Gå til innhold

ET 25? Fant ikke svar på det jeg ville i dekk/felg pri..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg noen felger: 8.5 x 19" ET35 framme og 9.5 x 19" ET 25 bak, til min e46 coupe 2000 mod til en rimmelig peng. Så lurte jeg på om noen har erfaring med den slags innpress på bakhjula på en e46?

Noen sier det går, andre sier de stikker såvidt utforbi.

Er ET oppgitt i mm eller er det en kode?

På forhånd, tusen millioner takk!

6cwpttbjme5l3wgq1xv8.jpg

Skrevet

Ja, ET måles i mm.

ET 25 og 9.5" bred felg på en e46 coupe høres altfor aggresivt ut, vanlig er vel ET40 til ET45.

Skrevet

Den felgen passer en M3, ikke vanlig coupe. Jeg tror hvis du skal ha det inpresset på den felgen bak, så må du nesten valse, kutte og dra skjermen ut.

Et alternativ kan være å dreie i felgen, men det kommer an på hvor mye du har å gå på på denne felgen osv.

Du kan komme unna med ET38 og riktig dekk hvis ikke bilen er for mye senka tror jeg, uten å gjøre noe.

Skrevet

Hmm, fant ut at ET 25 ble litt for aggresivt ja.. prøvde en kompis sin felg med 9.5x18 ET 25 med 265/35 dekk, ikke om det smalt... bilen min er alt for senka!! felgen stakk utforbi å skjermen pressa på dekket!!

fikk ikke senka jekken helt engang før skjermen bretta seg rundt dekket!!

Skrevet

Som du sier, dette går ikke på vanlig 3-serie. Prøvde dette selv bare for skøy. Og for alle som lurer på dette taler vel bildet for seg selv. I det heletatt ikke mulig å kjøre på :lol: Felger fra 5- og 7- serie, er ikke mulig å bruke på 3-serie. Valsing i seg selv holder ikke, må nok til med et større prosjekt med kapping og sveising.

img3682zg7.jpg

Dette er 10*18 et20 på E36 (som har samme innpress orginalt som e46)

Felgen forran er et38 mener jeg å huske.

Skrevet
Som du sier, dette går ikke på vanlig 3-serie. Prøvde dette selv bare for skøy. Og for alle som lurer på dette taler vel bildet for seg selv. I det heletatt ikke mulig å kjøre på :lol: Felger fra 5- og 7- serie, er ikke mulig å bruke på 3-serie. Valsing i seg selv holder ikke, må nok til med et større prosjekt med kapping og sveising.

img3682zg7.jpg

Dette er 10*18 et20 på E36 (som har samme innpress orginalt som e46)

Felgen forran er et38 mener jeg å huske.

så no grisefett ut bak da,bare å valse ivei det,

må ha sånne på touringen min :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...