Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Ble det noen rundetider eller gikk det bare i spøling?

Rundetid er for jenter :D

Øyet som ser. Jeg mener spølegutta er for feige til å satse på rundetider, siden de da ikke kan gjemme seg bak store motorer... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noen rundetider eller gikk det bare i spøling?

Rundetid er for jenter :D

Øyet som ser. Jeg mener spølegutta er for feige til å satse på rundetider, siden de da ikke kan gjemme seg bak store motorer... :wink:

Haha :lol: , ja som du sier selv, er øyet som ser. Jeg får overhodet ingen kick av å kjøre fort rundt og rundt banen. Det som virkelig får adrenalinet til å pumpe hoss meg er å flyte gjennom svingene med full hjulspinn, ta kontraer mens man girer og samle mest mulig røyk bak bilen mens publikum jubler :D

Er jo en grunn til at slike som meg får extreme lappen på sommertreff og ikke en som kjører rundetider. Men dette gjelder jo kun sommertreff da, hvor publikum kommer for å få en rå opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver sin smak :D

hva er morro/krevende med elendig veigrep, masse meningsløs røyk og kjøre sakte egentlig? bare fryktelig irriterende og ligge bak en bil som drifter og tar hele sporet slik at forbikjøring blir nermest umulig.

ser for meg at det blir fryktelig kjedelig og skifte hjul etter hvert...

finnes det noen resultater for drag'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver sin smak :D

hva er morro/krevende med elendig veigrep, masse meningsløs røyk og kjøre sakte egentlig? bare fryktelig irriterende og ligge bak en bil som drifter og tar hele sporet slik at forbikjøring blir nermest umulig.

ser for meg at det blir fryktelig kjedelig og skifte hjul etter hvert...

finnes det noen resultater for drag'en?

Dragen var det jo selfølgelig drag-bilen som vant som vanlig. Det kåres kun 1 vinner.

Hva som er krevende med elendig veigrep? Man har da like godt veigrep, forskjellen er bare at man med hensikt får sleng og kontra.. Er noe vanskeligere og mer krevende å kjøre bil sidelengs enn rett fram, dette skjønner du fort når du prøver selv :wink:

Blir fort kjedelig å bytte 10-15 sett hjul på en helg, men har el-mutter trekker så det går kjapt og er garantert verdt det!

Men drift er og blir en publikums sport, det er det folk kommer for å se, ikke en honda som kjører 2 sekunder raskere enn den gjorde året før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammel combicamp ? :)

Dragen var det jo selfølgelig drag-bilen som vant som vanlig. Det kåres kun 1 vinner.

Hva som er krevende med elendig veigrep? Man har da like godt veigrep, forskjellen er bare at man med hensikt får sleng og kontra.. Er noe vanskeligere og mer krevende å kjøre bil sidelengs enn rett fram, dette skjønner du fort når du prøver selv :wink:

Blir fort kjedelig å bytte 10-15 sett hjul på en helg, men har el-mutter trekker så det går kjapt og er garantert verdt det!

Men drift er og blir en publikums sport, det er det folk kommer for å se, ikke en honda som kjører 2 sekunder raskere enn den gjorde året før.

klart jeg har prøvd =P~ lite eller nesten ingen asfaltdrifting pga lite motor og mye slitasje på bil og dekk, men har blitt en del isbanekjøring... ikke helt det samme siden man ikke oppnår mer enn 100-110km/t i de slakeste/lengste svingene med rwd, men teknikken med og ligge med kontra konstant samt beregne fart og plassering inn i svinger og regulere farten i svingene og mot f.eks en skarp sving (sidelengs) vha kombinasjon av gass og bremse.

Prøvd litt med 4wd også, litt mer krevende da man må kjøre mye fortere og ha dobbelt så mye vinkel på bilen for og kunne ligge bredt hele tiden...

fysisk tungt og svinge fort frem og tilbake for og kjøre med uavbrutt kontra over lengre tid :whatever:

sier heller ikke noe på at det ikke er det publikum vil se, men personlig synes jeg det er av større interesse og måle tid eller finne noen og kappkjøre med :)

de skulle hatt en klasse for dragster og en for "vanlige" biler :) evt satt opp en resultatsliste med f.eks de 10 kjappeste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammel combicamp ? :)

Dragen var det jo selfølgelig drag-bilen som vant som vanlig. Det kåres kun 1 vinner.

Hva som er krevende med elendig veigrep? Man har da like godt veigrep, forskjellen er bare at man med hensikt får sleng og kontra.. Er noe vanskeligere og mer krevende å kjøre bil sidelengs enn rett fram, dette skjønner du fort når du prøver selv :wink:

Blir fort kjedelig å bytte 10-15 sett hjul på en helg, men har el-mutter trekker så det går kjapt og er garantert verdt det!

Men drift er og blir en publikums sport, det er det folk kommer for å se, ikke en honda som kjører 2 sekunder raskere enn den gjorde året før.

klart jeg har prøvd =P~ lite eller nesten ingen asfaltdrifting pga lite motor og mye slitasje på bil og dekk, men har blitt en del isbanekjøring... ikke helt det samme siden man ikke oppnår mer enn 100-110km/t i de slakeste/lengste svingene med rwd, men teknikken med og ligge med kontra konstant samt beregne fart og plassering inn i svinger og regulere farten i svingene og mot f.eks en skarp sving (sidelengs) vha kombinasjon av gass og bremse.

Prøvd litt med 4wd også, litt mer krevende da man må kjøre mye fortere og ha dobbelt så mye vinkel på bilen for og kunne ligge bredt hele tiden...

fysisk tungt og svinge fort frem og tilbake for og kjøre med uavbrutt kontra over lengre tid :whatever:

sier heller ikke noe på at det ikke er det publikum vil se, men personlig synes jeg det er av større interesse og måle tid eller finne noen og kappkjøre med :)

de skulle hatt en klasse for dragster og en for "vanlige" biler :) evt satt opp en resultatsliste med f.eks de 10 kjappeste...

Er gøy å leke seg på isen ja :D Men kan faktisk ikke sammenlignes, den største forskjellen er nok G-kreftene og at man må "treffe" mer rett på alle punkter når man kjører på asfalt. Får man sleng på is kan man lett korrigere dette, mens på asfalt er det fort for sent før du har tenkt deg om. Har vært i grusen noen ganger :wink:

Kom selv på 3. plass på dragracen, fornøyd med det :D Neste år vil jeg prøve å satse litt mer på dette, kjørte med passasjer, full tank og max stivhet på demperne. Tror nok jeg har en del å hente på de tingene. Samt prøve å ikke spinne på de 2 første girene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredjeplassen er jo ikke verst :D hvem tok andre og fjerdeplass?

brede dekk med myk gummi og små felger og mye profil, dempere stillt på soft og kun deg i bilen så burde det bli bra :)

hehe...prøvdte et par svinger med 325i'en, men siden det var første gang på bane med retthjulstrekk, ikke sperre, uten servo, med "buss"-ratt , relativt lite motor og kirkebenk som sete endte det med 540 graders snurr i 110-120 km/t :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. var på mo i helga å kjørte rallycross. lørdagen var helt topp. ente på en 1 plass i a finalen, vanvitig glad for det :D men søndag gikk det veldig gale, ble veldig trangt inn i første sving etter start. gikk på tak i høy fart. legger ut to bilder 1 bilde fra lørdag å et fra søndag

3tsziyytv0x8hq4tfef6.jpg

v95gmggt9hct1affm4f3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...