Gå til innhold

Har jeg 40/30 eller 60/30 senk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Supersport 40/30 på en 320ia Coupe, og den ser omtrent ut som din. Du finner ut av det hvis du leser TÜV-papirene dine, forskjellig nummer på framfjærene på 40/30 og 60/30.

Skrevet
Xibriz: Hvilket merke skal du bruke?

Har bestillt meg Lowtec 60/30 fra schmiedmann. Nå har jeg Apex 50/20 og det ser lavere ut fremme enn det du har.

b54so517cs1yjcjqoiqg.jpg

2qg0g19jobu4kk5va5f5.jpg

Skrevet

Må jo ha fått feil :? Eller er det stor forskjell på fjærsetta?

40 og 60 mm fjærene heter begge 100001 i TÜV papirene... Så jeg aner ikke hva jeg har.

Kan det være ballongdekka som lurer oss?

Skrevet

Vel, i følge papirene jeg sitter på heter framfjærene 100001 for 60mm senking, og 100003 for 40mm. Dette gjelder for 320/325.

MEN! 100001 fjærene brukes også i senkesettet for 316/318, og senker da 40mm.

I og med at du har en 320, har du dermed et 60/30 sett.

Skrevet
8x17" Rondell D58 med ET35 og 225/45-17 dekk
Ok, takker. Trodde først det var BBS. Ok, ET 35..7-12 mm i forskjell fra originalt innpress..kjøreegenskapene blir gjerne ikke så rasert siden det er såpass liten forskjell..?
Skrevet

Har ikkje kjørt på noen andre sommerdekk, men i forhold til de piggfrie vinterdekkene så er det ikke noen annen forskjell enn det man må forvente med bredere dekk.

Siden innpresset ikke er helt orginalt dekker de helt ut i hjulbuen :) Kunne ikke hadd noe bredere felger/dekk med det innpresset og fortsatt ha orginale hjulbuer.

Skrevet

Noe nytt her? Kjøpte samme senkesett som deg til min 318i og jeg kan vel ikke si jeg synes bilen min har blitt griselav etter ca halvannen ukes kjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...