Beamer Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Noen som vet om det går an å putte i en M47N istedet for en M47 uten for store modifikasjoner? Med tanke på innsprøytning og hjerner og slike ting.
0hero Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 fantdu ut noe av det der med motor bytte?? er nysgjerrig på det samme selv også... haddeikkehatt noe imot å bytte til bensin motor heller jeg,selv om det er mye mere jobb da
0hero Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 noen som kan hjelpe?eventuelt pris vedbytte fra m47 til m47N osv. kan jo hende det er verdt det også.
Fredrik Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Jeg vet at E46 320d med 136 HK (280 Nm) og E46 320d med 150 HK (330 Nm) bl.a ikke har den samme clutchen og at det er noe du bør tenke på når momentet øker så mye som 50 Nm. Selv på min 2003 E46 318d Touring som har M47D20 motoren (265 Nm) og den samme clutchen som E46 320d med 136 HK virker ikke clutchen alt for sterk. De har heller ikke den samme gearkassen... S5D-280Z vs. GS5-39DZ eller GS6-37BZ/DZ... og da sikkert heller ikke den samme utvekslingen på differensialen i bakakselen.
0hero Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Jeg vet at E46 320d med 136 HK (280 Nm) og E46 320d med 150 HK (330 Nm) bl.a ikke har den samme clutchen og at det er noe du bør tenke på når momentet øker så mye som 50 Nm. Selv på min 2003 E46 318d Touring som har M47D20 motoren (265 Nm) og den samme clutchen som E46 320d med 136 HK virker ikke clutchen alt for sterk. De har heller ikke den samme gearkassen... S5D-280Z vs. GS5-39DZ eller GS6-37BZ/DZ... og da sikkert heller ikke den samme utvekslingen på differensialen i bakakselen. det vil jo si at det utgjør det samme som om jeg skulle chippet min 136hk utgave med 50 nm det. tipper clutchen kan slite litt,men ikke så veldig mye da? Det med girkassen kan du ha rett..men alt kan vel byttes! vet ikke heltom hvordan plattformen på bilene er bygd opp:) men takker for all info
Fredrik Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 det vil jo si at det utgjør det samme som om jeg skulle chippet min 136hk utgave med 50 nm det. tipper clutchen kan slite litt,men ikke så veldig mye da? Det med girkassen kan du ha rett..men alt kan vel byttes! vet ikke heltom hvordan plattformen på bilene er bygd opp:) men takker for all info Alt kan sikkert byttes uten alt for store problemer, men det blir dyrt. De fleste som har chippet E46 320d med 136 HK har også opplevd at clutchen slurer (min clutch slurer også hvis jeg er brutal mot den og min motor er ikke chippet). Clutchen på denne modellen er unik for E39 520d, E46 320d med 136 HK og de andre E46 318i og E46 318d modellene (altså max 280 Nm). Clutchen på E46 320d med 150 HK deles med bl.a E46 330d så den er mye sterkere (max 390 Nm). Tilsvarende er det også med gearkassene på E46 320d med 136 HK... og spesielt automatgearkassen.
0hero Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 det vil jo si at det utgjør det samme som om jeg skulle chippet min 136hk utgave med 50 nm det. tipper clutchen kan slite litt,men ikke så veldig mye da? Det med girkassen kan du ha rett..men alt kan vel byttes! vet ikke heltom hvordan plattformen på bilene er bygd opp:) men takker for all info Alt kan sikkert byttes uten alt for store problemer, men det blir dyrt. De fleste som har chippet E46 320d med 136 HK har også opplevd at clutchen slurer (min clutch slurer også hvis jeg er brutal mot den og min motor er ikke chippet). Clutchen på denne modellen er unik for E39 520d, E46 320d med 136 HK og de andre E46 318i og E46 318d modellene (altså max 280 Nm). Clutchen på E46 320d med 150 HK deles med bl.a E46 330d så den er mye sterkere (max 390 Nm). Tilsvarende er det også med gearkassene på E46 320d med 136 HK... og spesielt automatgearkassen. S5D 280Z - THCI er det noe du kan forbinde med min girkasse? bare lurer.
Fredrik Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 S5D 280Z - THCI er det noe du kan forbinde med min girkasse? bare lurer. Jeg vet ikke helt om jeg forstår deg nå, men "28OZ" står for hvor mye dreiemoment gearkassen tåler... og din motor yter maksimalt 280 Nm. Tilsvarende er det også med den andre gearkassen som ble nevnt i innlegget... "39DZ"... altså maksimalt 390 Nm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå