Gå til innhold

Da har vi endelig et rimelig Datasprut (piggyback) til dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar man vekk orginale hjernen på dette eller er dette ett "tillegssprut" ?

og det virker jo litt rart siden du bruker orginale lmm'en.. for det er jo litt feil

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Dette er jo en piggy back, dvs at den må brukes i tillegg til den orginale hjernen. Og ikke et stand alone datasprut.

Men da er det vel et tilleggsprut og ikke et datasprut???

Huff!! Det er et datasprut.. Veit du hva et tilleggsprut kan gjøre??

Skrevet
tar man vekk orginale hjernen på dette eller er dette ett "tillegssprut" ?

og det virker jo litt rart siden du bruker orginale lmm'en.. for det er jo litt feil

Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal få dette til å bli et tilleggsprut..

Hvorfor er det feil med Lmm Jeg veit om mange ORGINALE turbobiler som har Lmm.. Er det feil og da eller.

Er det ingen som skjønner at denne styreenheten jobber "sammen" med den orginale for at dere skal slippe en hel masse kobling og kjøp av masse nye følere.

Men Lmm må flyttes til sugesiden, og man skal fortsette å bruke lmm som hører til bilen

For det første er det skjeldent et tilleggsprut kan styre 6 eller 8 dyser. Og tilleggsprut kan heller ikke styre tenning. Etter det jeg veit kan man heller ikke styre tilleggsprut via datamaskin.

Skrevet
Hvor får jeg justert inn dette sprutet hen da? Og pris på sånt? Funker det med m535 dyser på en 325 motor? og åssen lmm annbefales sammen med alt dyser (org kontra 535)

Alle som driver med mapping kan justere dette.

Kansje noen som er vrange, men er flere som hjelper til med dette.. f.eks ruud.

Og jeg anbefaller på det sterkeste at dere LESER, det står man skal bruke ORG luftmengdemåler men den må stå på sugesiden.

Funker.. Ja.. det gjør det sikkert, men 535dyser på 325 motor er jo ikke akkuratt store effetkten

Skrevet

Nå må folk lese her!

Jeg skriver datasprut og folk mener tilleggsprut..

SLUTT

Dette er for at dere skal slippe å kjøpe( Spjeld sensor, vann temp sensor, luft temp, trigger hjul, og andre div følere) Det er derfor den Orginale styreenheten skal stå. Så slipper dere alle disse koblingene.

Den nye styreenheten (Dataspruten) Styrer kun dysene dine og tenningen, dette riktig nok at du klipper av ledningene som står tilkoblet den orginal styreenheten og kobler disse til Dataspruten. Samme med tenninga.

Kommer det flere "surrete" kommentarer her nå så blir ikke de besvart

Skrevet

Dette er et piggyback. Man overstyrer den originale hjernen. Dermed kan man justere bensin og tenning.

Et tilleggs sprut er det ikke siden det bare leverer ekstra bensin.

Siden man selv kan programmere/mappe er det en form for datasprut, men ikke et "stand alone" datasprut.

Har ikke prøvd dette selv, så det kan jeg ikke uttale meg om, men vet at den er mye enklere å koble enn vanlig sprut.

Dette vil nok fungere på m20 motorer før 88 også.

Håper dette var til hjelp for de som ikke helt forstod.

Skrevet

Jeg bare spørr fordi jeg rett og slett ikke har peil på datasprut. Men da kan jeg like godt kjøre på org lmm og org dyser mener du? Dette er innteresant da jeg er dritt lei tenningsbank:(

Skrevet
Jeg bare spørr fordi jeg rett og slett ikke har peil på datasprut. Men da kan jeg like godt kjøre på org lmm og org dyser mener du? Dette er innteresant da jeg er dritt lei tenningsbank:(

Ja org Lmm større dyser kommer ann på effekt du skal ha.. På 6 syl regner de ca 1cc dyse pr hk.. så skal du ha 300hk kjøper du noen dyser på 340-360cc setter inn de og mapper. Da kan du også vri tenninga vis du får tenningsbank... Problemet ditt er borte :D

Skrevet

Vil man ha noe igjen for et slikt kit på en original sugemotor? Kan man vente omtrent samme effektøkning som ved standard "chipping"?

Skrevet
a-dekk as; hissigpropp

:D Hehe.. er bare utrolig kjedelig når ting blir vridd på og folk ikke forstår

:lol:

Er det dumt at folk spør når det er noe de ikke forstår? Grunnen til den store pågangen av spørsmål er jo nettopp pga. det for lite info.

Skrevet
Vil man ha noe igjen for et slikt kit på en original sugemotor? Kan man vente omtrent samme effektøkning som ved standard "chipping"?

En chip til en sugemotor er som regle tatt det de kan ut av.. For å være ærlig veit jeg ikke om du klarer å få noe mere effekt ut av dette.

Men da må du i tilfelle bare prøve deg fram å se hva som er best for deg.

Kansje du klarer mere med evt trimkam grenrør osv også datasprut..

Det går ann å bruke på sugemotor og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...