Larsi Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 Trenger et dokument som viser hvor fort en E39 520ia går på hvert gir. f.eks: 1 gir. 0-48 km/t 2 gir. 48-110 km/t 3 gir. 110-140 km/t osv.. -Dette er kun et eksempel!- Eg trenger noe fra en kilde, f.eks: BMW, Wikipedia osv.. Og eg trenger det i DAG! Dette er meget viktig! Hvorfor det er viktig vil eg ikke diskutere offentlig, det er privat. Takker så MYE om noen finner det!
weheeE34 Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 ta kontakt med Bernt-Erik Hansen, han har mye info om Bmw: http://home.c2i.net/berhanse/ gå inn på "bmw diverse" og så "bmw hjelpeside", der er noen e-mail adresser men om han har dokumenter som må tåle en omgang i retten, dersom de må det, så vet jeg ikke...
Frode D Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 Du kan jo prøve å ringe til BMW og høre med de? Viss du ikke allerede har gjort det..
madmid04 Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 Raskeste måten å få dette på (nøyaktig) er ta bilen din på en NAF stasjon og få dokumentert det der. Kan jo være at speedometeret ditt lyver noe på kilometerene. Hvis du er heldig får du det på dagen.
knut_olestad Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel2/mode ... ekdata.htm der finner du girutvekslingene, med de kan en regne ut farta på hvert gir. høyreklikk og åpne i ny fane/side.
THE WOLF Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 i hvor stor fart ble du tatt,hehe Hjelper skjelden med dokumenter uansett,been there,done that.
Larsi Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Skrevet Februar 19, 2008 Er nemlig ingen måling på farten, så eg sa at eg hadde første gir. Så, farten på stedet er 50, og bilen går ca 55 på første gir. Så da kan eg ikke hatt større fart enn 55 Tenkte kanskje eg burde ha det dokumentert.
Deep Dish Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 520ia har jo automatgir.... vanskelig å tro at noen låser den i 1.gir og kjører på sperra... Men lykke til.!!
andybooy Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 er det ingen måling er de bare å nekte, kan ikke ta deg uten dokumentasjon, annet en vis du inrømte å ha kjørt får fort.
Peer Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Skjønner folk har vært borti det her før siden de gjetta det ganske fort hva som hadde skjedd
andybooy Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 er jo som regel når man har "kjørt får fort" man trenger dokumentasjon på at man egentli ikke har det;) ingen liker å bli tatt
Larsi Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Skrevet Februar 19, 2008 Eg har hele tiden sagt at eg er usikker på farten, men eg har sagt fra dag 1. at eg hadde første gir, og MAX 65 (var usikker på farten eg hadde, og hva den gikk i 1. gir.) Så skal prøve mitt beste i morgen.
BreitBau Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Tjah.. ved 55 i første gir har du jo sperra.. Så da lå du vel å trykka på sperra da? Det blir jo hørt.. Så om dem ikke nevner ha hørt det kan du ikke ha kjørt så fort heller.. PS: TROR jeg har lest det i tabellen bakerst i instruksjonsmanualen.. Der står det en hele del om girkassa hvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå