Gjest Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Testa landcruiser nå, og den var jo meget bra. Det var en 2006 mod med det meste av utstyr! Fattern liker å ha sete ryggen i 90 grader nesten, pga ryggen - så han har faktisk mye klaring med tanke på å ta setet lenger bak selv om det er en varebil. Bilen var strålende.. Noe eldre enn 2005 mod. er ikke aktuelt. Andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 I forlengelsen av ErikS´s innlegg er det naturlig å nevne Range Rover... spesielt modellene som kom etter BMW´s overtagelse i 1994. De er bygget til en mye bedre standard enn de tidligere modellene og tilbyr en genuin komfort og kjøreopplevelse (iallefall i SUV-verdenen). Range Rover er biler man bør holde seg unna. Utrolig dårlig kvalitet på disse bilene. Svært tørste og trege biler. De er fine å se på og fin e å kjøre når de er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Skjønner hva du leter etter da min far har kjøpt bil etter noenlunde samme kriterier. Han valgte Rav4 X, men dette er ingen komfortabel bil å kjøre langt med. Lett Inn/utstiging og det å finne en relativt god sitteposisjon er derimot tilstede. Bilen er relativt frisk i frasparket samt ganske gjerrig på dieselen. Pathfinder er nevnt over, denne vil jeg fraråde på det sterkeste om du har din far kjær. Denne bygger på Navara og fikk stryk i krasjtest nylig. Ikke er den komfortabel heller. Landcruiser er heller ingen komfortabel bil, var i tillegg litt for høy for faderen nå det kommer til inn/utstiging. Skal han ha en landeveiscruiser i denne prisklassen som tilfredstiller ønskene om gode seter/innstillinger og lett inn/utstiging tenker jeg straks på XC70 og Allroad. Allroad er nok en favoritt om 4WD/kjøregenskaper teller mest, mens Volvo er ekstremt gode på seter og komfort den veien. Du vil nok måtte ned i 2004 mod for en Allroad i den prisklassen, mens du kan finne 2005/2006 XC70 til rundt/under 400 lapper. Ellers får du 07 mod av Outlander, CRV, SantaFe m.fl for under 400 penger. Langt ifra samme komfort, men nyere biler. Det var mine umiddelbare tanker, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottert Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Trenger han høy sittehøyde og god komfort i den prisklassen vil jeg ha gått for lpg/gassombygd Chevrolet Tahoe eller Nissan Pathfinder. Sjekk autodb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottert Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Pathfinder er nevnt over, denne vil jeg fraråde på det sterkeste om du har din far kjær. Denne bygger på Navara og fikk stryk i krasjtest nylig. Ikke er den komfortabel heller. Hmm. Har kun lest og erfart det stikk motsatte der jeg hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet Mars 9, 2008 Share Skrevet Mars 9, 2008 Min far ble meget godt fornøyd med SantaFe. Nå kjører han noe mindre og ikke særlig langt, så det kan være årsaken. Dette er en bil som er god på vinterføre og som er rimelig i forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Mars 10, 2008 Share Skrevet Mars 10, 2008 Pathfinder er nevnt over, denne vil jeg fraråde på det sterkeste om du har din far kjær. Denne bygger på Navara og fikk stryk i krasjtest nylig. Ikke er den komfortabel heller. Hmm. Har kun lest og erfart det stikk motsatte der jeg hvertfall. Sjekk denne linken: http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article1630914.ece Pathfinder bygger på samme lest som Navara, og Navara er absolutt ingen komfortabel bil å kjøre. Jeg har ganske nylig vært runden på leit etter yrkesbil, og PickUp`er generelt har forferdelig komfort. Når det gjelder Tahoe så har jeg faktisk ikke prøvd denne nye skikkelig, men jeg har prøvd nye Avalanche. Hele grepet til disse Amerikanske bilene er sakkosekk lignende seter med god myk vandring. Helt klart behagelig å sitte i, men det klarer ikke å kamuflere det faktum at disse bilene er helt tragisk når det kommer til kjøreegenskaper. Jeg har prøvd den gamle 3dørs Tahoe`n, Suburban, Chevy Van, Blazer m.fl. Det er samme tråden i hele konseptet. På toppen av det hele så sliter de fælt i terrenget. Så på hvilket område disse skal kunne favoriseres kan jeg ikke se, bortsett fra om man skulle ha en liten mingraver å trekke rundt på til daglig Bringer meg igjen inn på det trådstarter opprinnelig spurte om, hva med en V-klasse 4matic, eller en Caravelle Syncro om varebil kan være ett alternativ. Mercedesen var klart best å kjøre, sammen med nye Expert(men den har bare FWD). Problemet er historien til Mercedes og Expert. Nest etter disse var Caravelle og deretter Ford greie biler å kjøre, men særlig de to første er klart bedre på komfort en de PickUp`er jeg har prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrElg Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 Hva med å kjøpe en grei bil til 1-200000kr og tilpasse den til faren din for resten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 Gammel tråd:) Det ble Toyota Landcruiser til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 Hva med å kjøpe en grei bil til 1-200000kr og tilpasse den til faren din for resten? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feiringbruk Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 x5 uten tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Ikke velg noe x5-traktor, liksom-4x4 er bare å holde seg unna, kjøp en 7-serie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Gammel tråd:) Det ble Toyota Landcruiser til slutt! FOLKEEEEENS han har kjøpt bil, ikke noe poeng å ikke anbefale nye ting da vel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå