///Magnus Skrevet Februar 19, 2008 Share Skrevet Februar 19, 2008 Siden det begynner å bli noen E46 M3'er her inne nå, tenkte jeg at det kunne være fint med en liten samletråd med et bilde og evt link til din egen tråd om bilen din, og generell E46 M3-prat. Her er min tråd og et bilde: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=45065&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MF DUFF Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Flott den bilen din Magnus! E46 M3 er nydlige... Jeg har aldri brydd meg med å lage noen tråd her på Bimmers om min (Jeg har på BMWCCN-R), men her er litt info om min: Bilen er en Hartge M3 CSL det vil si at den er bygget av Hartge og har et Hartge VIN.NR. og er registrert som en Hartge. Hartge opplyser at dette er den eneste Hartge M3 CSL Individual som er bygget i verden. Bilen er bygget etter spec. fra en BMW M3 CSL. Understell, bremser, motor osv er som på en BMW M3 CSL (de samme delene og samme karbon detaljene.) Så karosseri er som på en BMW CSL men har ikke "treplata" i bagasjerommet. Innvendig er bilen utstyrt med en del vanlige M3 deler får å gjøre den mere brukervennlig i hverdagen. Bilen er Estiorill Blå. Litt teknisk: (Alle tekniske data er like BMW M3 CSL bortsett fra vekta som er noe høyere pga interiøret.) Motor: M3 CSL motor med Ca 360 HK ved 7 900 rpm, Ca 370 Nm ved 4 900. ("Ca" er pga av at det er montert Hartge effektanlegg og noe forandring på elektronikken. Blandt annet at den ikke har toppfart sperre.) Gir: Sekvensiell M girkasse med Drivelogic (SMG Drivelogic). Bremser: 345 mm ventilerte compound skiver foran, 328 mm ventilerte compound skiver bak. Hjul: Orginal med 9 x 20 Hartge lettmetallfelger med Pirelli PZERO NERO 245/30 ZR20 dekk foran og 10 x 20 med 285/25 ZR20 dekk bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 MF DUFF: Og det er den fineste E46 M3en i landet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///NJD Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 MF: Er det denne som ofte sto utfor sports club i st.olavs gate før?? Veeeldig pen bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Kan skrive under på at den bilen er strøken, kikket på den noen ganger og den er rett og slett rå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MF DUFF Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Takk takk Det var en tid 3-4 Estorill blå M3 her i Stavanger. min har blitt forvekslet en del ganger med en som har e god del styling. Men jeg har ikke trent på St olav på lenge så det er ikke jeg som har stått der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MF DUFF Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Du har fått tatt masse fine bilder av bilen din Magnus. Det har ikke jeg... M3 må ha 20" hjul det er en pefekt størrelse. Er du fornøyd med komforen? Jeg har 9 og 10 x 19" BBS på vinter hjula som jeg synnes er for små... Men bilen er jo 99.999999% i garasjen om vinteren så jeg klarer å leve med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Motor: M3 CSL motor med Ca 360 HK ved 7 900 rpm, Ca 370 Nm ved 4 900. ("Ca" er pga av at det er montert Hartge effektanlegg og noe forandring på elektronikken. Blandt annet at den ikke har toppfart sperre.) Hefitg innsug! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MF DUFF Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Ja det er det, lyden er helt syyyykt rå fra det carbon innsuget. Lyden er det absolutt råeste med hele bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2008 Du har fått tatt masse fine bilder av bilen din Magnus. Det har ikke jeg...M3 må ha 20" hjul det er en pefekt størrelse. Er du fornøyd med komforen? Jeg har 9 og 10 x 19" BBS på vinter hjula som jeg synnes er for små... Men bilen er jo 99.999999% i garasjen om vinteren så jeg klarer å leve med det. Digger den bilen din altså. Den er perfekt i mine øyne. Har vurdert/vurderer CSL, men verdsetter komfortutsyret jeg har nå som navi, telefon, HK-stereo, klima. Det er tross alt en bruksbil som er i daglig drift, så tror jeg alt i alt kommer bedre ut i en vanlig M3. Og det er jo der din er så perfekt. Komforten med 20" er det ikke noe å si på synes jeg. Merker igrunn ikke noe særlig forskjell fra 18" som jeg kjører med nå på vinteren. Enig i at den kler 20" ja. Det blir for stort på vanlig E46, men på M3 stemmer det veldig, med de litt bulende skjermene og panseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Mye pent E46 M3 er virkelig en entusiast's drøm! MF DUFF: Det var ikke du som var med på Autofil tuning Sandnes? Der var det en kar med estrorilblau Hartge CSL. Visstnok 420hk iflg eier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MF DUFF Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Mye pent E46 M3 er virkelig en entusiast's drøm!MF DUFF: Det var ikke du som var med på Autofil tuning Sandnes? Der var det en kar med estrorilblau Hartge CSL. Visstnok 420hk iflg eier.. Det er min bil men duden du ser er han som hadde den før meg, hvorfor den har 420hk er forsatt litt uklart for meg... Det virker som om de som tok bilen til Norge smurte på "litt" ekstra effekt... Jeg kjenner for lite til hele greiene til å si noe mere sikkert. Men papirer som Hartge har sendt sier at motoren er orginal CSL. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 For å få 420 suge-hk i den motoren der, så skal du trimme en del.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MF DUFF Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Digger den bilen din altså. Den er perfekt i mine øyne. Har vurdert/vurderer CSL, men verdsetter komfortutsyret jeg har nå som navi, telefon, HK-stereo, klima. Det er tross alt en bruksbil som er i daglig drift, så tror jeg alt i alt kommer bedre ut i en vanlig M3. Og det er jo der din er så perfekt. Komforten med 20" er det ikke noe å si på synes jeg. Merker igrunn ikke noe særlig forskjell fra 18" som jeg kjører med nå på vinteren. Enig i at den kler 20" ja. Det blir for stort på vanlig E46, men på M3 stemmer det veldig, med de litt bulende skjermene og panseret. Jeg kommer nok til å selge denne bilen om ikke så lenge, jeg har bestemt meg for at jeg skal ha den nye M3en før jeg begynner med husprosjekt igjen. Da må nok jeg tilbake til en E30 eller E36 M3 igjen. Men kommer da til å bygge meg en bane /gatebil slik jeg vil ha den. Jeg ble veldig overrasket over hvor komfortabelt de var med 20" på M3. Har ikke problem med å anbefalle de til andre nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Kan vel ikke "menge" meg med dere jeg, siden jeg "øddelegger" bilen. ??Skilter har jeg heller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå