Kobar Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 Hei, har nettop fått hjem en -93 318is som jeg lett kjører rævva av med min gamle -85 318i! Vi har en testplass i nærheten av hvor jeg bor, hvor det er ca 400meter(eller 200meter /usikker/) Vell, med e30`n klarer jeg 145km/t, og med e36`n klarer jeg 130km/t! også virker det som at e36`n bruker altfor mye bensin! når jeg ligger i 90km/t på rette veien, så er turtallet på 3000rpm og forbruksmåleren står på akkurat literen! Av og til når jeg skal begynne å kjøre etter at bilen har stått noen timer, så vil den nesten stoppe. klarer ikke å dra bilen igang i gir, men sviver greit på tomgang i fri! Det stod ett knøttlite k&n luftfilter på bilen da jeg kjøpte den, har satt over lmm og originalt luftfilter fra en e30 318is jeg har stående. men ble ikke bedre men ellers er bunndraget ganske bra. ligger i 15km/t på 3 gir, og bare gir gass så stiger den fint. men er ikke noe skikkelig "drag" før jeg kommer opp til 4200rpm ca så drar den litt bedre, men tar lang tid før jeg kommer opp til 4000rpm! Bilen er kjørt 230.000 og motoren maler som en kattunge, ingen ulyder, men noe muffins må det være! for en 318is e36 skal kjøre fra en e30 318i!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2008 ingen som har e36 318is til sammenligning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 ingen som har e36 318is til sammenligning? Is bilen må kjøres på turtallet.5-6000 for at den skal flytte seg. + er jo nesten fri eksos på den kjerra. ikke mye motstand i eksosen iallefal.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 Tror nok ikke 3000 rpm i 90 er så veldig gæli.. Har ca 2500 med min M50b25 i 90.. Og med 3000 omdr bør den vel bruke litt mindre, men denna vakuummåleren kan du ikke stole noe særlig på.. Den er unøyaktig så det holder.. Mest for "fancy smancy" bruk.. Men er det vanlige det.. Falskluft, plugger, fordelerlokk (så det blir dårlig gnist), lambda osv.. Bare å få den på co og Hc måling og få plugget den til diagnose.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 Holder en knapp på plugger jeg. Høres ut som de drukner i bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 Ta en diagnose på den. Hvis det er noe galt med fordelerlokket, så er det noe ALVORLIG galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacooob Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 min e36 318is går greit bra, men sliter me tikking.. den har 90km`t på 2000rpm akkurat kofor er giringa så syk forsell.?bilen bikka sikkert 250 i nedoverbakke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 250 med en 318is? Morsom du, orginalt har den en toppfart på 213. 2000rpm i 90 stemmer ikke, men selv om du skulle hatt en giring som ville gitt det er det 100hk for lite til at man noen gang skal nå 250... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 min e36 318is går greit bra, men sliter me tikking..den har 90km`t på 2000rpm akkurat kofor er giringa så syk forsell.?bilen bikka sikkert 250 i nedoverbakke Utveksling heter det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2008 Hvilken funksjon har lambda? var under bilen og kikket, og så at isolasjon på ledninger inn til lambda var på vei til å bli slitt vekk dirtydicky: syns du bilen går greit bra til 318is å være? i ogmed at du har hatt is tidligere..? å angående eksosen så er vell det bare effektanlegg? av noe slag du har vell ikke noen anelse om hva det kan være? har en delemotor stående, så kan bare plukke over fra den om det er noe alvorlig løftet på teppet, og der fant jeg mye grett... sand,vann og en twist of overflaterust, og to propper som hadde hoppa utav, slik jeg kunne se rett i garasjegulvet , èn blyant, en stjernebits og hele 2 tiere og 3 kronestykker. Fornøyd med hva som møtte meg under golvet! kunne vært langt værre iogmed at det var såpass bløtt som teppet var! så nå står bilen slik: og det vil den gjøre til den er totalt tørr!! kommer inn litt vann ved ene baklykta, den svarte plastikken er knekt helt nederst, er det derfor mon tro?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 min e36 318is går greit bra, men sliter me tikking..den har 90km`t på 2000rpm akkurat kofor er giringa så syk forsell.?bilen bikka sikkert 250 i nedoverbakke Du har nok bare et litt ukalibrert speedometer da? "Giringa", eller utvekslinga som det heter, skal jo være lik, men 3000rpm ved 90 høres også litt mye ut, ettersom jeg med vanlig m40b18 (318i) har ca 2500 om jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2008 måøte speedo med sånn som biltiltilsynet setter ppp langs veien, og der viste mitt speedo 2km/t for fort når jeg kjørte i 80km/t, skulle tro dem var rette! hvilken funksjon har lambda, og hvilke symptomer går ijen dersom lambda er gårn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 Ta en diagnose på den. Hvis det er noe galt med fordelerlokket, så er det noe ALVORLIG galt. er ikke fordelerlokk på 318iS...coiler på høyre dempertårn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 aahaa.. Gjetta jeg.. slenger ut alt.. Faktiskt aldri skrudd en IS motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 25, 2008 Share Skrevet Februar 25, 2008 er ikke fordelerlokk på 318iS...coiler på høyre dempertårn Dermed er det jo noe alvorlig feil hvis du finner noe galt med fordelerlokket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå