Gå til innhold

spyling på bakvindu - e39 touring

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. har en 97 mod e39 touring.

spylinga på bakvinduet fungerer ikke. selve vindusviskeren går,

og man hører en pumpe/motor framme i motoren jobber, men det

kommer ikke noe veske på vinduet.

i motorrommet ligger det en beholder for spyleveske, så står

det en beholder vedsidenav; hva er den til?

hvilken beholder skal dette gå fra? hvor ligger slangene til bakvinduet?

og hvordan slår man på spyling av lyktene? jeg prøvde 100 ganger og

spyle av vinduet i ste, og plutselig spylte den lyktene og... gjør det innimellom... noen som vet noe om det?

Skrevet

På min E46 spyler den lyktene automatisk for hver tredje gang (eller noe sånt) man spyler frontruten (står i håndboka) – og hver gang man har skrudd på tenningen.

På bakruten spyler den fra egen tank og pumpe på høyre side i bagasjerommet, men dette er kanskje anerledes på E39. Påfylling er på høyre side av bakluken, kanskje din bare er tom?

Slangen går opp på høyre side, i overkant av bakluken under trekket og ut i bakluken til dysen på venstre side. Håper noe er likt så dette er til noe hjelp.

Skrevet

på E39 ligger spyler tanken bak høyre forhjul inni innerskjermen, på den tanken er der tre pumper.

sjekk om noen av pumpene dine er ødelagt, av med høyre forhjul og ut med innerskjerm.

Skrevet

takk for svar! skal prøve og ta av dekket å se om jeg ser noe...

en ting til jeg lurer på: hva er det "hjulet" på hendelen, det man ruller opp og ned. står noe om I og II osv på det, finner ikke ut hva det er..

manualen jeg har på bilen er desverre på tysk...

Skrevet

På noen modeller er det en liten tank på høyre side som er til intensivspyling. Dette er en egen spyleveske som er meget effektiv mot trafikkfilm, insekter etc. For å aktivere spyler på bakruta holder du spaken fremover. De tallene di ser på spaken er intervallet på pusserne, eventuelt sensitiviteten på regnsensoren om det er montert på din modell.

• 4 weeks later...
Skrevet

hehe, nå virker det igjen... var sikkert bare dysa oppe på vinduet som hadde blitt tetta av ett eller annet.. går forresten på den vanlige spyletanken.

takk for hjelpa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...