Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt Leather Cleaner og Leather Care Cream fra Autoglym. Har da planer om å friske opp de svarte skinnsetene i bilen min..

Er det noe jeg mangler? Bortsett fra kluter og slikt da?

Tenkte på det med farge. Burde jeg ha et stoff med svartfarge i? for å friske opp skrukker og gråe partier (ikke det at jeg er plaget med det, men..) Leste nemlig om en som gjorde det, men jeg finner ikke noe sånt i assortemanget til Autoglym?..

Skrevet

brukte selv Leather care cream fra Autoglym på setene i helgen. Ble et bra resultat, men ikke strålende fornøyd. Kan vel ikke forlange å få nye stoler heller da men :)

Skrevet

brukte du kun den care cream'en da eller renset du de med noe først? Den leather cleaner'n jeg har skal man bruke først som en slags rens etter det jeg har forstått.. Så skal man behandle med den care cream'en. Men vil den gjøre setene mine "svartere"? det er det jeg lurer på. Om ikke så skulle jeg hatt et slags fargeprodukt imellom de to produktene jeg har tenkt å bruke..

Skrevet

Det er vel rensen som skal gjennoprette fargen. Kremen er for å gjøre skinnet mykere.

Til nå, har skinnsetene mine blitt behandlet med sonax skinnrens, og meguiars skinnkrem. Det ble bedre, men ingen WOW-effekt.

Jeg har planer om å teste ut Swissvax leather healer iløpet av sommeren. Den har jeg god tro på. Den er det farge i.

Skrevet

Har meget gode erfaringer med Autuglym sine skinnprodukter, men de har ikke med fargestoff i. Skinnfarge får du kjøpt i møbelbutikker.

Skrevet

akkurat, det var det jeg satt å tenkte på... skal ta meg en tur til møbelhandlern i morgen. har et lite område på venstresiden av førerstolen som er litt mere slitt enn andre plasser. Påfører jeg bare fargestoff akkrat der jeg skal reparere da eller? det vil ikke bli et slags skille da?

Skrevet

Jeg kjøpte et reparasjonskit fra Leather Master. Der var det farge og rens og ymse annet. Det ble veldig bra. Fåes kjøpt hos møbelselgere det også. Du bør ha en fargeprøve med deg slik at du får helt riktig farge, ellers blir det forskjell. Jeg tror jeg ville tatt alt hvis du først skal farge opp.

Skrevet

Hei dere der ute...

Selv jobber jeg i en møbelforretning, og der jobber jeg en god del med lær/skinn.

Leather Master som 'opt' refererer til er ett veldig godt produkt. Firmaet er spesialister på skinnpleie og reperasjon. De har ett eget produkt for bilpleie som inneholder skinnrens, skinnkrem, vinylrens, svamp og klut. Dette fåes kjøpt hos stort sett de fleste møbelforr. hvis ikke dem har, spør om dem kan bestille inn.

Når det gjelder "slitt" skinn som er blitt matt i finishen kan dette repareres med Color touch up. Kan kjøpes som små fargestifer for smårep eller 150ml for større områder.

Det som er veldig viktig er at renser grundig først, uansett om det er rep eller bare pleie. Det finnes renseveske som både strong eller mild. Smør godt på med krem, la stå ei stund før en går over med tørr klut.

Selv om kua er død, "lever" skinn ennå. Det blir utsatt for variable temperaturer og sollys, derfor er det viktig å vedlikeholde skinn jevnlig, ett tips er å bruke "våtsevietter" som heter Leather Clean and Renew Wipes. Dette er engangsservietter som renser og smører.

På leathermaster.no er det en oversikt over produktene. Der er det også noen råd og veiledninger.

Det er endel jobb med skinn, men men, man må jo lide noe for skjønnheten...

Lykke til der ute... Fish... :-)

Skrevet
Hei dere der ute...

Selv jobber jeg i en møbelforretning, og der jobber jeg en god del med lær/skinn.

Leather Master som 'opt' refererer til er ett veldig godt produkt. Firmaet er spesialister på skinnpleie og reperasjon. De har ett eget produkt for bilpleie som inneholder skinnrens, skinnkrem, vinylrens, svamp og klut. Dette fåes kjøpt hos stort sett de fleste møbelforr. hvis ikke dem har, spør om dem kan bestille inn.

Når det gjelder "slitt" skinn som er blitt matt i finishen kan dette repareres med Color touch up. Kan kjøpes som små fargestifer for smårep eller 150ml for større områder.

Det som er veldig viktig er at renser grundig først, uansett om det er rep eller bare pleie. Det finnes renseveske som både strong eller mild. Smør godt på med krem, la stå ei stund før en går over med tørr klut.

Selv om kua er død, "lever" skinn ennå. Det blir utsatt for variable temperaturer og sollys, derfor er det viktig å vedlikeholde skinn jevnlig, ett tips er å bruke "våtsevietter" som heter Leather Clean and Renew Wipes. Dette er engangsservietter som renser og smører.

På leathermaster.no er det en oversikt over produktene. Der er det også noen råd og veiledninger.

Det er endel jobb med skinn, men men, man må jo lide noe for skjønnheten...

Lykke til der ute... Fish... :-)

Fåes dette i alle slags farger? jeg skulle hatt "mexico grønn"

Skrevet

og hva er det egentlig jeg skal ha for en farge? heter den noe spesielt? er jo køl-svart skinn bare, men det er vel forskjell på blank og matt etter det jeg har forstått?..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...