Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er en E39 1997 Touring

Problemet mitt er at eg får skjelving i rattet under nedbremsing. Skjelvingen er hastighetsbestemt og forkommer kun mellom 80-100km/t. Ved bremsing over eller under den hastigheten, merkest det ingen ting.

Hva kan forusjake dette?

Har mine egne teorier, men tenkte eg sku høyre her også :)

Skrevet

Det er mange e39 eiere som har hatt søvnløse netter pga. vibrasjoner i bilen sin.

Det er mange ting som kan gi slike vibrasjoner. Dødgang i tannstang, foringer, kanskje spesiellt kasterstagsforinger forran. Det kan også være foringer bak som gir vibrasjon i ratt under nedbremsing.

Mitt tips er å få gjort en grundig test på et verksted som kan BMW. Har sett mange her som bytter det ene etter det andre uten å bli kvitt problemet.

Jeg har selv en liste fra Jæger med foringer ol. som skal tas den dagen jeg har kroner til det.

Skrevet

Det er skeivheit i bremseskivene framme som er min teori også.

Synest det er litt rart at det ska vere så hastihets bestemt :roll:

Har og allerede skifte forskjelige stag i understellet, både framme og bak. Der er eit par til som står for tur. Begge øvre berearmer bak. Er litt slark på eine sida, men skifter alltid slike stag parvis.

Kan det verre dette staget som lager all uhyggen?

Skrevet

Jeg hadde et tilsvarende problem på min 97' 520i, da var det kast i bremseskivene som var synderen. Hadde fått det i forbindelse med kast i felgen foran. Etter at dette var byttet, ble det bra igjen og alt var som før. Dette merket jeg ekstra godt å hastighetsområdet du nevner og merket mindre av det jo lavere jeg kom i hastighet.

Skrevet

Det er det eg tror er gale med min også.

Så vist ikkje her er noen andre som har noen annen teori, så trur eg at eg bestiller nye klosser og skiver framme fra koed iløpet av uka :)

Skrevet
Var ristinga di hastihets bestemt og kun under nedbremsing?
litt usikker sånn i farta! men mener det ja! sånn rundt 80 som du selv sier! men bremset jeg hardt var det ikke så ikke igjen!
Skrevet

Å skifte skiver er ikke det mest komliserte og kostbare.

Er litt usikker på om det kan være skiver siden du bare merker noe mellom 80 og 100kmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...