Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg kjøpte bilstein b6 sport til m3n min, de var ca7mm lengre en orginal demperne.

Siden jeg skulle montere kortere fjerer fra mk-motorsport så passet dette dårlig.

Jeg sendte demperne til bilstein i tyskland og fikk de kortet inn, kostet ikke mange kronene de 8)

Har alltid vert fornøyd med mine bilstein og holder på skal kjøpe til min nåverende bil nå.

Bilstein overhaler også dine gamle dempere når den tiden kommer.

Med dagens dollar kurs er de noen kroner å spare ved å kjøpe fra usa.

Skrevet

hmm.. hvor mye veier egentlig 4 dempere? skal innom 3-4 havner i statene før jeg drar hjem, så kanskje jeg kunne fått med meg noen dempere i kofferten. ;)

forresten, hvor stor er egentlig forskjeller på B6 og B8? nå blei jeg usikker om man kanskje skulle satse på B8 istedet.

Skrevet

kan tenke meg til at de bare kutter og gjenger? Kim veit det sikkert.

noen som veit om Sport i statene er det samme som Sprint i Norge? ser på hjemmesiden til Bilstein at de bruket Heavy duty (B6?) og Sport (B8?).

Skrevet

Hvordan de jorde de er jeg usikker på, men jeg vill tro at de demonterte demperne, dreide ned stangen og gjenget opp på nytt.

B6 sport demperen står jo opp ned i fjerbeinet.

De enkleste vist du skal kjøpe i usa er og sjekke delenummret i mot bilstein i tyskland sin katalog.

Amrikanerne har jo egene navn på alt, og de meste er bolt on! og heavy duty :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Vel, der var Bilstein B8 i boks. :D skal på land nå og hente dem. ble 3000,- for komplett sett.

nå må jeg bare finne et sett fornuftige fjærer. noen av dere som har vært borti cobra suspension?

Skrevet

Har hatt Bilstein sprint på e34 og har nå byttet til Koni....

Det er en utbredt oppfatning/myte at Bilstein har så mye bedre kvalitet enn f.eks Koni.

Syntes Bilstein sprint demperene var for harde på inndemping og for myke på utdemping sammen med Eibach pro fjærer. Dette gjorde bilen veldig stumpete og ubehagelig på vår veistandard.

Så da den ene fordemperen røk etter ca.10000 km. kjøpte jeg gule Koni justerbare.

Stor forkjell på min bil, mye mer komfort og til min forbauselse merkbart lavere støynivå i kupeen. Det siste henger nok sammen med at det skal fylles litt olje i fjærbeinsrøret, det kan jeg anbefale å gjøre uansett merke støtdemper..

Bilstein er bra dempere og gir meget gode kjøreegenskaper, kanskje ett liiite hakk over koniene i høye hastigheter.

Men i kombinasjonen komfort/kjøreegenskaper er Koni overlegen på e34 er min erfaring!

Skrevet

hmm.. ikke min erfaring det da. kjenner mange som kjører med koni, og jeg synes de bytter dempere i eningen. men selvfølgelig, det kan jo være at dem har vært uheldige.

jeg skal ihvertfall prøve disse. etterhvert blir det sikkert coilovers uansett.

Skrevet

skal du montere nye fjærer samtidig? om ikke må du si fra om bilen ble noe høyere av demperne.

mine dempere ligger forøvrig på skrivebordet der-->

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...