Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo et kjent fenomen at en bil bruker litt mer drivstoff når man kjører med AC på, men noen som kan si sikkert hvor mye den faktisk bruker? Kommer det an på hvor "hardt" den jobber, eller er det et fast forbruk når den er på?

Skrevet

Om du kjører jevn fart og ser på forbruksmåleren din vil du se at den stiger rundt 0,1 når du kobler inn AC. Den kobler imidlertid inn og ut etter som den har oppnådd ønsket temp og trekker dermed ikke like mye hele tiden så sant du ikke har den på max kjøling. Kompressoren trekker en viss mengde krefter slik at du kan egentlig heller tenke på hvor mye den stjeler pr. time. Det vil si at jo fortere du kjører jo mindre vil AC trekke pr. mil. Tomgangsforbruket stiger også kraftig når kompressoren er innkoblet, det hører diu godt når du slår den av/på.

Skrevet

Merker godt på motoren når jeg kobler inn AC og bilen står på tomgang ja. Men virker som at når man først har satt på AC kan man ikke skru den av igjen, for da begynner det bare å dugge på rutene igjen. Må vel bare eksperimentere med det for å finne ut rett "kombinasjon" for å unngå det

Skrevet

Kombinasjon - AC + Luftsirkulasjon + knappene til venstre untatt auto og varme på bena(om ønskelig det med bena). Dette må jeg bruke fordi defrosteren ikke fungerer helt som den skal. Defrosteren min lukker spjeldene etter 5 sekunder.. Men åpnes igjen når jeg slår den av. Vet ikke hva som er feilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...