Gå til innhold

BMW treff Bodø området

xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Mener og ha lest tråder på bilforumet.no der retting av felger er omtalt.

er vel snakk om og putte felgen i en maskin der felgen varmes opp og rettes på et eller annet vis og at det koster en plass imellom 500.- og en høvding (sørpris).

kontrollert strammerekkefølgen, hatt av felgen og rensa kontaktflata, sjekka senter-ring og gummien? evt prøvd og bytta plass bare for og sjekke?

Strammerekkefølgen er bra, kontaktflaten skal være bra, senterring brukes ikke da de originale felgene er spot-on og alt er nylig avbalansert.

Med vinterdekk kjenner jeg kun få ganger svake antydninger til vibrasjoner, med sommerdekk vibrerer det konstant mellom 90 og 110 km/t. Har fått konstatert noe skjevheter på innersiden i to felger som måtte ha 65-70 gram med lodd.

Vibrasjonsspøkelset på E39 er ikke til å spøke med... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får man billigst dekk her i byen? og hvor er de flinke til å legge om på breie felger uten å skade dem?

fikk ikke på forhjula etter å ha montert coilovers, så jeg må ha litt smalere dekk, samt 5mm spacer. ser ganske tøfft ut nå med vinterdekk fremme og sommerdekk bak.. ;)

www.dekkonline.com <-- skal være flink hvis du finner noen billigere plass, gratis frakt og levert innen en uke har gode erfaringer med den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener og ha lest tråder på bilforumet.no der retting av felger er omtalt.

er vel snakk om og putte felgen i en maskin der felgen varmes opp og rettes på et eller annet vis og at det koster en plass imellom 500.- og en høvding (sørpris).

kontrollert strammerekkefølgen, hatt av felgen og rensa kontaktflata, sjekka senter-ring og gummien? evt prøvd og bytta plass bare for og sjekke?

Strammerekkefølgen er bra, kontaktflaten skal være bra, senterring brukes ikke da de originale felgene er spot-on og alt er nylig avbalansert.

Med vinterdekk kjenner jeg kun få ganger svake antydninger til vibrasjoner, med sommerdekk vibrerer det konstant mellom 90 og 110 km/t. Har fått konstatert noe skjevheter på innersiden i to felger som måtte ha 65-70 gram med lodd.

Vibrasjonsspøkelset på E39 er ikke til å spøke med... :)

har selv litt vibrasjoner bake på venstresiden på min, dette skyldes dårlig hjul-lager, skiftes når skattepengene kommer :)

tok firehjulskontroll på førstebilen min hos mekonomen (87 accord ca5)

dette etter 40/40 senk, byttet diverse deler og montert hjemmelaga camberkit etter og ha dundret over en midtrabatt og bøyd en masse ting. tok verkstedmannen 5.5 time og kostet meg hele 1150.- :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver annen service er oljeservice eller inspection. Hver annen inspection er enten 1 eller 2. Med andre ord ser inspeksjonsprogrammet slik ut:

1. Olje

2. Insp 1

3. Olje

4. Insp 2

5. Olje

6. Insp 1

7. Olje

8. Insp 2

Osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bra veier på toppen av saltfjellet, men jaggu kom det noen stygge skrapelyder fra bakhjula når man kom i de "telehivene" på begge sier.

skulle man forresten prøvd å ordnet ett lite treff her i byen eller? syntes det hørtes bra ut det forslaget dere kom med for en side eller 2 siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...