Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare å feste hardtop'en på bilen, eller må bilen på noen måte være klargjort for hardtop? Tenker på varmetråder osv...

Skrevet

Neida, er rimelig basic.

Du fjerner 2 små "lokk" der de to koblingene skal ned, bak der med cab-rommet. Under de lokkene er koblingen for strøm, som går til lys, varmetråder, og annet om det skulle være det. Det er der de to stagene på hardoppen skal ned, og strammes til med 2 handtak. Foran er det akkurat som på soft toppen.

Noe mer du lurer på, e det bare og spørre.

Mens jeg har deg her, har du lekasje i cab rommet ditt?

Skrevet

Det er ikke standard med disse koblingene, bilen må være klargjort for hardtop for at den skal ha strøm til lys og varmetråder såvidt jeg veit.

Skrevet

Hmm, det trodde jeg virkelig ikke.

Beklager feilinfo. Men jeg kan sikkert få tatt bilde av dem en dag om det er ønskelig?

Skrevet

Bilder hadde vært kjempeflott :D Men jeg går ut fra at jeg får festet hardtopen selv om det ikke er opplegg for de elektriske komponentene? Driver og leter etter en og har egentlig ikke peiling på hvordan den funker med tanke på fester o.l.

Skrevet

Skal se om jeg klarer å få tatt noen bilder etter skolen i dag. Men får ikke tatt av hele taket selv, for det er litt stort til det.

Men dersom det er sånn at de festene ikke er standard på bilen, så er det ikke sikkert du får koblet til et tak i det hele tatt. Du kan jo avgjøre det når du ser bildene.

Men kan du gjøre meg en tjeneste ?

Få tatt bilde av cab-rommet ditt, der jeg ser cab-motoren og den armen som går til taket. Jeg har en lekasje der, og lurer på om det er en eller annen løsning hos deg, enn hos meg.

Skrevet

Du får heller ikke festet den så lenge det ikke er klargjort for det, du må ha noen braketter som sitter under lokkene ved mekanismen til cab`n tror jeg. Mener å husket at det ikke satt noe slikt på cab`n jeg hadde, så jeg måtte eventuelt ha ettermontert det.

Skrevet

Da skal jeg sjekke om jeg har disse brakettene på min. Eneste lekkasjen jeg har merket, er vann som renner ned langs innertrekket og ned i cab-brønnen. Men det kommer av en lekkasje i bakkant av selve stofftaket. Tror det er den doble sømmen ca 10 cm over bakruta som ikke er helt bra lenger :?

Skrevet

Dette er "standard" på Norgesutgava av e46, men er og mulig å få som kit for ettermontering. Sikkert same greia på e36....

Skrevet
Da skal jeg sjekke om jeg har disse brakettene på min. Eneste lekkasjen jeg har merket, er vann som renner ned langs innertrekket og ned i cab-brønnen. Men det kommer av en lekkasje i bakkant av selve stofftaket. Tror det er den doble sømmen ca 10 cm over bakruta som ikke er helt bra lenger :?

Men kan du være så snill å ta et bilde av "cab-brønnen" din? På venstre side, der cab motoren er... vil bare se om du har en annen løsning, som hindrer vannet å renne bak...

Hadde satt stor pris på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...