Gå til innhold

Problem med ryggesensor e46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

På BMW'en til kona har ryggesensoren begynt å leve sitt eget liv. Når en setter bilen i revers starter den å pipe konstant helt til en kommer så nærmt en hindring at den skal begynne med den pulserende pipingen. Da stopper den å pipe?!?!?! Kjører en så litt bort ra hindringer å setter den i revers begynner pipingen igjen!

Ser ut som den har inverter funksjonen sin samt at når den først piper er det konstant. Forferdelig irriterende lyd!

Er det noen som har vært bort i dette før? Første tanken som slo meg var sikring, men alle andre funksjoner funker helt fint så tviler da på at denne er gåen.

Noen som vet hvor styremodulen til ryggesensoren er plassert?

Finnes det noe DIY relatert til ryggesensor?

Tips mottas med takk :-)

Skrevet

er nok en eller flere følere som er defekt..vis du bare finner kontaktene å prøver å dra dem ut.. har ikke prøvd d selv.. men kan hende du finner ut hvem som er defekt?med å dra ut en og en kontakt liksom..

ryggesenor må konebilen må vel vere et møst:)

Skrevet

Du kan ikke skru på PDC på en annen måte en å sette den i revers. Jeg har faktisk fått samme problem med min 320d -03. Den begynte slik etter jeg hadde ut navigasjonsenheten i front ? Jaja, får vel kjøre en diagnose på den snart..

Skrevet

Fikk nett nå et tips på BMWCCN forumet om å føle på hver enkelt sensor med tenning på og bilen satt i revers. Det skal da visst nok være en svak vibrasjon i de følerene som er OK. Hvis denne vibrasjonen mangler kan sensor være deffekt. Ny kan kjøpen enkeltvis.

Skal ut å sjekke dette imorge. Får håpe det er så pass enkelt å fixe....

Skrevet
Takk for tips, men hva mener du med skru på PDC?

Sett den i revers, så har du skrudd det på ;) Skal høyre ei svak tikking i sensoren viss du lyttar nøye etter...viss den manglar er nok sensoren kaputt :)

Skrevet
Takk for tips, men hva mener du med skru på PDC?

Sett den i revers, så har du skrudd det på ;) Skal høyre ei svak tikking i sensoren viss du lyttar nøye etter...viss den manglar er nok sensoren kaputt :)

Samme problem har eg også, så her var det gode tips :lol:

Mine følere er lakket, får ein kjøpe dei i bilens farge, eller skifter ein bare det som ligger bak fangerne :?::roll:

Skrevet

Genialt... Fann ut at høgre sensor framme er død. Denne er montert i pyntelista, så da lurer eg på hvordan eg får sensoren løs???

Skrevet

Men når den piper konstant? Og når den slutter, og hvis du stopper da! Da er du vel akkurat langt nok inntil kanten?

Skrevet
Men når den piper konstant? Og når den slutter, og hvis du stopper da! Da er du vel akkurat langt nok inntil kanten?

På ett og vi ja, men når den begynner å pipe er det fortsatt noe å gå på. Greit nok hvis en er usikker/urutinert, men når en kjenner bilen godt, og vet hvor mye en har å gå på kan bruke den som et verktøy til å parkere svært nærmt. Dessuten vil den pipe raskere jo nermere hindringen en kommer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...