Gå til innhold

Mista lappen?  

124 stemmer

1. 1. Mista lappen?

• Ja
      41
    • Nei
      86

Anbefalte innlegg

Skrevet
Så når vi kom ut av bilen å utenfår kamra sonen sa jeg til politimannen: Hvorfår hadde ikke du blålysene på når du tok meg igjen(ca 3km bak meg da) siden jeg så på filmen at du kjørte i 207km/t med sivil bil? da svarte han bare at jeg ikke skulle bry meg å tenke så mye, får det gjorde bare ont værre. hehe

Var akkurat det du skulle gjort, brydd deg og tenkt :P Kommer de opp i retten med den filmen som bevis om at han har kjørt i 207 km/h uten blålys... uff uff!

Har selv snakka politiet i saksa! Pass på at de sier at du ikke har forklaringsplikt! Mange som "glemmer" og si at du ikke har forklaringsplikt. De sa ingenting om det til meg, men jeg holdt tunga på rett plass og ting gikk som smurt :) Truet om å anmelde meg om jeg ikke innrømmet det jeg hadde gjort, så spurte jeg om hva jeg hadde gjort. "Nei det vet du godt" Nei det vet jeg ikke. Så blei de bare forbannet og sa at de gledet seg til rettsaken, ja det gjør jeg også :) For de hadde ingenting på meg :) Dem ville så bevisst ha meg til å innrømme det jeg hadde gjort for da brukte de å se mellom fingrene og la det gå med en advarsel (noe jeg ikke tror på). Men jeg kunne jo ikke inrømme noe jeg "ikke" hadde gjort. I følge dem "rallykjøring" Hehhe, men dem kunne ikke spesifikt hva jeg hadde gjort.

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Så når vi kom ut av bilen å utenfår kamra sonen sa jeg til politimannen: Hvorfår hadde ikke du blålysene på når du tok meg igjen(ca 3km bak meg da) siden jeg så på filmen at du kjørte i 207km/t med sivil bil? da svarte han bare at jeg ikke skulle bry meg å tenke så mye, får det gjorde bare ont værre. hehe

Var akkurat det du skulle gjort, brydd deg og tenkt :P Kommer de opp i retten med den filmen som bevis om at han har kjørt i 207 km/h uten blålys... uff uff!

Har selv snakka politiet i saksa! Pass på at de sier at du ikke har forklaringsplikt! Mange som "glemmer" og si at du ikke har forklaringsplikt. De sa ingenting om det til meg, men jeg holdt tunga på rett plass og ting gikk som smurt :) Truet om å anmelde meg om jeg ikke innrømmet det jeg hadde gjort, så spurte jeg om hva jeg hadde gjort. "Nei det vet du godt" Nei det vet jeg ikke. Så blei de bare forbannet og sa at de gledet seg til rettsaken, ja det gjør jeg også :) For de hadde ingenting på meg :) Dem ville så bevisst ha meg til å innrømme det jeg hadde gjort for da brukte de å se mellom fingrene og la det gå med en advarsel (noe jeg ikke tror på). Men jeg kunne jo ikke inrømme noe jeg "ikke" hadde gjort. I følge dem "rallykjøring" Hehhe, men dem kunne ikke spesifikt hva jeg hadde gjort.

hehe, ja de er ikke så lure som de skal ha de til;) det er jo ofte de ikke har bevis, men folk kan dømmes med inrømmelser, men man kan ofte kåmme langt med å nekte, bare føll med når man blir stoppa og slikt, ser man en feil politet gjør, så gjør dem oppmerksom på at du vet de;)

Skrevet

Politiet kan kjøre så fort de vil, og spesiellt hvis de må hente inn en råkjører. Bruker de blålys kan de ødelegge målingen vettu...

Selv ble jeg fersket i 160km/t i en 100-sone. Ble 10mnd uten lappen og 36t samfunnsstraff. Ingen bot, men måtte ta oppkjøring på nytt.

Men bilen går som kjent på bensin/diesel, ikke et plastkort...

Skrevet

Men bilen går som kjent på bensin/diesel, ikke et plastkort...

hehe sant det da ;)
Huffda, mista den pga høy fart/uforsvarlig kjøring eller lignende?

Mistet den pga høy fart, uforsvarlig kjøring og lignenede :oops:

huffda, men det gikk bra med deg og kompisen din? Ser du er fra Bardu så vet kansje om deg ;)

Skrevet
Mistet sertifikatet etter å kræsjet den 22.08.2003.. Hadde hatt lappen i 10 dager.

Kjørte i ei svær buske og skadet en god venn, Fikk 3mnd og 7000,- i bot. Ikke så lett når man er lærlin og tjener 40,- i timen..

ofonrzpcownc7e7gvdom.jpg

fhhbcahlclb8h9mmtbfc.jpg

q0uo792acxqqwhk2akd8.jpg

afzf51ka8k9ikzftx5bm.jpg

09rw0ljn30mjfq59blui.jpg

1psy01p88wig448gv3iw.jpg

Der kan man se,lappen i 10 dager og tror man er verdensmester...

Min mening er og si,at dere har godt av og bli fotgjengere!!!

Du kunne jo også likså godt drept denne kompis'n din...

Dette handler ikke om dere som kjører for fort,men dere med uvettig kjøring.

Dere kan også skade andre med sånn "tøffe seg for kompis kjøring"

Skrevet

Der kan man se,lappen i 10 dager og tror man er verdensmester...

Min mening er og si,at dere har godt av og bli fotgjengere!!!

Du kunne jo også likså godt drept denne kompis'n din...

Dette handler ikke om dere som kjører for fort,men dere med uvettig kjøring.

Dere kan også skade andre med sånn "tøffe seg for kompis kjøring"

Nettopp det mener jeg og ;) Og jeg hadde godt av å være fotgjenger i noen mnd.. Heldigvis gikk det bra med både meg og kompis :)

Jocce: Egentlig er jeg fra Målselv, men har dame og sånt noe i Bardu :)

Skrevet
kompis av meg som fikk dom på torsdag.. 201 i 80 sona.. 4,5år uten lappen

de var MYE :shock: uff, å jeg som syns 8mnd går langsomt.

Vel han fikk for 2 dommer...

først mista han lappen for 201 i 80sona + at han stakk av og gjemte bilen.

Så noen månder senere kjørte han i fylla, 2passasjerer og moste bilen.

For dette fikk han:

Ikke igjen på forsikringa for knust bil (selvsagt)

8000,- i bot

4,5 år uten lappen

90daga fengsel.

Men så for noen månder siden ble han dømt i en voldssak.

fikk 2månder i fengsel for det.,..

Så han skal iallfall spikre paller i 5 månder...

Til pass åt han... hehe

Og dette er en kompis av deg? :o

Skrevet

Mista lappen i 8mnd og 11000,- i bot i juni 2006, ble tatt i laserkontroll halv to en torsdagsnatt, 84km/t i 50 sone. Det kjipeste var at når jeg gikk inn i politibilen så var det en kompis av meg som jobber i politiet som satt i forsetet.!! :shock:

Skrevet
Mista lappen i 8mnd og 11000,- i bot i juni 2006, ble tatt i laserkontroll halv to en torsdagsnatt, 84km/t i 50 sone. Det kjipeste var at når jeg gikk inn i politibilen så var det en kompis av meg som jobber i politiet som satt i forsetet.!! :shock:

Den er kjip, men han må gjøre jobben sin han å ;)

Har egentli begynt å se bittelitt positivt på det politiet gjør, selv om de gjorde meg til fotgjenger i 10mnd :)

Skrevet

hmm mista min i april i fjord, har oppkjøring igjen 10 mars nå. (rafnessletta) vist dere har hørt om det, lå bak en lastebil lenge med jobb bilen (74hk diesel varebil) og fikk ikke kommet forbi (han kjørte saaakte) så kom nedoverbakken og jeg mata på. Det gjorde også lastebilen! noe som endte med at når jeg endelig var kommet forbi og så speedoen nærme seg 150, så jeg samtidig 2 karer som sto og kosa seg ute i grøfta. Endte med 8mndr uten, 0 bot og samfunsstraffi 30 timer var det vell.. men fikk heldigvis samfunsstraff på et sted hvor jeg kjente alle, og alle veit jo åssen det går ;) så vill vell si jeg var heldig. Ble målt i 134 i 80.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...