Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg bilen min tilbake på Torsdag etter bytte til ny starter og Trykkregulator til dieselretur.

Bilen har vært inne ved Auto & Dekkservice i bodø(Mekonomen)

Bilen er betydelig mere tungstartet ved kald motor og nesten umulig og starte ved varm motor.

I tillegg så stopper motoren hvis jeg gir skikkelig gass på den. Går helt greit inntil ca halv gass.

Den nye starteren har en ulyd når du starter bilen og spinner etter at bilen har startet i kort tid.

Alle disse problemene kom etter verksted besøket. Før dette var det ingen ulyder og bilen startet med en gang, uten protest. Uansett om det var 30 kalde eller 30 varme ute.

Starteren laget på ingen måte ulyd. Og bilen har ALDRI stoppet ved akselerasjon.

Hellanor dekker ny starter ihvertfall, kjøpte en fra hella, men de har nå bestilt ny BOSCH starter til bilen og dekker arbeidet for å få denne byttet igjen.(Fantastisk Service fra dem).

Noen som har en idè om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dieselmatepumpa under førersetet, da går den ikke på full gass. Det at den er mer tungstartet når den er varm tyder trolig på slitte diseldyser (innvendig lekkasje) tror du får kjøpt sett med 6 måleglass og tilhørende slanger på biltema så tester du enkelt dysene selv. Når dysene er slitte slipper de mye diesel i retur, og de/den mest slitte dysa vil gi mest diesel i måleglasset. Kan også være periodisk feil på kamakselsensor som gjør den tung og starte. da vil den være stein død inntill den har stått en stund så starter den som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen starter med en gang når den er kald. Når den er varm starter den også. Den er bare veldig tungstartet.

Bilen fungerte perfekt før verksted besøk på disse områdene. Brukte tilogmed bilen på jobb dagen før den ble levert inn. Stoppet og startet bilen mange ganger uten problemer.

Så jeg kan ikke unngå og tro at dette har noe med Trykk regulatoren eller starteren som jeg nettopp har byttet.

Mest logisk er vel Trykk regulator, virker som at dette er en fellesnevner ved alle som snakker om dette.

Men bilen skal inn på verksted i morgen. Da får de se på dette og kose seg. Den var IKKE slik før de skrudde på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Magnus:

Jeg bytta både pumpa i tanken og fødepumpa under fører på den bilen. Feilsymptomene på fødepumpe er at den ikke klarer å dra under pådrag. Den skal likevel starte og gå normalt på tomgang. Jeg mistenker dysefeil. Dersom du har lekkasje på en eller flere dyser vil du ikke få opp nok trykk på fuelrailen, hvilket fører til at den ikke starter. Feil med trykk skal være mulig å logge på diagnose.

Starter ble byttet til original BMW hos Østbyen ved ca 240' km (+?) og jeg er overrasket over at den igjen har trøblet. Må i såfall være mulig å kjøre reklamasjonssak på den.

Jeg ville ha brukt Østbyen dersom du får feil. Jeg har svært dårlig erfaring med feilsøking hos "uautorierte" verksteder som ikke har tilgang til BMWs systemer. De har en svært dyktig og oppegående mekaniker som tar alle slike unormale ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Magnus:

Jeg bytta både pumpa i tanken og fødepumpa under fører på den bilen. Feilsymptomene på fødepumpe er at den ikke klarer å dra under pådrag. Den skal likevel starte og gå normalt på tomgang. Jeg mistenker dysefeil. Dersom du har lekkasje på en eller flere dyser vil du ikke få opp nok trykk på fuelrailen, hvilket fører til at den ikke starter. Feil med trykk skal være mulig å logge på diagnose.

Starter ble byttet til original BMW hos Østbyen ved ca 240' km (+?) og jeg er overrasket over at den igjen har trøblet. Må i såfall være mulig å kjøre reklamasjonssak på den.

Jeg ville ha brukt Østbyen dersom du får feil. Jeg har svært dårlig erfaring med feilsøking hos "uautorierte" verksteder som ikke har tilgang til BMWs systemer. De har en svært dyktig og oppegående mekaniker som tar alle slike unormale ting.

Bilen starter fint nå.

Det eneste som er igjen nå er at motoren stopper hvis man gir skikkelig på. Dette kom etter verkstedbesøk. Angående starter så kjøpte du ikke delen på BMW, det sto en hella starter der. Har nå satt inn en overhalt hella starter inntil den splitter nye bosch starteren kommer. Virker som at det er noe med den starteren jeg fikk derfra. Hellanor dekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som trenger 17" sommerdekk? Til e39 225 foran og 235 bak godt mønster. Selges for 1000 hvis noen tar alle 4. De er lagret i dekkposer og har ikke vært utsatt for vær og vind under lagring.

Merkene var aurora og wanli mener jeg. Men dette kan dobbelsjekkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som trenger 17" sommerdekk? Til e39 225 foran og 235 bak godt mønster. Selges for 1000 hvis noen tar alle 4. De er lagret i dekkposer og har ikke vært utsatt for vær og vind under lagring.

Merkene var aurora og wanli mener jeg. Men dette kan dobbelsjekkes

har send deg pm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...