Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallaaa

Har sitt på en 318is som jeg vurderer å kjøpe, men når vi prøve kjørte bilen, så følte jeg at den ikke dro noe særligt, i forhold til en kompis sin e46 318. Virka rett å slett slapp. Er en 95 modell som er kjørt 150k.

Ellers var det ulyder i selve coupen, spesielt i taket og bakover, så rista det mye, sammen med mye knirkelyder, hva kan dette vere for noe??

Takker for alle svar :)

Skrevet

søstern har en e46 318i. går ikke så veldig mye dårligere enn min 318is men merker det godt når jeg kommer oppi 150 osv... jeg føler den sånn at når du har under halv tank på bilen min så drar den veldig mye bedre enn med fulltank. bensinen veier litt. : ))

Skrevet

Knirkelyder er typisk dørsider som henger dårlig. Et veldig velkjent problem på E36. En E46 vil nok føles bedre uansett da den er nyere. Merket stor forskjell på den gamle 91-modellen og den nye 96-modellen jeg har nå.

Skrevet

susinga kan også være grunnet glipe mellom vinduer, spess på dørvinduene, det sliter jeg litt med!

Jeg handla meg 318is for 2 dager siden, og kjører rett fra den med min gamle originale 318i e30! så noe muffins er det med min òg!!

Skifta luftfilter og lmm, til ingen hell... syns den bruker mistenkelig mye bensin! For når jeg kjører i 90km/t så er turtallet på 2500rpm og furbruksmåleren på 1 liter akkurat på helt bein å fin slette!!

Skrevet
susinga kan også være grunnet glipe mellom vinduer, spess på dørvinduene, det sliter jeg litt med!

Jeg handla meg 318is for 2 dager siden, og kjører rett fra den med min gamle originale 318i e30! så noe muffins er det med min òg!!

Skifta luftfilter og lmm, til ingen hell... syns den bruker mistenkelig mye bensin! For når jeg kjører i 90km/t så er turtallet på 2500rpm og furbruksmåleren på 1 liter akkurat på helt bein å fin slette!!

Det hørtes merkelig ut. Forbruksmåleren min ligger vel på rundt 0,4-0,5 i samme hastighet. Jeg kjører med 316 kasse, men tror ikke det skal ha så stor betydning. Har du forsøkt å bytte tennplugger? har du litt bagasje i 318is'n blir den fort mye latere enn ved tom bil. Merker godt at den mangler 2 sylindere da kontra storebrødrene.

Skrevet
Har sitt på en 318is som jeg vurderer å kjøpe, men når vi prøve kjørte bilen, så følte jeg at den ikke dro noe særligt, i forhold til en kompis sin e46 318.

Nå vet jeg ikke hva slags 318 det er, men de siste modellene (143hk) er vel raskere enn e36 318is. De første går noe dårligere, men ikke mye. Isbilen må også kjøres på høyt turtall skal den flytte seg. Med passasjer og på lave turtall så føles den slapp.

Ellers var det ulyder i selve coupen, spesielt i taket og bakover, så rista det mye, sammen med mye knirkelyder, hva kan dette vere for noe??

Det er en E36. Ulyder var standardutstyr.

Skrevet

Husk at E36 er en gammel bil, så er normalt at interiør ikke er like solid som før. Suser som en helt inni bilen min. Skikkelig irriterende. Får prøve å fikse det til våren. Men så er den over halvveis til Veteranbil også ;) Men det skal jo ikke riste i bilen fordi. Det hørtes merkelig ut. 95 modellen har vel det nye interiøret også. Det skal være mye bedre har jeg hørt. Bedre lyddemping osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...