Gå til innhold

Mangler de under 27år respekt for andre billister?  

56 stemmer

1. 1. Mangler de under 27år respekt for andre billister?

• Ja
      16
    • Nei
      40

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare si at jeg ikke er noe englebarn med bil selv.. sånn bare for å avklare det:)

Greia:

Skulle vise en utbys kompis (typ 21år) veien til Gardermoen fra Oslo. Jeg i min BMW og han i en lånt (ny) 320.

Kom oss ut på ringveien da han begynnte med forbikjøringer og greier (60 sone) og måtte vrenge inn på rampa til E6. Kommer opp på ulvensplitten da han bryter sperrelinja og vrenger venstre.. uten blink seff.. jaja.. han jager.. jeg cruiser (5'er) og oppe ved furuset bestemmer han seg for å kjøre forbi i høyrefeltete.. uten blink og inn igjen rett før dele til Strømmen..

Greia.. han hadde sikkert mista lappen flere ganger på den turen og han gjorde ting andre førere ikke forventer skal skje. Jeg rista bra på hue der jeg kom bak. Skjønner at det er dyrere for småttisa å forsikre bila.

På samme turen hadde jeg kun en foreelse (fart), men ikke værre en resten av bilistene.

Ogja.. vi var fremme lik :)

OK, gi meg dommen :)

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg må nok si ja her. Det finnes mange unge sjåfører som er verdensmestere til å kjøre bil. Dette kan skape mye stygge hendelser. Har sett og opplevd mange. Jeg var nok ikke noe bedre selv, men med åra har jeg da lært.

Sier absolutt ikke at alle er slik, men mange er nok dessverre slik.

Skrevet

Er alle blondiner dumme? Hehe...

Selvfølgelig en del som ikke tenker så mye når de kjører, men er en viss sjanse for at unge bilister har en litt mer agressiv kjørestil en de som er litt mer "erfarne" i trafikken. Men en som har hatt lappen i 8-9år kan vel ikke akkurat kalles uerfaren heller

Skrevet

Jeg har hatt lappen i typ 2 måneder og 18år. Ville vil si at jeg viser respekt for andre billister. Kjører tydlig og bruker altid blinklys etc. Hadde lettlappen før så har fått banket det inn tidlig at man skal vise hendsyn i trafikken.

Skrevet

Synes du setter grensa litt høyt på 27, til tross for at du tar høyde for at ikke alle kjører opp når de er 18. Tror selv at grensa ligger på 24-25.

Kjørte som en idiot da jeg var 18, og med idiotkjøring mener jeg ikke nødvendigvis høy fart (selv om det ofte er det ;))

Liker å tro at jeg har skjerpet meg KRAFTIG, men har nok et lite stykke igjen.

Er 22 år

Skrevet

Jeg tror jeg er litt over gjennomsnittet snill i trafikken i forhold til alderen min (21) mye fordi jeg er ''prematur'' family-guy, men det kan nok gå en faen i meg også til tider. Men selv om jeg ikke alltid følger fartsgrenser så prøver jeg å følge resten av trafikkreglene. Ikke forbikjøring i høyre felt, vikeplikt, vise hennsyn, og jeg irriterer meg grønn over at så mange er sløve med blinklysa...:D

Skrevet

Jeg holdt på å dra fram finger'n i går, når folk ser du står og venter pga du har vikeplikt i rundkjøring eller forkjørsvei også tar av før uten å blinke, da blir jeg forbanna.

Skrevet

For å være ærlig blir ikke fartsgrensen alltid 100% fulgt, men er ekstremt sjeldent jeg bryter andre. Blinklys brukes kanskje ikke alltid, men i de aller fleste tilfeller der det er andre biler rundt meg bruker jeg det. Blir så provosert av biler som ikke bruker det når jeg er i nærheten så hehe

Skrevet
Skal ikke dra alle under samme skitne kam her. Men er vel en grunn for at forsikringsselskapene kjører ungdomstilegg på de under 23.

Neida, er ment som en gennerell oppfattning. Ser jo daglig førere med begrenset erfaring. Ser både dumme feil, og feil som oppstår fordi føreren har for lite kjøremønster erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...