Gå til innhold

Tor sitt 318/325 langtidsprosjekt...1987, e30

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir bra dette her kjør på! alder spiller ingen rolle! bare ikke kjør for mye uten lappen =) driti meg ut sånn selv!

Skrevet
Dette tror jeg blir veldig bra! Er du sikker på at du er 14? Virker som du er veldig flink:) Men har et 1000 kroners tips! Ikke ta helt av med den første bilen din med mindre du har en bil nr to!

Det er jo en viss sjangse for å brette bilen rundt en lyktestolpe den første vinteren ikke sant:) Bare vær fornøyd med den bilen du har å ikke bry deg om hva andre synes, eller hva kameraten din har. Om han har noe som kanskje er hakket råere så kan du vedde på at det er hvertfall to hakk dyrere;)

Men når den tida kommer at du har fått lappen så er det ganske tøft å kjøre rundt i 318iS med mtech2 plast å det hele:) Det er helt sikkert noen tullinger som kommer til å gapskratte når du ruller inn på den lokale rånestripa med et smil om munnen, enda du kjøre BMW med firer:) Det er sånne folk som trur at 325 er verdens råeste bil;)

Men så fort du får lappen så tar du en tur på rudskogen eller noe sånt å lærer deg å kjenne bilen din også får du med deg en erfaren fører som kan vise deg sporet! Det kommer du ikke til å angre på!!!

hehe, ja fylte 14år i februar nå.. men er redd for det blir 325 ja, ikke helt bestemt meg.. har kjørt en del bil ja, bla.sierra 2,0 som var morro og kjøre på åkern når det var litt is på 8) skal vell på bane å kjøre etterhvert ja :wink:

takk for tipset

Skrevet
blir bra dette her kjør på! alder spiller ingen rolle! bare ikke kjør for mye uten lappen =) driti meg ut sånn selv!

håper det blir bra ja..hehe,neida :D

• 5 weeks later...
Skrevet

Må vell nesten ta en liten update... fikk litt hjelp av 2 kompiser en kveld her, da ble det jort litt.. jeg får ikke jort så mye før jeg kjøper meg et mig-sveiseaperat, eller får lånt et

bzpzfvnqf80yw2gj4bd1.jpg

ix0iax77i6meca0mkxfm.jpg

sandblåser innerskjermer

jn03dy0il7mngu47zds6.jpg

twckdjwhzerxpu9wonij.jpg

ikke noe rust i motor rommet lengre

eg7nj5ws7kuhj83css3y.jpg

q2bn3t2iwx5t4pl3dy9z.jpg

• 2 months later...
Skrevet

På tide med en Update kan man si :wink:

Har da vert på utkikk etter et bra MIG apperat og det har jeg fått lånt meg nå.. så jeg er ferdig å sveise inn gulvet i bilen.. og delevis hattpå noe sæge saker som skal hindre røst fra biltema, sikkert ikke brukbart men men.. blir antageli litt sveising i morgen også av bla baksjermen.. tidligere eier har hatt på glassfiber og spakkel over et gigantisk rusthull.. skal kappe vekk rusetn irundt i morgen og sveise inn nytt hvis jeg har ijgenn mere jarnplater.

litt bilder:

md9wgu50eionpize9dl6.jpg

må vell sveise på en gasspedal også :wink:

lj3wft53irbmrzf0q2x5.jpg

høyrebakskjerm sett fra bakenden og inn bagarserommet

bc0s3neqajsft9hsbcfi.jpg

hullet :evil:

Har tengt litt på farge-valg på bilen, har litt lyst å ha en annen farge en den som er nå.. tengte litt på en mild/mørk blå farge eller lilla.. litt usikker enda, har funnet lakkerer så;) men lakk blir ikke enda.. blir å få den godkjent først.. har sendt søknad eller e-post til biltilsynet om hva de forlanger for å godkjenne den som 325i.. så får nokk svar der om 1uke eller noe, så det blir spennende

Skrevet

Holdt på noen timer i dag også :)

fikk gjort ganske mye, slipet ned alle sånn "rustroser" og lakker over de i gulvet.. sveiset inn ny plate istede for glassfiberet.. kappet ut rust i innerkanalen og tilpasset ny plate og sveiset inn osv..

Og jeg HATER og sveise tynt jarn akkerat nå kjenner jeg :twisted: men men

Er vell så godt som bare og sveisepå kanalen på venster siden!

Jeg satt på framdøren på venstersiden og fikk sjekket at bilen ikke hadde siget sammen, var litt redd for det når den hadde stått så lenge :P

Har noen dårlige bilder

2sm3hqdiv9ml7f3w0d8n.jpg

srn801c7ci6x9tglycsl.jpg

la på et lag med lakk..

ddnbzcn4ekxe3v7hfuz9.jpg

zjuq3ay2yxwttetixuek.jpg

cmzrmejnb63xmf17ql3k.jpg

helt nederst til høyre i kanalen er det kappet ut rust, sveiset inn nytt ser du på bilde et hakk oppom

• 1 month later...
Skrevet

tar vell 2timer å sveise inn kanalene.. kanalene har en bra passform til og være så billig :wink:

EDIT: jeg måtte være berusa på cola da jeg så 2 timer, det tar nokk nermere 4-5 :oops: men tok det over lengre tid jeg da, venta jo en stund på sveisapperat og forskjelli

Skrevet

kjøpte meg kanaler jeg og på koed. har bare litt rus mot bakskjerm, men skifter alt tenker jeg :wink: på det ene bildet ser det ut som om det er noe inne i kanalen er det ledninger der eller noe?

Skrevet

Ser bra ut dette, bare å stå på videre. :)

Men et lite tips er at du ikke bruker kun techtyl til å rustbehandle med, bruk heller/først noe lakk som er beregnet for å hindre rustangrep.

Techtyl brukes i hovedsak til å hindre steinsprut under bilen. Inne på gulvet har den ingen funksjon, det ser bare fælt ut og klistrer seg til gulvmatter med mer.

Som sagt bare et tips fra meg, før du går videre med prosjektet. Ellers ser dette bra ut, så her er det bare å stå på videre. :)

Skrevet
kjøpte meg kanaler jeg og på koed. har bare litt rus mot bakskjerm, men skifter alt tenker jeg :wink: på det ene bildet ser det ut som om det er noe inne i kanalen er det ledninger der eller noe?

okei, kjøpte fra VENG, prisen var vell 3-400 kr pr stk..

ikke noen ledninger eller noe nei, enest som er inni der er 2 forsterkninger som du må flytte over, det er derfor der er 2 småe utover bulker i kanalene i e30 for og få plass til de forsterkningene

Skrevet
Ser bra ut dette, bare å stå på videre. :)

Men et lite tips er at du ikke bruker kun techtyl til å rustbehandle med, bruk heller/først noe lakk som er beregnet for å hindre rustangrep.

Techtyl brukes i hovedsak til å hindre steinsprut under bilen. Inne på gulvet har den ingen funksjon, det ser bare fælt ut og klistrer seg til gulvmatter med mer.

Som sagt bare et tips fra meg, før du går videre med prosjektet. Ellers ser dette bra ut, så her er det bare å stå på videre. :)

okei, har ikke hatt på hele hulvet enda så jeg skal kjøpe noe lakk og ha på ja, er nok sant det du sier :wink: takk!

• 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...