Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

software: download fra torr ent

og overgang til laptop koster 139,- fra Amentio.no

det lå en carsoft på finn til 500,- men den var visst allerede solgt.

kanskje jeg kan koste på meg en til tusenlappen og leie den ut til dere etterhvert som dere ødelegger ting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kamerat av meg har vanlig carsoft fra ebay, han var veldig påståelig på at den ikke las ut feil på airbagsystemet, vet at det finnes egne moduler for utnulling og sletting av feilkoder på airbagsystemet for e39 og nyere iværtfall...

overgangen fra USB til COM koster en hundrelapp... samme gjør en bærbar datamaskin ifra slutten av forrige århundre \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forsto det slik at man ikke kan bruke hvilkensomhelst overgang, da enkelte (spesielt seriell til usb kabler) ikke klarte å kommunisere med carsoft slik at man ikke fikk gjort alt som utstyret i utgangspunktet kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke omvendt da? :-k at i hvilken som helst overgang du bruker... er det elektronikk som omformer de analoge signalene fra seriell/COM-kablene til digitale usb/bus signaler?

når du setter kun overgangen i usb-porten vil det komme opp at du må installere drivere osv... på samme måte som når du satt et kort med com-porter, lydkort, skjermkort osv i en stasjonærPC ifra steinalderen før hovedkort'ene hadde alt dette integrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket får totalpakken til å lande på 1500,-. Hvis man har fulgt med på forumet her en stund så ser man at Carsoft ikke er uproblematisk. Mange plages med å få kontakt med en rekke komponenter. Selv elektroverksteder plages til tider, f.eks Bilelektro på Stormyra som ikke klarte å koble seg opp på min E39. Carsoft kan nok ikke måle seg mot det originalverkstedene har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forstått det slik at det ikke er helt uproblematisk nei, men om man har fått det til å fungere hadde det jo vært voldsomt kjekt å ha. både til å resette feilmeldinger og det jævla ABS lyset, som jeg kommer til å få flere ganger ettersom jeg har planer om nytt ratt..

Edit: og du trenger forresten kun den jeg linket til sist. så kan du bruke kablene som følger med.

samt at du må nesten ha en laptop med eldre windows. (var det xp? eller helt tilbake til win98?) men det er jo bare å kjøre dual OS. evt kjøpe en gammel laptop for 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel ut kun konkrete feilkoder med carsoft, som f.eks hvis hjernen ikke har kontakt med lambda eller en eller annen føler, har en føler eller ei dyse feil verdier vil du vel neppe kunne lese det ut slik merkeverkstedet kan...

vet ikke om du kan dette i det hele tatt på e34 og eldre, men gjelder iværtfall for e39 og nyere...

alltid enklere med eldre biler :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...