Gå til innhold

blitt mer lyd i eksosen på min e36 325i??? Hjelp!!

Jaws
 Share

Anbefalte innlegg

Nei.. Som sagt her oppe har du ettertenning.. Ettertenning er kult det, men det kommer IKKE fra effektannlegget..

JEg har scorpion.. Tok av effektanlegget og det puttra like jævli..

Den får alt for mye bensin og registrerer det ikke. Da har du problem med lambda mest sannsynlig.. Rens den.. Så får vi se.. Roa seg ned etter jeg gjorde det.. Ble helt annen lyd.. Og faktisk enda mer kvass.. Og bilen gikk bedre for den drukna ikke i bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger ikke skifta lambda, men rens den skikkelig. Vask den ordentlig, og blås den rein med trykkluft. Pass på at den er så tørr som mulig før du setter den på igjen i hvertfall. Kan også være prøblemer med plugger. Hadde litt de samme symptonene på bilen min. Fikk skiftet plugger, så gikk den mye renere. Mange ting som kan være, så du får begynne med det billigste og jobbe deg oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det noen måte og sjekke om lamda`en er dårlig eller bra??

eg hadde diagnose test på bilen for en stund siden og då kom det opp en feil på lamda men då hadde eg ett dårlig eksos anlegg på bilen, så skiftet eg eksos og slettet feilen også tok eg ny diagnose for en liten stund siden og då kom ikkje lamda feilen opp igjen, finnes det noen måte og sjekke den på?

den var helt svart forrige gang eg hadde den ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvor den er på E30, men regner med at det er ganske likt som på E36. Der går den inn på eksosen rett før katalysatoren. Er en ledning med en kontakt i enden. Den bare skrur du av, så løsner kontakten. Mulig kontakten skal skrus like ved festet til girkassa... Selve sonden sitter i eksosanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...