Robin L Skrevet Februar 8, 2008 Share Skrevet Februar 8, 2008 hei. jeg har en 97 mod bmw 525 tds. jeg har en liten diesellekasje på den. den poppler ut litt diesel rundt den ene dysa. vi har nå tatt av manifolden for å komme til dysa. det er dyse nr.4 (telt forfra). innpå toppen av dysa går det en leding. hva er denne ledningen til? er det noe som måler dieselforbruket? jeg har problemer med å få tredd nedpå en kopp for å ta av dysa pga ledninga. bør jeg dele dysa i to (ser ut som den er todelt..) for så å ta av den nederste delen? kan det være selve dysa som har fått lekasje, eller tetningsring eller noe?! lurer også på om det går an å teste dysa og ledninga på et vis (på verksted eller noe) Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Februar 8, 2008 Share Skrevet Februar 8, 2008 Dyse nr 4 heter på BMW testern Insprutningsventil givare den gir signaler til dieselpumpa om mengdereguleringen av diesel . Du bør ikke dele dysa men prøv når du får den opp å stramme til der den er delt (det er vel ved dysespissen du mener den er delt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2008 hei. jeg har nå tatt ut dysa. jeg var og leverte den til er verksted til test. de sa den tålte x antall kg trykk (husker ikke antall) og at den skulle være i orden. de trudde det muligens kunne være et forkammer. men det måtte man på bmw verksted for å gjøre noe med. de sa at det eneste man kunne gjøre var å sette inn dysa igjen og starte opp og se om det blir bedere... selv har jeg ikke trua på at det nå har blitt bra igjen.. hva er er forkammer og hvor ligger det da? høres dyrt ut.. og er det noen vits i å montere alt igjen og starte opp? vil det ikke bli akkurat som før?! er det noen muligheter for å teste det da? koble på trykkluft mens dysa er montert? har tatt av manifolden og greier for å komme til, så det er endel arbeid og montere igjen.. en annen ting jeg tenkte på; med det samme jeg holderpå nå, så tenkte jeg å måle glødepluggene. noen som vet hvilken verdi de skal ligge på (ohmsk montstand) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå