klubba Skrevet Mars 5, 2008 Share Skrevet Mars 5, 2008 e 88 mod m20b25 bedre en 86 mod m20b25 e det noer ulenper med 86 mod framfor 88 mod hvilken motor ville dere anbefale 88 vs 86 tenke på holbarhet/efekt hvilken er best til å montere turbo på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mars 5, 2008 Share Skrevet Mars 5, 2008 Er ikke 100% sikker her men jeg mener at disse motorene er mekanisk like. elektronikk/innsprøytning er forskjellig, 86mod har motoronic 1, 88mod har motoronic2. Andre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmit Racing Skrevet Mars 5, 2008 Share Skrevet Mars 5, 2008 88 og nyere er bedre og bygge turbo på.lavere komp 8.8:1 og har en vassere kam enn 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen.S Skrevet Mars 5, 2008 Share Skrevet Mars 5, 2008 Kan man se forskjell bare ved å se i motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 5, 2008 Share Skrevet Mars 5, 2008 Ja,stempel er utformet på annen måte,og det står også på blokk om det er katmodell eller ikke. Som sugemotor så er det 86mod som gjelder,mer komp. Som turbo spiller det ingen trille,komp må ned på billig trim uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jekketrall Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Hva må man se etter på blokk for å finne ut om det er katmodell eller ikke? Evnt se på stemplene? har stemplene ute av motor, men hvordan se forskjell på stempler ifra f.eks en katmodell og den andre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 er det lamda og føler på trigger i front kan du være sikker på at det er ny typen altså facelift, prefacelift har den med 2 følere på kassa, men det står årstall på blokka mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jekketrall Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 oki da får jeg sjekke ut dette nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Synes å huske at årstallet står i en oval ring på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Synes å huske at årstallet står i en oval ring på toppen. årstalet på toppen ja, kan være nyere topp enn blokk. min har 88 model topp 86 mod blokk. se på blokka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Mars 23, 2008 Share Skrevet Mars 23, 2008 Høykomp. motoren er såklart en bedre motor enn luftpumpemotoren. Derimot er den mindre egnet som utgangspunkt for en turbomotor. Lavkomp. kjenner man igjen ved at motorkoden har en "K" istedet for en "E". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jekketrall Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Har sjekka blokk og topp.. Noen som kan si om det står noe om års modell utifra disse tallene? Bildet av blokka fikk jeg ikke lasta opp:/ Men det står ihvertall: 1278.921......278.......87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Har sjekka blokk og topp..Noen som kan si om det står noe om års modell utifra disse tallene? Bildet av blokka fikk jeg ikke lasta opp:/ Men det står ihvertall: 1278.921......278.......87 hei dette er kun bilde av en 885 topp årstallet står i en ring til venstre, men skal du vite års model på motor må du se på blokka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Det er en 86mod topp. Motorkoden står på blokka på en maskinert flate helt nede ved bunntroa rett bak dynamoen på gamle typen motor litt lenger bak på kat motoren. Står E eller K står det en k er det kat motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jekketrall Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 fant det ut akkurat nå står 25 6K 1. . altså kat modellen da. Noen som kan gi meg svar på hvor mye jeg må dreie av stemplene for å få riktig komp på en turbomotor? Og hva er den "beste" toppen? Den fra før eller etter 88? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå