Stramvaier Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 Har tenkt til å bytte alle foringen på e30 M3n min til helgen. skal bytte til powerflex i hele understelle. til dere som har gjort dette før, hva slags verktøy trenger man for å utføre dette? da tenker jeg ikke på muttertrekker og slikt, men på selve verktøy man trenger for å bytte foringene. håper noen med erfaring på dette kan hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 den eneste jeg vet er at ei presse er grei å ha... til å sette foringene inn med, og ut, ikke minst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 Burde ha noe lite pressverktøy for å få av traversforingene bak ihvertfall, om du ikke vil rive ned hele bakstillinga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2008 vil helst ta ned minst mulig så et lite presse verktøy som kan brukes der delene sitter ville vært veldig flott Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Mars 4, 2008 Share Skrevet Mars 4, 2008 Jeg lagde meg ett press verktøy selv, av gjenge stang og to rør biter, det største røret sveiset jeg to skiver i forkant på, så er det bare på presse ut foringene med det minste røret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mars 4, 2008 Share Skrevet Mars 4, 2008 En ters (tror det kalles det) er grei å ha til å presse ut foringer. Går fort og er enkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2008 og en ters er hva???hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Mars 4, 2008 Share Skrevet Mars 4, 2008 Burde ha noe lite pressverktøy for å få av traversforingene bak ihvertfall, om du ikke vil rive ned hele bakstillinga. Man må vel ned med hele bakstillinga uansett? Jeg tok ned hele bakstillinga i ett. Brente ut de gamle foringene med skjærebrenner, pussa rent og dytta i de nye powerflexforingene. De ytterste traversforingene måtte jeg gi en ekstra kakk med en 2"*6" planke. Ellers så er dette en god anledning til å bytte ut rustne bremserør om du har det.. Anbefaler også å sandblåse travers og bærearmer og pulverlakkere det. Det koster noen kroner, men det er en god investering som bilen din fortjener! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2008 takk for tipset. men sandblåsing og pulverlakkering blir det ikke noe av nå. da bilen var i fjor til full tecktylering og da mye av dette også ble belakt med tecktyl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mars 4, 2008 Share Skrevet Mars 4, 2008 og en ters er hva???hehe Ters: Kan også bare ha to armer og kalles tydeligvis avtrekker hos Biltema (der jeg fant bildet). Uttrykket å være rask på avtrekkeren fikk plutselig en helt ny betydning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2008 ja oki. så dette er mulig å bruke ja. men er gjengestangen på den lang nok a? må eventuelt bytte ut den da? og feste på en mutter med skiver i bakkant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 4, 2008 Share Skrevet Mars 4, 2008 Frode: Bakstillinga må ikke ned, jeg demonterte min i ene enden og meislet ut foringa (tok litt tid, men den var ganske fillete) Greiest er det å ta den ned, så får man gått over den skikkelig (i god arbeidsstilling!). Sånn: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Mars 4, 2008 Share Skrevet Mars 4, 2008 jeg brukte en liten luftdrevet tigersag på min e36 å saget i stykker den ene veggen på foringen. da faller den nesten ut. powerflexforinger presser du sammen med handmakt og en gummihammer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2008 har du det verktøyet der oddis??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå