Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det som er er at jeg skal jo ikke ødelegge bilen heller da :P Men hadde vært mye bedre med en litt større motor, den drar enda bedre hvis man holder høyt turtall i tillegg ;P hehe..

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

fått styling kit som jeg skal hente i morra, så legger ut noen bilder når jeg har fått lakkert og satt det på ;P hehe... :D

Skrevet
Trikset er jo bare å holde på de lave girene. Ligger du alltid på høyt turtall så flytter jo en 316 seg mer enn godt nok for norske forhold. At du bruker masse bensin og får masse bråk er en annen sak...

Word! :)

Men å bytte motor fra M40b16 til en fra 318iS er vel mer styr enn det er forbedring. 140 hk er vel ikke noe å rope hurra for det heller, i 2008...

Selv har jeg ennå til gode å bli frakjørt av en 318iS 8)

Hva slags styling har du tenkt å montere?

Skrevet

kjønner ikke folk som sier at 316 er kjempe lat bil, har en 98 mod 316 dro fra en 93 og 94 mod 318, og folk som sier at man får farten oppi mot 150-160?? har ikek hatt noen særlig vansker med å få min 316 opi mot 195 km/h, tar så klart litt id, men det kommer seg raskere enn man skulle tro:)

Skrevet

Jeg har byttet motor fra 316i til 318is. Ble som natt og dag. 316'n motoren har så lite moment at den er slitsom å kjøre. Når den først hadde kommet igang gikk det greit, men å kjøre i litt motbakker osv så er den håpløs(jeg gikk fra 325-316 så var kanskje litt bortskjemt i tillegg). Må gire seg ihjel og forbikjøringer er det bare å glemme. 318is motoren er mye sterkere. Selv om den heller ikke er no ræcermotor, så fungerer den ihvertfall til vanlig bruk. Kan bruke 5. gir i greie hastigheter og slipper å gire meg ihjel når jeg kjører. Forbikjøringer går også mye mer radig unna.

Badsha: Det som ble sagt lenger opp her var at 316 automat diff i kombinasjon med manuell gir ga toppfart på 150-160. 316 med vanlig diff har selvsagt høyere toppfart. Vil tippe rundt 190. Jeg hadde 316'n min i 170 og det tok sin tid :P Jeg har en hjerne til 316 som skal være chippa. Om det gir no merkbar effektøkning vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd den uten chip. er til salgs hvis du vil prøve.

Skrevet
Jeg har byttet motor fra 316i til 318is. Ble som natt og dag. 316'n motoren har så lite moment at den er slitsom å kjøre. Når den først hadde kommet igang gikk det greit, men å kjøre i litt motbakker osv så er den håpløs(jeg gikk fra 325-316 så var kanskje litt bortskjemt i tillegg). Må gire seg ihjel og forbikjøringer er det bare å glemme. 318is motoren er mye sterkere. Selv om den heller ikke er no ræcermotor, så fungerer den ihvertfall til vanlig bruk. Kan bruke 5. gir i greie hastigheter og slipper å gire meg ihjel når jeg kjører. Forbikjøringer går også mye mer radig unna.

Badsha: Det som ble sagt lenger opp her var at 316 automat diff i kombinasjon med manuell gir ga toppfart på 150-160. 316 med vanlig diff har selvsagt høyere toppfart. Vil tippe rundt 190. Jeg hadde 316'n min i 170 og det tok sin tid :P Jeg har en hjerne til 316 som skal være chippa. Om det gir no merkbar effektøkning vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd den uten chip. er til salgs hvis du vil prøve.

deg kommer jeg nok til å kontakte litt i framtida ;P hehe...

Vil du forklare litt mere detaljert om hva du har bytta og sånt? ca hvor mye arbe det er, og hva du måtte forandre på for at det skulle passe og sånt?

Torbjørn: Skal montere "Illusion" kitet fra norvatio.

Det som er med på kitet:

-Fronfanger

-Bakfanger

-Sideskjørt m/WIDE Hjulbuer

-Takvinge

-Øyelokk

-Trunkvinge "Evolution" m/bremselys

-Sideindikator inntak

rhzazhr52nhkbtsk5e81.jpg

5gbljgdx1ldf9xnv6m61.jpg

sånn ser bilen min ut nå:

m2mh3esqki7b5lhg9l85.jpg

Skrevet

Godkjente du denne hos BT? Hvis ja, kunne du sendt meg en liste over hva du gjorde for å få det til på PM?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...