Turtiss Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Hva lønner seg av en m5 3,6 kontra en 3,8Hvem a di motoren holder best? Hvilke går best? Hvem av di tåler mest juling? .. Har faktisk eid to 3,6 og en 3,8. Helt klart 3,8 som er bilen å kjøpe! Men hva er det for en innstilling når du skal kjøpe bil? Hadde jeg solgt en e34m5 i disse dager og du hadde kontaktet meg hadde jeg aldri solgt den. "Hvem av di tåler mest juling?", virker jo som du skal ut voldta bilen. Disse bilene er blitt en klassiker, og det blir jo bare færre og færre for hver av de som blir solgt til ungdom som har formye penger (-foreldre?) Kjøp en 325, spinn til månen og tilbake, så kosekjører du med m5'n
flo1 Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Skrevet Februar 14, 2008 hmmm, var ikke riktig sånn jeg mente det, hadde jeg kommet over en orginal m5 til en "gunstig" pris så hadde den ikke blitt grisekjørt en meter for å si det sånn, men orginal m5 er veldig dyrt å samleobjekter syns jeg så det ville jeg ikke hatt som første m5 i tilfelle men det å eie en orginal m5 er det stor respekt i. men hvis jeg hadde kjøpt en ombygd en så er ikke det like "farlig" å gi litt "bank" syns jeg..
Grasatfahrer Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Kjøp 3,6 og få tak i den største chippen til den. Da går den bedre enn en 3.8.. Har en kammerat som har det.. Er vel 355Hk i den da.. Dette er bare tull ... En får ikke tak i chipper til hverken 3,6 eller 3,8 som viser til VESENTLIG effektøkning uten å flytte turtallssperra. De som virkelig kan e34 M5 anbefaller ikke å flytte denne oppover på en orginal motor heller .. Et motorras på en slik koster tross alt noen kroner Når et gjelder råd til kjøp av bil .. Kjøp en orginal bil , med ombygde biler er det vanskelig å vite hva man får . Og er den ombygd av en kar med 10 tommeltotter så kan det bli en dyr affere. Orginal biler holder seg dessuten i pris. Alt etter hva lommeboken din sier så er siste årsmodellen av M5 den mest ettertraktede . 18" M-parallel felger, flytende bremser med 4 stempels kalipere, v8 fronten, 6 trinns girkassen og seff Nurbergring pakken med EDC ... ( som er standard på alle Touringer ) Skal en kjøpe dette i løs vekt så kommer en fort opp i mot 100kkr . 3,8 literen går en del bedre en 3,6literen men 3,6 har litt mer racing følelse . Dvs effektenkurven er høyere oppe på skalaen en 3,8 og den har en singel mass svinghjul som gjør den litt mer varvhappy. 3,8 har dual mass svinghjul og en større effektkurve noe som gir en "roligere" bil. Om det er litt tung å finansiere en 3,8 så hadde jeg kjøpt den fineste 3,6litern jeg hadde komt over .. Og så lenge du passer på bilen , spesielt motor m.t.p olje og oljeskift/filer, kjøleveske og at dne har driftstemperatur før du gir på , så tåler de store mengde med juling . Det er jo nettopp det de er bygd for
Ron Jeremy Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Jeg vil tro 3,8 er bedre.. Vil være rart om BMW lager en nyere modell som er dårligere syns jeg.. Blir vel samme diskusjon som 3,0 kontra 3,2 dette her.. Vel, mht S50B30 vs B32, så vil mange hevde at nettopp B30 er en mer driftsikker og pålitelig motor. Dobbelvanosen på B32 kan være trøblete. Er ikke alltid at nyere er bedre...
Thomaz Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Ja er jo sant det og.. mer teknologi jo mer som kan ryke..
flo1 Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Skrevet Februar 15, 2008 Kjøp 3,6 og få tak i den største chippen til den. Da går den bedre enn en 3.8.. Har en kammerat som har det.. Er vel 355Hk i den da.. Dette er bare tull ... En får ikke tak i chipper til hverken 3,6 eller 3,8 som viser til VESENTLIG effektøkning uten å flytte turtallssperra. De som virkelig kan e34 M5 anbefaller ikke å flytte denne oppover på en orginal motor heller .. Et motorras på en slik koster tross alt noen kroner Når et gjelder råd til kjøp av bil .. Kjøp en orginal bil , med ombygde biler er det vanskelig å vite hva man får . Og er den ombygd av en kar med 10 tommeltotter så kan det bli en dyr affere. Orginal biler holder seg dessuten i pris. Alt etter hva lommeboken din sier så er siste årsmodellen av M5 den mest ettertraktede . 18" M-parallel felger, flytende bremser med 4 stempels kalipere, v8 fronten, 6 trinns girkassen og seff Nurbergring pakken med EDC ... ( som er standard på alle Touringer ) Skal en kjøpe dette i løs vekt så kommer en fort opp i mot 100kkr . 3,8 literen går en del bedre en 3,6literen men 3,6 har litt mer racing følelse . Dvs effektenkurven er høyere oppe på skalaen en 3,8 og den har en singel mass svinghjul som gjør den litt mer varvhappy. 3,8 har dual mass svinghjul og en større effektkurve noe som gir en "roligere" bil. Om det er litt tung å finansiere en 3,8 så hadde jeg kjøpt den fineste 3,6litern jeg hadde komt over .. Og så lenge du passer på bilen , spesielt motor m.t.p olje og oljeskift/filer, kjøleveske og at dne har driftstemperatur før du gir på , så tåler de store mengde med juling . Det er jo nettopp det de er bygd for takk for ett skikkelig svar godt å få noen skikkelig råd. får se hvor mye lommeboka strekker til, kunne også tenkt meg å hente et vrak fra enten tyskland el sverige for så å bygge om selv, men vet lissom at det er veldig mye jobb, men må nesten se ann hva jeg gjør, m5 er drømme bilen over alle drømme biler, spesielt e34.. så håper jeg får handla meg en sånn snart
patricko Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Kjøp 3,6 og få tak i den største chippen til den. Da går den bedre enn en 3.8.. Har en kammerat som har det.. Er vel 355Hk i den da.. sykt 355 hk i en 3.6 med chip.. hehe du mener vel virkelig ikke at det er mulig? å få 40 hk. med en chip?? få kammeraten din til å benkkjøre m5`n sin da blir han nåkk utrolig skuffa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå