ReWrite- Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Er på jakt etter en bil i 100 tusen kr klassen, og det måtte være BMW hadde jeg bestemt meg for, men så testet jeg en A4 1.8TQ som egentlig var ganske morsom, og etter det har jeg blitt slitt i mellom de 2 bilene.. E39 er stor, tung og utrolig deilig og kjøre, men mangler litt på den sportslige delen som A4 1.8TQ kan gi meg. Audien føles litt billigere og ser ikke like pen ut, men motoren er lett og trimme etc. Og det virker som om det er lettere og finne biler under 100tusen som ikke har gått 200tusen ++ Kanskje ikke riktig sted og spørre, men har en følelse at folk her kan være litt mer nyanserte enn de på Vag forumet..
Aizman Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 For det første er ikke E39 mindre sportslig enn A4'n, du skal faktisk lete lenge etter en stor stasjonsvogn som er mer sportslig enn E39. For det andre kan du sjekke opp Driftsikkerheten på de to modellene, så finner du nok fort ut at du bør velge bmw'n. Tror NAF har en ganske bra oversikt over den.
Hansh Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Min erfaring er at en E39 ligger bedre på veien enn en A4, ihvertfall hvis begge er helt standard når det gjelder senk og hjul. Ellers kan jeg bekrefte at E39 er en utrolig god langkjøringsbil, og som du sier så både ser den bedre ut og føles mer eksklusiv. Begge bilene er vel ikke feilfrie, men etter det jeg har hørt er 6'erne i E39 en mer holdbar motor ihvertfall. Skal legges til at jeg ikke akkurat er noen Audi-fan, men har kjørt litt forskjellige av de.
Diesel power Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 A4 Quatro kan være gøyale biler det, og det er klart at E39 har ett stort handikap i str her. Jeg føler derfor ikke at disse er riktig å sette opp mot hverandre i tugangspunktet. Det blir egentlig ett behovsvalg fra din side. A4 i den prisklassen du nevner må IKKE sammelignes med nye A4. PÅ dette stadiet var fortsatt Audi som læregutt å regne, og de manglet masse for å kunne tukte BMW på det sportslige/dynamiske. En E39 vil nok i std utførelse kunne tilby tilnærmet like morsomme egenskaper som en std A4 av den årgang. Men jakter du morsom bil i denne bilklassen med 5 seter kan du nok ikke komme utenom 3serien. Det er bare på vinterføre grunnet Quatro at A4 kan tukte 3 serien av den årgangen, samt at Chip er en rimlig oppjustering da. Når det er sagt, en chippet 1.8t er ingen racer bil. Nevøen min solgte sin nå etter å ha eid den 1,5år og kjøpte seg en splitt ny 320diesel. Den er kjappere en den chippede A4`en, bare så det er sagt, og det før han fått montert sin Hartge Chip. Selv mitt gamle dieseldyr er kjappere, det er testet. Jeg kan ikke fatte og begripe hvor de 200hk blir av i den bilen. De er liksom ikke tilstede???? Plass er temmelig likt. Men motor, kjøreegenskaper, driftsikkerhet +++++ er BMW klart bedre på. Sier ikke at A4 er en dårlig bil, men skal du har morro bil ville jeg gått for 3 serie istedet. Trenger du plass/komfort står det mellom E39, A6 eller E-klasse. Her mener jeg denne gamle A6`en faller igjennom, Mercedes tilbyr klart best komfort mens E39 er litt "spissere"/underholdene. Det er mine erfaringer. Bare en ting, ikke finn på å kjøp A4 uten Quatro, det er noe av det dårligste som finnes på vinterveier!!!
ReWrite- Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 Problemet er at E36 er så utrolig dyr i forhold til E39.. Får mye mer for pengene for og kjøpe meg en E39, og har sett på endel 523iaer som var morsomme biler det også. For 100k får man så vidt en 95 320i .. er helt ville priser på dem, fatter ikke det?
Hansh Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Problemet er at E36 er så utrolig dyr i forhold til E39..Får mye mer for pengene for og kjøpe meg en E39, og har sett på endel 523iaer som var morsomme biler det også. For 100k får man så vidt en 95 320i .. er helt ville priser på dem, fatter ikke det? Unngå ihvertfall automat hvis du vil ha en morsom E39! 523i med manuell sparker ganske greit ifra. Synes ellers Diesel Power sitt innlegg var treffende.
Dr_S Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Hva? Valget mellom Audi og BMW er et dilemma? For meg holder det bare å SE på de to modellene ved siden av hverandre.
Diesel power Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Hadde ikke kvidd meg for å gått denne litt nøyere i sømmene jeg da. Virker som en pen bil http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1773372
Gunnar Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Er det stasjonsvogn du skal ha? Jeg innbiller meg uansett at en A4 har både høyere støynivå og lavere utstyrsnivå enn en 5-serie, samtidig som størrelsen på 5ern trekker litt ned dersom det ikke er plass dette handler om. Jeg tror ikke det er lett å få noe fasitsvar her, når du sammenligner epler og pærer. A4 passer bedre mot 3-serie, A6 mot 5-serie, etc. Da er det enklere å ta direkte sammenligninger på utstyr, pris, plass, kjøreegenskaper, etc. Når du setter to såpass forskjellige biler mot hverandre, så handler det mer om følelser og hva man har lyst på enn noe annet..
ReWrite- Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 318is med automat blir litt kjipt.. syntes 318is med manuell gikk ok liksom. Tror dere 523ia blir kjedelig i lengden? Fattern kjøpte seg E39 520ia i helga og den er ikke langt unna det jeg mener holder i en slik bil.. Edit: Jeg har vært en BMW mann siden jeg fikk min første E30 318i, så tror over tid så vil BMW være det riktige valget.. og så deilige biler og kjøre på motorveien også da..
Vegar br. Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 523iA går nok en del bedre enn 520iA ja, men fra 520iA til 523i manuell er det nok stor forskjell. I think
Gunnar Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Nesten alt blir kjedelig i lengden.. .. men alt er jo relativt. En 520 og en 523 duger jo begge to fint til forbikjøringer og litt slikt, men noe særlig spennende motoralternativer ellers er det jo ikke. Fine cruisere.
ReWrite- Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 Tja, så lenge det går okai så er jeg fornøyd. Føler på meg at jeg er ferdig som "boyracer", men er alltid greit og ha litt ekstra pulver under panseret.. jeg kommer fra en E30 320i, og så lenge den går merkbart bedre er jeg kjempehappy
Dr_S Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 lol, så ikke før nå at det var autolat i den 318isen. Derfor han ikke hadde interiørbilder
caaatooo Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Problemet er at E36 er så utrolig dyr i forhold til E39..Får mye mer for pengene for og kjøpe meg en E39, og har sett på endel 523iaer som var morsomme biler det også. For 100k får man så vidt en 95 320i .. er helt ville priser på dem, fatter ikke det? ..du får jo også en helt ok E46 318i til denne prisen. Selv om jeg er helt enig i at E39 er mye mer "bil" enn både E36 og E46, selv om de sistnevnte nok kan være mer underholdende å kjøre. Jeg kjørte selv rundt i E39 i knappe 3 1/2 år, og kan ikke si annet enn at jeg var kjempefornøyd! Og med litt modifikasjoner kan også en E39 bli en veldig underholdende bil å kjøre; med det senkesettet og hjuloppsettet jeg hadde på min 520iA med 170 hk kjørte jeg bl.a. ifra både hardt trimmede A4 1,8TQ'er og S4'er på svingete og krevende veier (selv om de flisa min bil på langstrekkene). E39 ligger nå lavt i pris, noe du som kjøper kan dra nytte av. Du får mye bil for pengene. F.eks. denne; http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1730920 - som tilhører en kompis av meg - vil jeg påstå er et forholdsvis bra kjøp, og det finnes flere gode kjøp. Lykke til med valget - håper du gjør det rette å velger BMW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå