Odd-M Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Mener og ha lest tråder på bilforumet.no der retting av felger er omtalt.er vel snakk om og putte felgen i en maskin der felgen varmes opp og rettes på et eller annet vis og at det koster en plass imellom 500.- og en høvding (sørpris). kontrollert strammerekkefølgen, hatt av felgen og rensa kontaktflata, sjekka senter-ring og gummien? evt prøvd og bytta plass bare for og sjekke? Strammerekkefølgen er bra, kontaktflaten skal være bra, senterring brukes ikke da de originale felgene er spot-on og alt er nylig avbalansert. Med vinterdekk kjenner jeg kun få ganger svake antydninger til vibrasjoner, med sommerdekk vibrerer det konstant mellom 90 og 110 km/t. Har fått konstatert noe skjevheter på innersiden i to felger som måtte ha 65-70 gram med lodd. Vibrasjonsspøkelset på E39 er ikke til å spøke med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 hvor får man billigst dekk her i byen? og hvor er de flinke til å legge om på breie felger uten å skade dem?fikk ikke på forhjula etter å ha montert coilovers, så jeg må ha litt smalere dekk, samt 5mm spacer. ser ganske tøfft ut nå med vinterdekk fremme og sommerdekk bak.. www.dekkonline.com <-- skal være flink hvis du finner noen billigere plass, gratis frakt og levert innen en uke har gode erfaringer med den:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Mener og ha lest tråder på bilforumet.no der retting av felger er omtalt.er vel snakk om og putte felgen i en maskin der felgen varmes opp og rettes på et eller annet vis og at det koster en plass imellom 500.- og en høvding (sørpris). kontrollert strammerekkefølgen, hatt av felgen og rensa kontaktflata, sjekka senter-ring og gummien? evt prøvd og bytta plass bare for og sjekke? Strammerekkefølgen er bra, kontaktflaten skal være bra, senterring brukes ikke da de originale felgene er spot-on og alt er nylig avbalansert. Med vinterdekk kjenner jeg kun få ganger svake antydninger til vibrasjoner, med sommerdekk vibrerer det konstant mellom 90 og 110 km/t. Har fått konstatert noe skjevheter på innersiden i to felger som måtte ha 65-70 gram med lodd. Vibrasjonsspøkelset på E39 er ikke til å spøke med... har selv litt vibrasjoner bake på venstresiden på min, dette skyldes dårlig hjul-lager, skiftes når skattepengene kommer tok firehjulskontroll på førstebilen min hos mekonomen (87 accord ca5) dette etter 40/40 senk, byttet diverse deler og montert hjemmelaga camberkit etter og ha dundret over en midtrabatt og bøyd en masse ting. tok verkstedmannen 5.5 time og kostet meg hele 1150.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 skal ha service på min nå snart, kan noen forklare forskjellen mellom inspection 1 og 2? bilen har gått 189 000 km... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Hver annen service er oljeservice eller inspection. Hver annen inspection er enten 1 eller 2. Med andre ord ser inspeksjonsprogrammet slik ut: 1. Olje 2. Insp 1 3. Olje 4. Insp 2 5. Olje 6. Insp 1 7. Olje 8. Insp 2 Osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Vibrasjonsspøkelset har kommet på besøk hos mæ å etter æ skal til å fra Mo den 1mai.. va fan ikke lett styr unna telehivan når man kom i 120km/h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Vibrasjonsspøkelset har kommet på besøk hos mæ å etter æ skal til å fra Mo den 1mai.. va fan ikke lett styr unna telehivan når man kom i 120km/h da misstenker jeg deg for og kjøre litt i forteste laget:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Ja fysjda. Må ikke kjøre så fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 hehe.. fint å ligg fra 100-120km/h på enkelte strekker fra Bodø til Mo va spessielt spennanes nede i dundelandsdal.. plutselig så veien ut som et måndelandskap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Mye dårlig vei på hver side av Saltfjellet ja. Merkes godt med stivt understell. Ble vel endel svinkjøring til og fra Mo regner jeg med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Njjaaa.. måtte luft bil litt va ikke fritt før forbikjøringer.. men kjørte på måte.. gadd ikke noe fartsrecorder på tynnslitte bakdekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 er bra veier på toppen av saltfjellet, men jaggu kom det noen stygge skrapelyder fra bakhjula når man kom i de "telehivene" på begge sier. skulle man forresten prøvd å ordnet ett lite treff her i byen eller? syntes det hørtes bra ut det forslaget dere kom med for en side eller 2 siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Går bare fint å ligge i 130 over fjellet på vinterføre, mye bedre vei om vinteren enn om sommeren egentlig, sålenge været er greit:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Kan ha ett lite treff i garasjen i garasjen på tverlandet... må bare få det litt varmere i været Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 ka helvete.. skrev samme greia 2 ganger trur dusteleksien min e på toppform Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå