///stian Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Jeg vil gjerne ha noen tips til hva bremser folk kjører med her. Jeg sliter med at skivene blir skeive, og at ratt og alt begynner å riste ved ned bremsing i over 100kmt Skriv gjerne hva bil du har dem på. Takk
Marius2002 Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Har helt originale jeg. Men rister ikke ved nedbremsing fra 100+. Sikker på at det ikke er selve hjulene som er gale? Altså feilbalansert. Vet om en som slet med det samme, bare det var hastigheter fra 60+ det da. Han fikk balansert hjulene og da var problemet borte. Vet ikke om dette er problemet ditt, men en mulighet kanskje. Edit:Jeg kjører en 1997 BMW E36 318i sedan, han som hadde denne feilen hadde også E36 318i men den er et par år eldre. husker ikke eksakt årstall.
Pinky Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Nye originale skiver/klosser..fungerer perfekt foreløbig og kommer de sikkert til å gjøre i fortsetninga også. Bedre å betale det lille ekstra og få kvalitet..Pass på at caliperne fungerer perfekt, slik at ikke bremsene henger litt på, for da blir det varmgang med skeive skiver som resultat..Går ikke hjulet lett rundt må du rense caliperne, men hvis rust på stempel må du kjøpe overhalte calipere eller aller helst nye fra BMW..E36 316i 98'
///stian Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Kjører selv en 530D 00mod, først hadde jeg ebc skiver (usikker på hva klosser) di var det ingen problemer med, så gikk jeg over til noen jalla klosser. Da ble skivene skeive, så jeg bytta skiver og klosser(ja jalla igjen) som er skeive etter bare 5000km.Så jeg tror jeg har sløst bort noen kroner på billig bremser ja, jaja lærer kun av feilene. Så nå tror jeg jeg skal gå for http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=656210&type=new http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/33866.jpg Eller Ebc bremseskive fram E-39 turbo groove med ebc greenstuff klosser. Noen som har noen innspill her?
ivarf Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Skift casterstagforinger. Dårlige casterstagforinger gjør bilen ekstremt følsom for skiver og dekkbalanse. Er billige og enkle å skifte om du har tilgang til presse eller kompakthydraulikk.
///stian Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Skrevet Februar 25, 2008 skal ta å sjekke di foringene. Noen som vet sånn ca pris på dem?
Marius2002 Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 www.schmiedmann.no Casterstag u/foring v/side Alle 6cyl. modeller Varen er uoriginal, men i samme kvalitet Varenummer: 31121141717 Pris excl. Moms: NOK 1,005,50 (€ 123,16) Pris inkl. Moms: NOK 1,256,88 (€ 153,95) Vis Detaljer -------------------------------------------------------------------------------- Casterstag u/foring h/side Alle 6cyl. modeller Varen er uoriginal, men i samme kvalitet Varenummer: 31121141718 Pris excl. Moms: NOK 1,005,50 (€ 123,16) Pris inkl. Moms: NOK 1,256,88 (€ 153,95) Vis Detaljer -------------------------------------------------------------------------------- Casterstag u/foring v/side 535I 540I+IP M5 Varen er uoriginal, men i samme kvalitet Varenummer: 31121092609 Pris excl. Moms: NOK 790,00 (€ 96,76) Pris inkl. Moms: NOK 987,50 (€ 120,95) Vis Detaljer -------------------------------------------------------------------------------- Casterstag u/foring h/side 535I 540I+IP M5 Varen er uoriginal, men i samme kvalitet Varenummer: 31121092610 Pris excl. Moms: NOK 790,00 (€ 96,76) Pris inkl. Moms: NOK 987,50 (€ 120,95)
Olelink Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 kjører selv med ebc turbo groove og ebc red stuff forran og orginalt bak på min 325, stor fornøyd jeg trenger vel ikke redstuff da, green stuff er vel de mest kjøpte klossene og jeg vet ikke av noen som klager på dem heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå