Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

noen som veit om de har åpna igjen på isen i valnesfjorden

Folk skal nu innover idag. Men førr min del blir det langrenn på bestemorenga istede ;)

Har hørt rykta om at isen e utrygg nært land, og at noen har slått igjennom med hjulan sine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det, har ikke det utstyret selv..

Tror jeg ringer Østbyen å hører :)

du får dele det med oss hva de sier, kanskje enklere en å styre med det selv :)

Har snakket med Østbyen nå, de hevder at de ikke har utstyr for å gjøre noe slikt.

Ble henvist til Megalys, og de hadde det heller ikke.

Trodde dette var en enkel sak, utifra det jeg har sett på nett, så skal man bare koble til og huke av det man ikke vil ha osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det, har ikke det utstyret selv..

Tror jeg ringer Østbyen å hører :)

du får dele det med oss hva de sier, kanskje enklere en å styre med det selv :)

Har snakket med Østbyen nå, de hevder at de ikke har utstyr for å gjøre noe slikt.

Ble henvist til Megalys, og de hadde det heller ikke.

Trodde dette var en enkel sak, utifra det jeg har sett på nett, så skal man bare koble til og huke av det man ikke vil ha osv.

er litt mere innviklet en det, må programers om, litt jobb, og man burde holde tunga rett i munn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til feilmelding er pga LED-pærene trekker lite strøm og derfor har høy motstand. Mål eller regn ut hvor mange ohm orginalpæra er og koble en motstand med like mange ohm paralellt med LED/diode-pæra, da lurer du pærevarslinga ;)

Led bærene vil fortsatt blinke, pga pæresjekk på bmw sender en liten strømpuls til lærene,denne har så rask frekvens at glødepærer ikke rekker å lyse pga av tregheter i pæra, mens led ikke er så trenge. Å da må man programmere bort at den skal sjekke pærene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innebygd motstand i sideblink-lykta, og har prøvd med en 5W motstand i tillegg, men det hjalp ikke.

Tenkte jeg skulle prøve å seriekoble to motstander, men tror ikke det har noe effekt.

Rart at det ikke skjer på frontblink, der har jeg også led pærer, og motstand men ikke noe slik blinking.

Utifra det jeg har sett av programvare på nett, så skal det være enkelt, men det er vel kanskje bare hvis man har noe uorginalt utstyr vil jeg tro

Send meg en melding hvis noen får tak i slikt utstyr eller vet noen som kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innebygd motstand i sideblink-lykta, og har prøvd med en 5W motstand i tillegg, men det hjalp ikke.

Tenkte jeg skulle prøve å seriekoble to motstander, men tror ikke det har noe effekt.

Rart at det ikke skjer på frontblink, der har jeg også led pærer, og motstand men ikke noe slik blinking.

Utifra det jeg har sett av programvare på nett, så skal det være enkelt, men det er vel kanskje bare hvis man har noe uorginalt utstyr vil jeg tro

Send meg en melding hvis noen får tak i slikt utstyr eller vet noen som kan

Seriekobling av to motstander vil kun resultere i at du får dobbelt så mye motstand og vil fungere mot sin hensikt, paralellkobler du to får du halvparten av motstanden dersom de er like store.

Setter du en motstand i serie med LED-pæra får du mindre spenning over pæra, setter du to i serie får du enda mindre, det kan kansje hjelpe (tviler), pæra lyser da også dårligere pga lavere spenning, så avhenger også av effektstørrelsen på pæra...

Er du over middels interessert kan du bestille deler fra elfa.se og lodde deg en krets bestående av printkort med en Transistor og en liten kondensator som kan forsinke innkoblinga alt ifra noen microsekunder til et sekund avhengig av kondensatorstørrelsen (pæra lyser ikke før kondensatoren er "ladet opp"...)

Hadde det vært meg tror jeg heller jeg hadde spist LED-pærene og heller satt i halogenpærer, som reflektorer i tilleg er tilpasset :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...