Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå senket min E46. Satt på et 40/20 sett fra Maxtrac (tror det var det det het). Kosta 2000kr. Jeg er ikke helt fornøyd. Bilen er akkurat som før å kjøre, men jeg vil ha den 2cm lavere foran og 1cm høyere bak. Hvordan skal jeg få til det? Tenkte først på senkeskåler foran, men det går ikke på grunn av at jeg har originale dempere, og da blir det for mye. Men det jeg kan gjøre er å fjerne gummi pakningene. Vil jeg merke noe forskjell ved å fjerne disse?

Også er det bak da. Hvordan skal jeg klare å få den 1cm høyere? Her sitter jo fjæra utenom demperen...

Takk for svar :)

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

På E36 er det hvertfall mulig å kjøpe gummipakninger av ulik tykkelse, så da vil du kunne heise den litt om det er de tynne pakningene som står på. Tar du vekk disse vil du få problemer da fjærene kan slå lit tog lage ulyder

Skrevet
På E36 er det hvertfall mulig å kjøpe gummipakninger av ulik tykkelse, så da vil du kunne heise den litt om det er de tynne pakningene som står på. Tar du vekk disse vil du få problemer da fjærene kan slå lit tog lage ulyder

Skjønner... Fant dette på GS:

18 33531136385 Fjærgummi (Org) (5MM)

18 33531094754 Fjærgummi 14,5mm E-36 bak (Org) POOR ROAD PACKAGE (14,5MM)

Hvis jeg da kjøper den nederste der, så vil altså bilen heve seg 9,5mm da? Det er jo helt perfekt hvis dette stemmer...

Skrevet

Burde stemme det ja :)

Men vet ikke hvordan dette passer på e46 da? Men bakfjærene er vel ganske like..

Senkefjærskåler foran burde også gå fint vettu :wink: De er jo laget slik at ikke vandringen til demperen/fjæren endres.. :)

Skrevet
Burde stemme det ja :)

Men vet ikke hvordan dette passer på e46 da? Men bakfjærene er vel ganske like..

Senkefjærskåler foran burde også gå fint vettu :wink: De er jo laget slik at ikke vandringen til demperen/fjæren endres.. :)

Nei, faktisk så bygger senkeskåler nedover. Så blir akkurat som å senke mer. Så usikker på om dette går. Men hvis ikke senkeskåler går, så går det jo heller ikke å ta av noen pakning for å få den lavere. Da betyr det at det ikke går ann å senke mer. Tror kanskje jeg skal satse på senkeskåler foran ja...

Ad|oS

InnleggSkrevet: Ons Feb 27, 2008 17:27 Tittel:

Du finner faktisk akkurat disse delene om du søker på E46, 328ic 2000-modell hehe

Så går tydligvis greit overens

Var E46 jeg søkte på også :) Rart det står E36 der, men da går de garantert overens da. Tror det blir senkeskåler og de pakningene ja...

Må bare si at E46 er den enkleste bilen jeg har mekka på hittil. Bytta bakfjærer på 5min, og tok av begge framdemperne på et kvarter. Sinnsykt enkelt.

Skrevet

Skal visstnok være vanskelig å få godkjent med to ulike senkesett. Orginalt bak og senkefjærer foran skal være ok, men to ulike typer skal ikke være greit. Kan ikke garantere at dette stemmer, men mener jeg har lest om det tidligere her inne...

Skrevet
Skal visstnok være vanskelig å få godkjent med to ulike senkesett. Orginalt bak og senkefjærer foran skal være ok, men to ulike typer skal ikke være greit. Kan ikke garantere at dette stemmer, men mener jeg har lest om det tidligere her inne...

Tror du har misforstått. Jeg har samme senkesett foran og bak, men det går ann å kjøpe en sånn slags muttergreie som du setter under fjærene bak. Med denne kan du justere den opp og ned.

Skrevet

Jeg synes min 40/20 H&R senker for lite bak jeg da, fordi når bilen ikke står helt rett så blir det stor sprekk bak. Kunne tenkt meg 50/30 istedet, men 60/10 som du snakker om vil jo gi ganske mye helling forover. Hvorfor vil du ha det sånn?

Skrevet
Jeg synes min 40/20 H&R senker for lite bak jeg da, fordi når bilen ikke står helt rett så blir det stor sprekk bak. Kunne tenkt meg 50/30 istedet, men 60/10 som du snakker om vil jo gi ganske mye helling forover. Hvorfor vil du ha det sånn?

Er så dumt det med senkesett. Om du kjøper et sett som senker 40/20, så kan det hende et annet slag med 40/20 senk senker mindre eller mer og sånt. Er litt dumt. Må bare prøve seg frem.

Hvor har du kjøpt settet ditt?

På bilen min sånn det er nå, så er det igjen 2cm ned til toppen av dekket foran. Bak, så ligger dekket ca. 1cm opp i hjulbuen. Jeg vil at dekket foran og bak skal ligge jevnt opptil hjulbuen. Ikke oppi og ikke noe særlig mellomrom. Sånn den er nå, ser den rett og slett bare sigen ut bak.

Sånn omtrent vil jeg ha den:

2008_02260029.JPG

2008_02260031.JPG

Skrevet

Jeg begynner også å revurdere 35/20 fjærene jeg har liggende til caben.. Den er jo høy som et fjell foran og altfor lav i ræva i forhold. Er redd det ikke blir nok med 35mm. Ser h&r har et sett som senker 55/35, men er redd dette kan bli litt i drøyeste laget for 19" felger med et "agressivt" innpress - dette mtp subbing. Coilovers er vel kanskje en løsning, men dette blir jo en helt annen prisklasse igjen.. Og de fleste kitene senker vel minimum 40 mm både foran og bak, så da er man like langt.. Får du fikset et bilde av bilen din fra siden, Anders, sånn at vi får sett hvordan resultatet ble..?

Skrevet

På bilen min sånn det er nå, så er det igjen 2cm ned til toppen av dekket foran. Bak, så ligger dekket ca. 1cm opp i hjulbuen. Jeg vil at dekket foran og bak skal ligge jevnt opptil hjulbuen. Ikke oppi og ikke noe særlig mellomrom. Sånn den er nå, ser den rett og slett bare sigen ut bak.

Jeg følte det samme etter at jeg senket 40/20, jeg ønsket slikt utseende du beskriver. Jeg la på noen gummigreier bak, men de måtte fjernes etter første EU-kontroll.

Har solgt bilen nå, men skal ha ny E46 snart, litt nyere :-)

Skrevet
Jeg begynner også å revurdere 35/20 fjærene jeg har liggende til caben.. Den er jo høy som et fjell foran og altfor lav i ræva i forhold. Er redd det ikke blir nok med 35mm. Ser h&r har et sett som senker 55/35, men er redd dette kan bli litt i drøyeste laget for 19" felger med et "agressivt" innpress - dette mtp subbing. Coilovers er vel kanskje en løsning, men dette blir jo en helt annen prisklasse igjen.. Og de fleste kitene senker vel minimum 40 mm både foran og bak, så da er man like langt.. Får du fikset et bilde av bilen din fra siden, Anders, sånn at vi får sett hvordan resultatet ble..?

Kan prøve å fikse bilde i morgen. Har bestilt de gummi pakningene bak nå, så da tror jeg den blir perfekt bak. Foran skal jeg enten ha senkeskåler, ellers skal jeg lage meg nye pakninger som er mye tynnere. Tenkte jeg skulle legge på sånn pakning du kan forme litt selv og som har lim under seg. Den er vel 1mm tykk eller noe. Hvertfall ikke veldig tykk kan du si.

Skrevet

Jeg har 50/40 på min touring og jeg skal ha senkeskåler på.. Og de bygger ikke ned.. Du fjærner jo den orginale skåla som sitter på toppen av demperen, er jo den man bytter ut med en som senker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...