Bayas! Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Hallo, lurte på åssen er det å sette inn en 745motor her. hørte det va greit med plass men hvordan er det med girkasse kan jeg bruke den som står i 325? nok power til leike seg skikkelig med? i det hele tatt noe å ha en gammal 745 motor til å leike seg med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayas! Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2008 bump! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwKlovn Skrevet Februar 21, 2008 Share Skrevet Februar 21, 2008 Bror har 745 motor i sin E30 med M535 E28 kassa ++ Og mellom motor og torpedovegg er det vel ikke plass å rope hurra for men. Det er en nokså stor motor, som skal lengst mulig bakover da, men alt går! Ellers er motor fresh nok til å leke seg med den, mye potensiale i seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayas! Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2008 Åssen drivværk er det greit å ha`? 325drivværket tåler vel ikke 300hk med hærjing vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30tic Skrevet Februar 21, 2008 Share Skrevet Februar 21, 2008 325 gearkasse kan ikke brukes. Du må ha kasse fra m30/s38 motor, dvs stor sekser. Resten av driv verket tåler det greit. monter en sperre diff, og moderate bakhjul type 215 eller noe i den duren,da har du ikke mer feste en at det holder. Med ca 1 bar ladetrykk på 745 motoren har du en suveren sladdebil, Ligger sideveis når du måtte ønske. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Februar 21, 2008 Share Skrevet Februar 21, 2008 Tror alpina brukte 3 forkjellige posisjoner å ha storsekser ned i E30. Den ideelle med tanke på vektfordeling er vel plass nr.3, dvs så langt bak som det går. Var med å byggde en med M30B32 i fjorvinter, og vi brukte denne posisjonen. Skal du ha enten pos. 1 eller 2 kommer motoren lenger fram, og da er det ikke plass til vifta lenger, og man må ha elektrisk vifte foran radiatoren. Til M30'n brukte vi orginal kasse fra 732i, egenprodusert mellomaksling, og resten av drivverket fra 325i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå