Gå til innhold

Hvordan få lykte glasset blankt igjen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få "slitte" lykte glass blanke igjen. Tror mine er av plastik. E46 M3. Har hørt at Autosol er tingen, noen som kan bekrefte det? Eller noe annen fint. De er meget sand blåst, da bilen kommer fra Callefornia. :D

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Baklykter eller frontlykter du tenker på?

Hvis det er plastikk så kan du gjøre det samme som jeg gjorde med baklyktene på min bil.

Rubbe ned med P2000 våtslipepapir, bruke rikelig med vann til dette.

Tørke og vaske lykteglasset grundig med PH nøytral såpe eller lignende.

Tilslutt ha på 2-5 lag klarlakk på de, så blir de skinnende blanke og får igjen den klare fargen sin igjen. :)

Enkel og billig måte å gjøre det på for de som har matte/missfargede lykteglass av plast. :wink:

Mine:

Bilde1085.jpg

Bilde1088.jpg

Bilde1089.jpg

Bilde1090.jpg

Ble jo kjempeflott som du ser! :P

Skrevet

Et annet tips for de som ikke orker å legge ned penger i nye lykter men som gjerne vil gjøre orange blinklys røde:

Først å fremst rubbe ned lykteglassene som skrevet lengre oppe her.

Husk for all del at du må vaske lykteglasset.

Videre kan man gå til innkjøp av maskeringstape, rød sote/lyspære-spray

Masker lykteglasset slik at kun det orange blir synlig, legg et forsiktig lag over det orange helt til fargen er jevn og du har oppnådd rødfargen du er ute etter.

Fjern maskeringen og rubb FORSIKTIG ned maskeringskanten du nå har fått, det er viktig å ikke ta så mye for da vil du få en ujevn/stygg overgang mellom blinklys og resten av lykt.

Tilslutt kan du vaske lykteglasset igjen og spraye på de 2 til 5 lagene med klarlakk slik at man får lykten skikkelig blank igjen, dette blir bra og ser garantert orginalt ut hvis du har gjort det riktig!

Har selv planer om å farge mine blinklys røde etterhvert som jeg får tid til det.

(På de lyktene avbildet lengre opp) :)

Skrevet
Om det e frontlykter av glass da?

Hvis det er lykter av glass så vet jeg ikke helt.

Tror det funker dårlig å lakkere glass da det trolig vil flasse med tiden.

Regner med man må polere de med ett eller annet.

De som driver med bilvindu og slikt polerer jo bort riper og fyller igjen mindre former for steinsprut og får det blankt og fint igjen etterpå så det går sikkert ann å høre med noen som driver med dette.

Vet i allefall hvis man skal sote lykteglassene fremme at det er mulig å få kjøpt egen form for sotefilm som er krummet og beregnet for runde lykteglass slik gamle BMW'r har.

Husker ikke hvor man fikk kjøpt det, men man fikk kjøpt det i flere forskjellige farger.

Skrevet

Tannkrem har bittelitt slipemiddel i seg. Regner med Autosol har litt mer :wink: Går sikkert raskere med Autosol, men større sjanse for at du sliper ned for mye

Skrevet
Fjern maskeringen og rubb FORSIKTIG ned maskeringskanten du nå har fått, det er viktig å ikke ta så mye for da vil du få en ujevn/stygg overgang mellom blinklys og resten av lykt.

Ta av maskeringsteipen før lakken tørker så får du penere overgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...