babjorn Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Skal ha av Hjulnav/spindel -36 nr 1 på bilde å har tatt av nr 4 på bilde,må jeg ha av nr 2 også ? å hvor er det denne sitter ?eller er det bare å dra den av?
Superbeetle Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Det er bare å dra av navet nå(nr1) Segerringen(nr2) sitter bak navet foran hjullageret.. Hjullageret må du banke ut bakfra. evt ta nede hele bærearmen og presse det ut. Men gikk helt fint å banke ut lageret hos meg. Mye lettere enn det var å terse ut navet, det satt ganske bra! Du må også skru ut drivakslingen..
toomas Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 du må av med hele bærearmen og av med bremser samt ut med drivleddet også må du presse ut spindelen med en presse. hvis du har litt finulig verktøy er det vel mulig og presse det ut mens det står på bilen.. er litt jobb
Superbeetle Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 du må av med hele bærearmen og av med bremser samt ut med drivleddet også må du presse ut spindelen med en presse. hvis du har litt finulig verktøy er det vel mulig og presse det ut mens det står på bilen.. er litt jobb Huff da, det var da tungvint Jeg brukte en ters som presset mot drivakselen slik at denne løsnet, og en slagters til å dra ut navet.. Var tungt men det gikk greit.. Skal du ned med hele bærearmen må en vel ha hjulstilling etterpå også?
babjorn Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Takker for svar har tatt av alt fra girkasse å helt bak,holder på å pusse opp BMW fra bun av,skal bytte det meste å ta rust
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå