Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

EN kompis av meg er ute etter en best mulig for minst mulig 3 serie Compact, vil tror det blir snakk om en 316 ti 97 - 99 modeller da de er billigst. Ikke bryr han seg særlig om større motor heller.

Hva bør man se etter av vanlige feil og er det noen som vet om noen gode biler til salgs?

Han har satt øvre grense på ca 65.000,-

Skrevet

Teppene er et kapittel for seg, men det er jo veldig enkelt å gjøre noe med.

Konebil? Man trenger ikke være kone for å kjøre en slik bil, selv om det også sikkert går fint.

Er det evt noe som vet om det er spesielle ting man bør være på utikk etter av feil og mangler/problemer?

Skrevet

Er bare mange fordommsfulle mennesker her som ikke liker compact. (Jeg er ikke en av dem selvfølgelig)

Ang. feil og mangler så vet jeg ikke egentlig om det er noe som er spesiellt for compact. Regner med det er det samme som andre E36:)

Skrevet

rust? lyder fra understell og interiør? motor(styr unna m40)?

Men ingen av disse tingene burde være akuelle på en 99modell.. Er helst de tidligere modellene..

Tror ikke det er noen dum bil til 69000kr iallefall :D

M-tech på compact er ganske høyt oppe på min e36 liste iallefall.

Skrevet

Hadde kanskje heller kikket på denne http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11953413&sid=xz10cabT2oTA851282&WT.svl=Link

Uansett, kona har en compact - riktignok en E46 men allikevel. Faktisk en overraskende praktisk bil. Bilen hennes sluker for eksempel større og lengre bagasje enn min E90 siden setene foran i bilen hennes kan legges lenger ned enn i min.

Hvorvidt de er pene eller ikke? Tjah - må jo være smakssak det. De er iallefall enklere å lukeparkere enn større biler, og siden det veldig ofte er "jentebiler" det er snakk om, så er de som oftest relativt pent behandlet også. Nuvel, det var dagens forutintatte kommentar. :D

Skrevet
vileren

Nå begynner vi å komme noe sted:-)

Hva er de vanligste tingene man bør se etter på en E36?

Er bare mange fordommsfulle mennesker her som ikke liker compact. (Jeg er ikke en av dem selvfølgelig)

Ang. feil og mangler så vet jeg ikke egentlig om det er noe som er spesiellt for compact. Regner med det er det samme som andre E36:)

Compact'n er kjent for å ikke like lightere som ligger å slenger, så det første kompisen din bør se etter, er lightere som gjemt eller mistet, og imellom førerstolen kan være en fin plass å starte.!! :wink:

51owo07umglhl5qa133p.gif

Skrevet
vileren

Nå begynner vi å komme noe sted:-)

Hva er de vanligste tingene man bør se etter på en E36?

Compact'n er kjent for å ikke like lightere som ligger å slenger, så det første kompisen din bør se etter, er lightere som gjemt eller mistet, og imellom førerstolen kan være en fin plass å starte.!! :wink:

51owo07umglhl5qa133p.gif

Hehe, skal be han være obs på eventuelle lightere som ligger å slenger, og be han ta en ekstra god titt mellom setene og midtkonsollet :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...