E30_Dale Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 javel, interessant.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 javel, interessant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 fant det ut akkurat nå står 25 6K 1. . altså kat modellen da. Noen som kan gi meg svar på hvor mye jeg må dreie av stemplene for å få riktig komp på en turbomotor? Og hva er den "beste" toppen? Den fra før eller etter 88? 1705 885 toppen er bra den. Uten å dreie av stemplene har du et komp forhold på 8.8:1 i motoren. Hva slags oppsett skal du kjøre? Org innsprut eller datasprut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jekketrall Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Kommer til å kjøre med de org. kat stemplene, 320 råder(130mm) og diesel veiv. Kommer nok til å gå for datasprut, MS som foreløpig er i tankene Leste igjennom en annen tråd jeg har tatt opp dette med stempler og komp osv i. Morten. skrev at med oppsettet mitt kommer jeg til å havne på 7.97 i komp. uten å dreie av stemplene. Stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Klart det stemmer Skal du ha komp forholdet helt nøyaktig må du måle deg fram til det. det endres hvis du planer topp og/eller deck'er (planer)blokka. Endrer tykkelse på toppakning osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jekketrall Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Tusen takk for mye god hjelp Kommer sikkert tilbake med flere spm etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 Tyder på at blokka di er fra 87.. Er ikke den nyere motoren en bedre motor siden den yter samme effekt ved lavere komp? Mer potensial. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jekketrall Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 å? Sjekka nr på blokka og der står det 25 6K 1. Altså som flere her skriver er det kat modellen. med 8.8 i komp. Og denne motoren kom vel ikke før sent 87 eller i 88.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 Tyder på at blokka di er fra 87..Er ikke den nyere motoren en bedre motor siden den yter samme effekt ved lavere komp? Mer potensial. Ja, du drømmer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 å? Sjekka nr på blokka og der står det 25 6K 1. Altså som flere her skriver er det kat modellen. med 8.8 i komp. Og denne motoren kom vel ikke før sent 87 eller i 88.? Den kom 12.86 i Tyskland som standard (uten kat. var ekstravalg med redusert pris. De hadde allerede da differensiert årsavgift). Her i miljølandet kom den ikke før facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå