Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha noen tips til hva bremser folk kjører med her.

Jeg sliter med at skivene blir skeive, og at ratt og alt begynner å riste ved ned bremsing i over 100kmt

Skriv gjerne hva bil du har dem på.

Takk :D

Skrevet

Har helt originale jeg. Men rister ikke ved nedbremsing fra 100+. Sikker på at det ikke er selve hjulene som er gale? Altså feilbalansert. Vet om en som slet med det samme, bare det var hastigheter fra 60+ det da. Han fikk balansert hjulene og da var problemet borte.

Vet ikke om dette er problemet ditt, men en mulighet kanskje.

Edit:Jeg kjører en 1997 BMW E36 318i sedan, han som hadde denne feilen hadde også E36 318i men den er et par år eldre. husker ikke eksakt årstall. :wink:

Skrevet

Nye originale skiver/klosser..fungerer perfekt foreløbig og kommer de sikkert til å gjøre i fortsetninga også. Bedre å betale det lille ekstra og få kvalitet..Pass på at caliperne fungerer perfekt, slik at ikke bremsene henger litt på, for da blir det varmgang med skeive skiver som resultat..Går ikke hjulet lett rundt må du rense caliperne, men hvis rust på stempel må du kjøpe overhalte calipere eller aller helst nye fra BMW..E36 316i 98' :wink:

Skrevet

Kjører selv en 530D 00mod, først hadde jeg ebc skiver (usikker på hva klosser) di var det ingen problemer med, så gikk jeg over til noen jalla klosser. Da ble skivene skeive, så jeg bytta skiver og klosser(ja jalla igjen) som er skeive etter bare 5000km.Så jeg tror jeg har sløst bort noen kroner på billig bremser ja, jaja lærer kun av feilene. :(

Så nå tror jeg jeg skal gå for

http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=656210&type=new

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/33866.jpg

Eller

Ebc bremseskive fram E-39 turbo groove med ebc greenstuff klosser.

Noen som har noen innspill her?

Skrevet

Skift casterstagforinger. Dårlige casterstagforinger gjør bilen ekstremt følsom for skiver og dekkbalanse. Er billige og enkle å skifte om du har tilgang til presse eller kompakthydraulikk.

Skrevet

www.schmiedmann.no

Casterstag u/foring v/side

Alle 6cyl. modeller Varen er uoriginal, men i samme kvalitet

Varenummer: 31121141717

Pris excl. Moms: NOK 1,005,50 (€ 123,16)

Pris inkl. Moms: NOK 1,256,88 (€ 153,95)

Vis Detaljer

--------------------------------------------------------------------------------

Casterstag u/foring h/side

Alle 6cyl. modeller Varen er uoriginal, men i samme kvalitet

Varenummer: 31121141718

Pris excl. Moms: NOK 1,005,50 (€ 123,16)

Pris inkl. Moms: NOK 1,256,88 (€ 153,95)

Vis Detaljer

--------------------------------------------------------------------------------

Casterstag u/foring v/side

535I

540I+IP

M5 Varen er uoriginal, men i samme kvalitet

Varenummer: 31121092609

Pris excl. Moms: NOK 790,00 (€ 96,76)

Pris inkl. Moms: NOK 987,50 (€ 120,95)

Vis Detaljer

Casterstag u/foring h/side

535I

540I+IP

M5 Varen er uoriginal, men i samme kvalitet

Varenummer: 31121092610

Pris excl. Moms: NOK 790,00 (€ 96,76)

Pris inkl. Moms: NOK 987,50 (€ 120,95)

Skrevet

kjører selv med ebc turbo groove og ebc red stuff forran og orginalt bak på min 325, stor fornøyd jeg :)

trenger vel ikke redstuff da, green stuff er vel de mest kjøpte klossene og jeg vet ikke av noen som klager på dem heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...