Gå til innhold

Da har vi endelig et rimelig Datasprut (piggyback) til dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet
a-dekk as; hissigpropp

:D Hehe.. er bare utrolig kjedelig når ting blir vridd på og folk ikke forstår

:lol:

Er det dumt at folk spør når det er noe de ikke forstår? Grunnen til den store pågangen av spørsmål er jo nettopp pga. det for lite info.

Poenget var at folk fikk dette til å bli tilleggsprut... da det står i overskift at dette er datasprut og info om systemet på side 1 er det ikke så vanskelig.

Når folk ikke forstår spør de som regel, begynner ikke å si dette er tilleggsprut osv.. Svarer så godt jeg kan på spørsmål men er mange som bare stiller sp. og svaret er 2 innlegg over :lol:

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

for meg så hørtes dette litt jalla ut.. datasprut da skal man fjerne alt det orginale dritten.. ikke bruke orginale hjernen til litt av følerne og "datasprutet" til resten.. hørtes jalla ut for meg hvertfall

Skrevet
for meg så hørtes dette litt jalla ut.. datasprut da skal man fjerne alt det orginale dritten.. ikke bruke orginale hjernen til litt av følerne og "datasprutet" til resten.. hørtes jalla ut for meg hvertfall

Ok.. Du veit det på nyere motorer så bruker man forstatt mye av samma orginal deler.. f.eks e36 m50 og du monterer haltec bruker man fortsatt mye orginal deler Men er sikkert jalla det og..

Men du skal ikke ha et slikt så vi slipper flere innlegg fra deg.

Er sikkert noen andre som har lyst til å spare penger og ha et stabilt oppsett

Skrevet

Litt mere info om dette på svensk:

Moristech har designat och tillverkar detta högkvalites interceptor( piggy back) system. Moristech Pro Sequential systemet har 8st invidulla spridarkanaler i motsats till dom flesta andra piggy back sysytem som inte har några i över huvud taget. Detta medför att bränsle blandningen ändras genom att själva pulssignalen till spridaren ändras i stället för att som andra system ändrar signalen från luftmassemätaren eller mapsensorn. Med denna metod kan större spridare användas. Den kan beställas med slutsteg för låg ohm spridare. Bränslet kan ändras 100% och tändkurvan upp till 50 grader totalt oberoende av varandra i vilka varvtal eller lastområden som helst. .Styrenheten levereras med en inbyggd mapsensor som kan användas för laddtryck upp till 1,5 bar du kan även använda en GM 3 bar extern mapsensor. Den kan beställas med extra utgångar för laddtryckskontrol ( mapp finns i programmet ) Nitro styrning, växlingslampa mm. Windows baserad programvara medföljer.

Du som monterar turbo eller kompressor i din BMW och inte vill ha ett komplett standalone system är detta ett mycket bra val. Du kan använda ditt orginal kablage.Vanos system, stöldskydd mm fungerar som vanligt.Systemet bestäls specielt till den bil och motortyp den skall användas till. ( Inget universial system) Detta system finns även som ett standalone system (black box ) för dej som kräver lite mer. Den jobbar fortfarande med orginal kablage och leverares med tändförstärkare och givare.

Skrevet

Hmmmm, dette virket som løsningen for mitt problem. Men som sagt er jeg heelt grønn ang datasprut. Virker så veldig komlisert lissom :) Men skal prøve og se om jeg ikke får råd til denne her. PS: hvor store dyser er det på m535 da?

Skrevet

Hørest ikke så gærnt ut dette. Vil dette fungere ok på en 86mod M535i som er turbomatet og skal yte ca 400hk?

Skrevet

"An on board 22psi boost MAP sensor ensures tunability even if the original engine sensors have been 'saturated' or reached their maximum reading."

Der står det jo at det er med en Map-sensor. for sikkerhets skyld eller på hvilken måte den fungerer opp mot LMM vet jeg ikke. Men, dette er da DATASPRUT? tileggspru er retard iforhold til det her..

Skrevet

Dette skal fungere på mange biler men må som sagt ha litt info om bilen..

Dette har jeg fått tilbakemelding fra lev om info han må ha for å tilpasse datasprutet til bilen:

Apart from type of crank sensor (Hall Effect or Reluctance sensor. Hall Effect type has 12v power supply, reluctor/variable reluctance type has no 12v power supply). I also need to know if there are 6 separate injector wires/channels or, like in some older models, there is only 2 injector channels. As the Interceptor ECU will need a different configuration for each type.

For the early model vehicles without 'fly by wire' or VANOS you may be interested in the Moristech 'Black Box M1' stand alone type ECU.

Because these Interceptor ECU are purpose made for each vehicle I recommend you specify exactly the type you want

You must give details for each ECU purchased ie Vehicle Model/type.

As each ECU is made, for example variable reluctance OR Hall Effect Type crank sensor, number of cylinders,

etc

One box does not do all applications.

Skrevet

de sier jo selv at det er et piggyback, men er bedre enn andre på markedet fordi den tar over hele dysestyringen osv.

Skrevet
de sier jo selv at det er et piggyback, men er bedre enn andre på markedet fordi den tar over hele dysestyringen osv.

Jeg har ikke sagt det ikke er et Piggyback, kun sagt det ikke er tilleggsprut jeg.

De lager også såkalte "stand alone" systemer

Skrevet

et piggyback er et tillegssprut. og et stand alone er et fulverdig data sprut.

er ikke ute etter og kverulere med deg. men ta en prat men normann på trimchip,com eller gutta p ppf så sier dem akurat det samme som meg.

dette systemet her er noe alla smt6 osv. så lenge den orginale ecuen er i bruk blir det ikke et skikkelig standalone data sprut. tenker du deg om litt så sier jo dette seg selv.

dette sprutet er helt sikker supert til den prisen og vill sikker hjelpe mange med og kunne guffe på litt extra ladetrykk.

men lit mere skikkelig info fra produsenten hadde nokk hjulpet dem som er intresert

Skrevet

er ikke ute etter og kverulere med deg. men ta en prat men normann på trimchip,com eller gutta p ppf så sier dem akurat det samme som meg.

dette systemet her er noe alla smt6 osv. så lenge den orginale ecuen er i bruk blir det ikke et skikkelig standalone data sprut. tenker du deg om litt så sier jo dette seg selv.

dette sprutet er helt sikker supert til den prisen og vill sikker hjelpe mange med og kunne guffe på litt extra ladetrykk.

men lit mere skikkelig info fra produsenten hadde nokk hjulpet dem som er intresert

Hei.. jeg har en god tone med norman, men et tilleggsprut kan ikke styre tenning. og et tilleggsprut styrer ekstra dyser du sette inn f.eks før spjeld eller ekstra dysebru, ikke ordinære dyser som sitter i orginal dysebru. Og kan heller ikke kontrolere 6-8 dyser som regel. Tilleggsprut må også ha impluser fra orginal hjerne som sier i fra når de skal åpne. Så Greit, da er det ikke datasprut, men heller ikke tilleggsprut. Men et Piggyback som hjelper deg med bedre blandingsforhold og tenning. Et rimelig å stabilt oppsett for de som ikke skal ha det råeste. Som i teksten videre opp så har vi da også "stand alone" systemer (datasprut) som de lager til biler med vanos og uten vanos. Prisen er litt dyrere da.

Dette kan heller ikke sammenlignes med smt6 dette har jeg prøvd å er ikke bare bare å koble opp. I tillegg er det ikke mapsensor på smt6.

Smt6 er et universalt system som kan brukes på flere biler. men det jeg har lages til bilen og kun den bilen.

Er jo også mange på ppf. forumet som bruker slike systemer.i sverige selger de samma systemer som oss og men prisen er da 10000kr for et "piggyback" Av samma merke som vi fører.

Skrevet

Hei.. jeg har en god tone med norman, men et tilleggsprut kan ikke styre tenning. og et tilleggsprut styrer ekstra dyser du sette inn f.eks før spjeld eller ekstra dysebru, ikke ordinære dyser som sitter i orginal dysebru. Og kan heller ikke kontrolere 6-8 dyser som regel. Tilleggsprut må også ha impluser fra orginal hjerne som sier i fra når de skal åpne. Så Greit, da er det ikke datasprut, men heller ikke tilleggsprut. Men et Piggyback som hjelper deg med bedre blandingsforhold og tenning. Et rimelig å stabilt oppsett for de som ikke skal ha det råeste. Som i teksten videre opp så har vi da også "stand alone" systemer (datasprut) som de lager til biler med vanos og uten vanos. Prisen er litt dyrere da.

Dette kan heller ikke sammenlignes med smt6 dette har jeg prøvd å er ikke bare bare å koble opp. I tillegg er det ikke mapsensor på smt6.

Smt6 er et universalt system som kan brukes på flere biler. men det jeg har lages til bilen og kun den bilen.

Er jo også mange på ppf. forumet som bruker slike systemer.i sverige selger de samma systemer som oss og men prisen er da 10000kr for et "piggyback" Av samma merke som vi fører.

dette tror jeg ga folket en bedre forklaring. på systemet..

og det var det folk savnet. men hva med og dra opp litt info fra produsenten?

kan sikert ikke samenlignes med smt6. grunnen tilsamenligningen nvar det at det også kunne styre både bensin og tenning.

jeg tror at dette systemet kan funke greit. som jeg skreiv over istad.

Skrevet

dette tror jeg ga folket en bedre forklaring. på systemet..

og det var det folk savnet. men hva med og dra opp litt info fra produsenten?

kan sikert ikke samenlignes med smt6. grunnen tilsamenligningen nvar det at det også kunne styre både bensin og tenning.

jeg tror at dette systemet kan funke greit. som jeg skreiv over istad.

Har desverre ikke mere info fra produsent, jeg selv skal montere dette på en bil i nærmeste fremtid. Eller vis en har lyst til å prøve dette og gi meg bilder og tilbakemeldinger på hvordan dette fungerer skal han få det så å si gratis. Men må være en som kan tingene sine :D

Jeg tror også at dette er et kurrant system, å håper folk blir overrasket hvor enkelt dette kan være :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...