S.Nilsen Skrevet Mai 4, 2009 Share Skrevet Mai 4, 2009 Noen som skal på ACR 12 14 juni? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 4, 2009 Share Skrevet Mai 4, 2009 Noen som skal på ACR 12 14 juni? Ser BMWCCN sin stand der er avlyst. Synd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw vin rød Skrevet Mai 4, 2009 Share Skrevet Mai 4, 2009 litt dumt spørsmål kanskje når man får et verksted til og ta service på bilen hvilken punkter går de igjennom å ta de 4 hjull kontroll på eu kontroll? Her er sjekkpunktene verkstedene går over når du tar service: Inspection I Inspection II Og nei, 4-hjulskontroll blir ikke utført på en vanlig eu-kontroll.! ok noen som har forslagg til kor æ ska få tatt service e jo så mange og velge i mellom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWe30 Skrevet Mai 4, 2009 Share Skrevet Mai 4, 2009 østbyen bil e vel døktig på bmw sku man tru? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Mai 4, 2009 Share Skrevet Mai 4, 2009 ingen problem å komme seg opp dær, 60/40 senk går bare godt på e30'n... enn førr de som har fangera på bilan? (A) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 4, 2009 Share Skrevet Mai 4, 2009 hvor får man billigst dekk her i byen? og hvor er de flinke til å legge om på breie felger uten å skade dem? fikk ikke på forhjula etter å ha montert coilovers, så jeg må ha litt smalere dekk, samt 5mm spacer. ser ganske tøfft ut nå med vinterdekk fremme og sommerdekk bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 østbyen bil e vel døktig på bmw sku man tru? Alt etter....av egen erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Har helt grei erfaring med Østbyen bil. Har slengt litt med leppa de gangene jeg ikke har vært fornøyd og ting har bedret seg. Tror det er litt avhengig av hvem av gutta på verkstedet som tar jobben. Hva slags andre verksteder er til å stole på da? Har prøvd to svenske merkeverksteder, Lindholms i Umeå og Burlin i Skelefteå. Begge plasser var MEGET rimelige sammenlignet mot Østbyen go det lønner seg stort hvis man er der i forbindelse med ferie eller annet. Men også her var det noe grums i det jeg fikk gjort. F.eks manglende firehjulskontroll etter skifte av traversforinger og manglende filterbytte i forbindelse med service. Forbanna irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 ingen problem å komme seg opp dær, 60/40 senk går bare godt på e30'n... enn førr de som har fangera på bilan? (A) hehe hehe hakke vært dær oppe siden jeg og du var dær, så vetke hvordan veien ser ut nå, men pleier å bli bra når mai/sommeren kommer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Er Østbyen bedre med nye eiere? Spiller kanskje liten rolle dersom staben ellers er den samme. Må si jeg har motsatt problem som "bmw vin rød" har, er så få å velge mellom Har vært i kontakt med Burlin i Skellefteå, men er usikker. Skrev at jeg ville bytte gir- og diffolje pluss glødeplugger i tillegg dersom dette ikke inngikk i servicen. Tenkte det var greit siden bilen ikke har hatt Insp. 2 før og jeg ikke vet hva som er gjort på bilen. Fikk til svar at dette bare var nødvendig dersom det var feil i forbindelse med disse tingene. Skrev tilbake at jeg ville bytte det likevel, og selv om det var livstidsgaranti på visse oljer, så skader det ikke å bytte iblant. Fikk ikke noe svar. Skeptisk....ja Hva tar Østbyen for Insp. 2 på E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 De skulle ha ca 8000 for min 530d. Betalte 4600 svenske hos Burlin. Kalkulert med en kurs på 0,85 så blir det halv pris. Men de "glemte" å bytte veivhusventilasjonen og brukte bare 1,5 time, så de kan ikke ha rukket å dra gjennom hele inspeksjonslista. På den positive siden bruker de skikkelig Castrol-olje kontra Valvoline som Østbyen bruker. Jeg hører forskjell på motorlyden i min bil mellom de to oljene til tross for at de har samme spec. Burlin bytta også olja på automatkassa for meg. De påstod det ikke var nødvendlig (lifetimeolje) men gjorde det til halve summen i forhold til Østbyen. Lindholms virket langt mer profesjonelle men "glemte" å nevne at jeg måtte ha firehjulskontroll etter å ha byttet traversforinger. Resultatet var 2 ødelagte dekk etter kun kort kjørelengde og 2600,- for en firehjulskontroll hos Østbyen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Mener og ha lest tråder på bilforumet.no der retting av felger er omtalt. er vel snakk om og putte felgen i en maskin der felgen varmes opp og rettes på et eller annet vis og at det koster en plass imellom 500.- og en høvding (sørpris). kontrollert strammerekkefølgen, hatt av felgen og rensa kontaktflata, sjekka senter-ring og gummien? evt prøvd og bytta plass bare for og sjekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 ....... Resultatet var 2 ødelagte dekk etter kun kort kjørelengde og 2600,- for en firehjulskontroll hos Østbyen. 2600,- for en firehjulskontroll.?? Det var sinnsykt dyrt.!! Betalte under 1000,- for det 100 meter unna, hos Mekonomen.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fagerheim Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Verksted priser i norge er altfordyrt ;> Verksted i norge kontra sverige = dyrt ... Merkeverksted = dyrt ... Jobber selv som mekaniker på østbyen bil. Blir det noe treff i bodø i sommer da ? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 ....... Resultatet var 2 ødelagte dekk etter kun kort kjørelengde og 2600,- for en firehjulskontroll hos Østbyen. 2600,- for en firehjulskontroll.?? Det var sinnsykt dyrt.!! Betalte under 1000,- for det 100 meter unna, hos Mekonomen.! Ja, men etter at to verksteder hadde forsøkt justering uten hell satte jeg inn bilen til noen som vet hvordan en E39 er bygd opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå