Gå til innhold

Black'N'Red E46 320Ci, Solgt!


anders87
 Share

Anbefalte innlegg

hmmm... hadde ikke klart å holde meg jeg :-P måtte bare ha sendt den avgårde :-P

Hehe, har ikke hatt tid til og få den med ordentlig hjem, ligger i Oslo serru, og pleier som regel og sitte på et hode eller to, så da blir det fort trangt med 2-3 bagger og en luke inni Sierra'en min :lol:

som sagt, framrutene må ikke ut ;-) bare å ha de i "lukket" stilling, og ta bort innerlista... så er det bare å stappe og kutte en fin kant ;-)

Hmm, og det blir 100% ? Må vel stå veldig knotete for og legge på filmen og sørge for at det blir bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe... :-P

nei, får ikke sota stort mer ved å ta de ut uansett... ;-) har kikka litt på en e46 coupe, og det er nokså identisk med e36 ;-) dessuten betaler du vel 150 kroner for en film, så kan jo være verdt å prøve først uansett... bare å bruke godt med vann overalt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann og zalo.. FEIT blanding

Deretter tar du en vindusnal og kapper av ca 10 cm på hver side så du får en nal på ca 10 cm.. Denne er fin til å dra utover med.. Ha også en pakke med stanleyblad tilgjengelig og også en neglefil..

Jeg pleier også å ha masse klemmer, og en varmepistol tilgjengelig.. Filer kanten på ruta for å få en fin overgang mellom filmen og kanten.. Setter på klemmer med pappbiter i mellom der luft vil inn igjen, og lar det stå til dagen etterpå.: Så går jeg over ruta flere ganger med varmepistol..

Til slutt legger du på ett lag med klar neglelakk (uten glitter) på toppen av ruta for å forsegle kanten..

Kom opp i vinter skal jeg vise deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel også an å kjøpe film fra dem som skal tone rutene. 3m film f.eks. Regner med du da slipper neglelakk-trikset. Samt at den er litt bedre å jobbe med.

Nå har jeg tilgode å se en bil med film fra biltema/bilxtra etc som en "amatør" har sotet og hvor det ser like bra ut som hvis det er gjort proft.

6200kr syntes jeg ikke hørtes så gale ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel også an å kjøpe film fra dem som skal tone rutene. 3m film f.eks. Regner med du da slipper neglelakk-trikset. Samt at den er litt bedre å jobbe med.

Nå har jeg tilgode å se en bil med film fra biltema/bilxtra etc som en "amatør" har sotet og hvor det ser like bra ut som hvis det er gjort proft.

6200kr syntes jeg ikke hørtes så gale ut :)

kommer an på om du mener innenifra eller utenifra?

innenifra får du seff noen småriper, men de synes ikke utenifra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah.. Det er jo umulig da i og med at det som oftest brukes to forskjellige metoder..

Proff soting varmes jo ofte på.. Mens billigsoting må "limes" på..

Førsteinntrykket er uansett helt kurrant på billigsoting. Og noe annet enn førsteinntrykket legger ikke folk merke til..

Forøvrig har jeg sota rutene mine 100 ganger, og blir bedre for hver gang.. Nå er de faktisk ikke aller værst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel også an å kjøpe film fra dem som skal tone rutene. 3m film f.eks. Regner med du da slipper neglelakk-trikset. Samt at den er litt bedre å jobbe med.

Nå har jeg tilgode å se en bil med film fra biltema/bilxtra etc som en "amatør" har sotet og hvor det ser like bra ut som hvis det er gjort proft.

6200kr syntes jeg ikke hørtes så gale ut :)

kommer an på om du mener innenifra eller utenifra?

innenifra får du seff noen småriper, men de synes ikke utenifra....

Mener vel bare sånn generelt riper, bobler, løse kanter etc.. :? Men det har vel litt å si hvor tålmodig man er. Jeg hadde nok endt opp med masse banning og at jeg hadde kastet film og utstyr.. :lol:

Alle rutene mine er sotet uten at de er blitt tatt ut. Mulig han tok ut dørsidene foran og pakningene rundt bakrutene. Det er 3m film, tror den er limt fast, kun brukt varme til å forme den.

Bakruten fikk jeg lagt et annet sted, den er litt dårligere finish på. Er noen 1mm prikker her og der..Ikke noe stort problem altså. Det som imponerte meg der var at han lå den på i en del uten å fjerne nakkestøttene en gang..Lå filmen på utsiden, varmet og strøk ut alle bobler etc så den var helt perfekt. Deretter løftet vi den inn i bilen. Gikk faktisk utrolig fint. Så tror det har mye å si hvilken film man bruker og hvor tøyelig den er. Biltema filmen ska du jo helst ikke se feil på, før den krøller seg sammen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel også an å kjøpe film fra dem som skal tone rutene. 3m film f.eks. Regner med du da slipper neglelakk-trikset. Samt at den er litt bedre å jobbe med.

Nå har jeg tilgode å se en bil med film fra biltema/bilxtra etc som en "amatør" har sotet og hvor det ser like bra ut som hvis det er gjort proft.

6200kr syntes jeg ikke hørtes så gale ut :)

Må vel kjøpe ordentlig film ja, torshov har jeg prøvd, ikke imponert :lol:

Kjøpe sunguard film, det er vel 3m og skal være veldig bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bestilt disse lyktene her ;

2fmr2ufcyfe0iyfhsi9s.gif

8)

Og tatt kontakt med et firma for soting av alle rutene, med 5 års garanti, men den gjelder ikke på dem fremre da, siden det ikke er lov, men så mye penere..

Dem skulle ha 6200,- og synes ikke det var altfor galt..

Kjøpte de lyktene hen? Og til hvilken pris? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...