Gå til innhold

har bytta regreim. har ett par spørsmål m20b20

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

har en m20b20 motor på motor bukk i garasjen nå å holder på skifte litt slitedeler mens den er ute.

nor jeg skrudde av den gamle register reima. så løsna jeg det strammehjulet så tredde jeg reima fint ut UTEN å tørne på kam hjulet å veiven.

samme så nor jeg monterte i den nye reima. ingen tørning på veiven eller kam.

men vil hvære helt sikkert på at det ikke står en tann eller 2 feil. så hvordan skal di forsjellige hakkene stå for at det skal være korrekt?

denne motoren som jeg overhaler her er en manuell motor. den skal parres i lag med en 520i og en automat kasse. er det flere ting en kickdown wire gassware greiene jeg må passe på ? må jo skru over converteren og self. satser på dette går fint :)

Skrevet

hvis det ikke er merker på drevene så pleier jeg å lage mine egene merker før jeg tar av reima, da vil du være sikker på at den havner på rett plass.

ingen forskjell på hjerne? med tanke på kanskje skulle vært litt høyere tomgangsturtall på automat motoren enn manuell?

Skrevet

Veiva (svingningsdemperen foran) og remhjulet har overettmerker der det skal "parkeres" under skruing. håper du satte motoren på merka før du demonterte, men viss du mener det er rett kan du tørne motoren til merkene er overett for å sjekke,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...