Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en E36, 316i..

Har satt på sånn super spiral og større luftfilter.. ikke det at jeg kom til å tro at det ble no bedre av det..:P

Men lurte på om det var en måte å sette ned toppfarten, og heller øke dreimomentet på bilen på? Så den heller ble sterkere og hadde mindre toppfart..

takknemlig for all info jeg kan få =)

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

tror vel egentlig den beste oppgraderingen på en slik bil er en 318is motor... gjerne med en slik superspiral som du nevner(regner med at det er turbo du sankker om)

Skrevet

Trikset er jo bare å holde på de lave girene. Ligger du alltid på høyt turtall så flytter jo en 316 seg mer enn godt nok for norske forhold. At du bruker masse bensin og får masse bråk er en annen sak...

Skrevet

super spiral er ikke turbo :( Er bare en sånn vifte som man har i mellom luft filteret og ati sensoren for at lufta skal sirkulere.. skulle visst få mere luft av det, men ikke så mye som at man merker noe...

Gidder ikke å bytte motor, selv om jeg veldig gjerne vil, siden da må jeg jo bytte gir kasse og masse annent også så ikke alt bare ryker litt etter litt... Så lurte på om det var no chip, eller no annent som gjør at jeg får bedre dreimoment, og litt mindre toppfart

Skrevet

Hadde droppa det.. Trimme en 316i er ikke verdt det uansett åssen du vrir på det.. Greier aldri å få mer hester enn en 320 uten å montere turbo..

Selg bilen og kjøp deg en 320i.. Å ellers må du slutte å tru på slikt tull som Effektanlegg, Luftfilter og chip og Super Spiral.. Ingenting av det som gir noe som er verdt penga på en 316i..

Skrevet

skjønner jo hva du mener selvfølgelig :P hehe... har jo ikke lappen enda heller xD får fult styling kit om 2 dager, også kosta på den 40.000 med anlegg, dvd spiller, alt a lykter og sånt jeg har bytta og ut kitet... så vil ikke bare selge den heller :P men om det var noe som gjørde så den bare gikk litt bedre... VET den ikke får godt like godt som en 320, trenger ikke det heller.. men hadde blitt fint med litt mere dreimoment bare :P

Skrevet

En IS motor går rett i bilen din. Girkasse og det er likt. Men du må i hvertfall ha nye bremser på den for å få den godkjent.

Jeg skal i hvertfall ha M42/-44B19 i grompacten etterhvert:D

Skrevet

316 er fin som førstebil ja:)

dessverre må jeg meddele at den superspiralen din ikke gjør annet enn å bremse lufta, noe som gjør at du taper effekt

Skrevet

Men lurte på om det var en måte å sette ned toppfarten, og heller øke dreimomentet på bilen på? Så den heller ble sterkere og hadde mindre toppfart..

takknemlig for all info jeg kan få =)

Noe mindre hjul...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...