Gå til innhold

e36 318is som går dårlig


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har nettop fått hjem en -93 318is som jeg lett kjører rævva av med min gamle -85 318i!

Vi har en testplass i nærheten av hvor jeg bor, hvor det er ca 400meter(eller 200meter /usikker/)

Vell, med e30`n klarer jeg 145km/t, og med e36`n klarer jeg 130km/t!

også virker det som at e36`n bruker altfor mye bensin! når jeg ligger i 90km/t på rette veien, så er turtallet på 3000rpm og forbruksmåleren står på akkurat literen!

Av og til når jeg skal begynne å kjøre etter at bilen har stått noen timer, så vil den nesten stoppe. klarer ikke å dra bilen igang i gir, men sviver greit på tomgang i fri!

Det stod ett knøttlite k&n luftfilter på bilen da jeg kjøpte den,

har satt over lmm og originalt luftfilter fra en e30 318is jeg har stående. men ble ikke bedre :?

men ellers er bunndraget ganske bra. ligger i 15km/t på 3 gir, og bare gir gass så stiger den fint. men er ikke noe skikkelig "drag" før jeg kommer opp til 4200rpm ca så drar den litt bedre, men tar lang tid før jeg kommer opp til 4000rpm!

Bilen er kjørt 230.000 og motoren maler som en kattunge, ingen ulyder, men noe muffins må det være! for en 318is e36 skal kjøre fra en e30 318i!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke 3000 rpm i 90 er så veldig gæli.. Har ca 2500 med min M50b25 i 90..

Og med 3000 omdr bør den vel bruke litt mindre, men denna vakuummåleren kan du ikke stole noe særlig på.. Den er unøyaktig så det holder.. Mest for "fancy smancy" bruk..

Men er det vanlige det.. Falskluft, plugger, fordelerlokk (så det blir dårlig gnist), lambda osv..

Bare å få den på co og Hc måling og få plugget den til diagnose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken funksjon har lambda? var under bilen og kikket, og så at isolasjon på ledninger inn til lambda var på vei til å bli slitt vekk :?

dirtydicky: syns du bilen går greit bra til 318is å være? i ogmed at du har hatt is tidligere..?

å angående eksosen så er vell det bare effektanlegg? av noe slag :?

du har vell ikke noen anelse om hva det kan være? har en delemotor stående, så kan bare plukke over fra den om det er noe alvorlig

løftet på teppet, og der fant jeg mye grett... sand,vann og en twist of overflaterust, og to propper som hadde hoppa utav, slik jeg kunne se rett i garasjegulvet :? , èn blyant, en stjernebits og hele 2 tiere og 3 kronestykker.

Fornøyd med hva som møtte meg under golvet! kunne vært langt værre iogmed at det var såpass bløtt som teppet var! så nå står bilen slik:

3luai5wv8zpl8ux9obkn.jpg

og det vil den gjøre til den er totalt tørr!!

kommer inn litt vann ved ene baklykta, den svarte plastikken er knekt helt nederst, er det derfor mon tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min e36 318is går greit bra, men sliter me tikking..

den har 90km`t på 2000rpm akkurat

kofor er giringa så syk forsell.?bilen bikka sikkert 250 i nedoverbakke

Du har nok bare et litt ukalibrert speedometer da? "Giringa", eller utvekslinga som det heter, skal jo være lik, men 3000rpm ved 90 høres også litt mye ut, ettersom jeg med vanlig m40b18 (318i) har ca 2500 om jeg ikke husker helt feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måøte speedo med sånn som biltiltilsynet setter ppp langs veien, og der viste mitt speedo 2km/t for fort når jeg kjørte i 80km/t, skulle tro dem var rette!

hvilken funksjon har lambda, og hvilke symptomer går ijen dersom lambda er gårn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...