bmw vin rød Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 bilen min står på østbyen bil så æ kommer meg ikke nedover de ska skift luftmendemåler og singnal nette til airbagen i førestolen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Er det noen av dere som har den midtre garasjeseksjonen med grav? Leide den tidligere sammen med en kompis. Desverre lite egnet til lagring av ting pga fukt. Vi hadde også den lagerseksjonen på høyre side for lagring av mc, snøscootere og diverse deler.Tar jeg ikke helt feil er de Downpipe som har min gamle E30? Tidligere burgunder metallic? Er jeg som leier grava nå. Mulig det var fukt der, men vi har slått ned veggene og åpnet opp, samt årdnet med bedre lufting, så nå skal det ikke være. Er Mats som har din gamle ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Odd-M: Er frode som har den gravdelen nå. Er jeg som har den gammle E30 din, noe av rusten kom vell under lagring etter som jeg forsto det:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Nja, bilen var godt angrepet av rust for mange år siden. Det var en kompis av meg som hadde den i masse år. Tror han kjøpte den i 96 og hadde den som bruksbil i mange år. Mener den stod 3-4 år ute av drift før jeg kjøpte den. Planen var å "restaurere" den til bruksstand, dvs ta det synlige av rust og lakkere, men da jeg ikke kan gjøre slikt selv ble det for kostbart, omfattende. Ikke hadde jeg særlig god tid til å skru heller. Teknisk sett var den i brukbar forfatning den gang, foruten tikking fra toppen, sliten clutch og diverse småtjafs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet August 14, 2009 Share Skrevet August 14, 2009 tikkinga lever i beste vellgående enda! hehe Men da tror jeg at jeg kansje takker litt for meg her på dette forumet, da jeg er fri for bmw om noen timer :/ Ble ikke no treff iløpet av de årene vi har hatt denne tråden, men mye anna snakk hehe Men blir vell og komme innom engang i ny og ne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 litt morro igrunn, 4 av totalt 5 eiere av E30'en til Odd-M/meg/Downpipe er medlemmer på bimmers, han som hadde den før Odd-M lagde seg en bruker og kommenterte på salgstråden før jeg solgte den videre til Downpipe. ang rust på bilen tok vel jeg det meste (bakplata, indre/ytre bakskjermer, kanal-bitene bak bakhjula osv) vet det var litt igjenn i stol-festene og litt i skøytene på kanalene? kostet ca 5000.- i deler og 6500.- i jobb (svart) tikkinga blir man vel aldri helt kvitt på disse bilene, jeg skiftet alt av tetninger, pakninger, kam, løftere, "rørene" som holder løfterne smørerøret og egentlig alt i toppen utenom selve ventilene som ble slipt og fjærene. var enda litt tikking etter det, tror kansje det kom av at ventilene blir litt rundet på toppen ettersom de og fjærene er det eneste som ikke ble skiftet, men mener den tikker litt mer nå enn når jeg solgte den:P utløselageret fikk jeg heller aldri til og slutte og skrangle, var nytt etter jeg skiftet klutsj, men skranglet med en gang, tok det så ut og så at det var helt i orden men skranglet når jeg satt det inn igjen :S funnet ut noe der Mats? angrer forresten som ei bikkje på at jeg solgte den bilen :-/ men er vel i gode hender nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 m20n trenger som regel bare justering av ventiler, jeg justerer som otiginalt 0.20 på innsug og 0.25 på eksos. Tikker ikke da, justert på kald motor. Bytta også utløserlager på en e30 jeg hadde. Lyden ble bedre, men ikke helt borte. Da sitter det lengre inn i kassa, tror kanskje det kan være lager på inngående aksling til kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 Har forresten en del m20 deler jeg skal selge, getrag 260 kasser, 500hk+ bunndel, puls split grenrør, turbokam+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 er vel ikke din motor du selger i deler? ble det noe benking på acr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 Jo er min ja.. Fikk vann i olja etter jeg monterte ny topp pakning. Tror jeg satser på m50/s50 turbo for neste sesong! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 i gode hender? tja jeg bygger opp og river ned stadig vekk:P Utløyserlageret hører jeg bare når jeg står på tomgang, å det gjør jeg aldri for jeg har ikke vifte på motoren:P Motor+gir skal ut om ikke alt for lenge så bryr meg ikke stort om tikkingen og utløyserlageret;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 Så M20 med turbo er over for denne sesongen frode? Ble lite kjøring på deg med bilen da :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 Så M20 med turbo er over for denne sesongen frode? Ble lite kjøring på deg med bilen da :/ Har jo faen ikke brukt den jo.. Men var jo det at sprutet og tenninga ikke gikk sammen, så måtte jeg bytte det og pengene fikk vinger så ble egentlig aldri ferdig. Er vertfall ferdig med å kjøre bensin, nå blir det kun etanol.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 Nei, har egentlig alltid vært ett eller annet som har vært feil denne sesongen. Men men! Åjja, ska kjør biln på brennvin nu Hvorfor det? Å m50 eller s50? ikke s38 med turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 Nei, har egentlig alltid vært ett eller annet som har vært feil denne sesongen. Men men!Åjja, ska kjør biln på brennvin nu Hvorfor det? Å m50 eller s50? ikke s38 med turbo? Enten blir det s38b38 sugemotor, eller m50/s50 turbo eller ny topp og etanol på m20n min. E85 er et mye bedre og sikrere drivstoff enn bensin + mye mer effektivt. Den produserer også mere eksos med etanol, dvs tidligere ladetrykk. Kun fordeler og finns på pumpe på statoil i olav v gate Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå