Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

får ikke opp linken til den siden, men regner med det er stabstag over dempertårna? og da spiller det egentlig ingen rolle hvilket du velger. hjelper lite uansett, om du ikke kjører mye på bane. er mest til pynt. og da velger du det du syns er tøffest.

Skrevet

Det er ikke fjørtårn stag nei,får ikke opp linken jeg heller,men mener å ha sett stabstag hos ireland engineering før.Disse er vel ganske gode skulle jeg tro.Er ihvertfall bra tykkelse på dem.

Skrevet

Ireland Engineering har masse bra produkter! Har stabstag fra de selv til min E30, men ikke fått montert de enda. Ellers så har Eibach og H&R stabstag som fungerer bra.

bmwhans: Stabstag har man under bilen.. :wink:

Skrevet

Hei, har titta på de forskjellige alternativene når det kommer til E30 og stabstag. Og disse som kommer ifra IE må vel toppe listen.

Men her er noen av alternativene jeg har sett på.

Nr 1

http://store.nexternal.com/shared/Store ... oducts.asp

Nr2

http://www.millway.se/catalog/product_i ... ucts_id=82

Nr 3

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=350

Så har man i tillegg HR og eibach på koed, men også ett sett som kalles grupp N sett.

Ut ifra min erfaring ville jeg gått for det 25/22mm settet de har på IE, for det fremre staget er tykkere og at det er hult.

Det gjør staget bedre enn ett stag i "helt" metall. Det blir mere vridningssterkt..

Og ser man på prisene og tar en kjapp titt på dollarkursen, så er det vel enda en grunn til å handle på IE.... :)

Håper linkene mine funker nå da.

Mvh

Tom egil

Skrevet
IE linken funker ikke den, men regner med att vi snakke om samme stag:) Er disse jeg kommer til å gå for=)

Nei, ser det nå. Men er nok det samme vi prater på ja.

Med en dollarkurs på 5.5 og de koster 440. så skulle det bli 2420kr.

Da blir det pluss frakt og toll og dritt, men andre alternativ kan man si blir på ca 4000kr og opp..

Med unntak av HR settet som de kan bestille på auto trio, hvor jeg har greit med rabatt. :)

Da mener jeg å huske at med rabatt vart det 3500.

Er jo ett alternativ, prismessig vaffal.

Mvh

Tom egil

Skrevet

så er spørsmålet hvor mye bedre ie settet er enn hr. når det er så lite penger i forsjell- ville jeg valgt det beste uansett egentlig.. men det er jo meg.

Skrevet
får ikke opp linken til den siden, men regner med det er stabstag over dempertårna? og da spiller det egentlig ingen rolle hvilket du velger. hjelper lite uansett, om du ikke kjører mye på bane. er mest til pynt. og da velger du det du syns er tøffest.

Før man uttaler seg,så er det vel greit å ha litt peiling om det man prater om.

Dette er for å få chassis-stivhet,noe som gjør at bilen blir mer presis å kjøre med.

Skrevet
så er spørsmålet hvor mye bedre ie settet er enn hr. når det er så lite penger i forsjell- ville jeg valgt det beste uansett egentlig.. men det er jo meg.

Hva som er best er jo ikke så lett å svare på, da det kommer ann på bruken. Det er ikke alltid stivest er best, og settet fra IE er ganske kraftige saker, så vil nok ikke brukt det på en bil som kun skal kjøres på vanlig vei. Da ville jeg heller ha gått for ett sett fra H&R eller Eibach. De er ett bedre kompromiss mellom gate- og banekjøring.

Skrevet
336mik, tror nok at bmwhans bare ville hjelpe til men missforstod litt, fort gjort. trenger ikke bety at han ikke har peiling det vett :)

Han skriver at tårnstag bare er til pynt.

På min e30 merka jeg god forskjell med omp tårnstag. Den fikk kjappere innstyring mot svingen, og det føles som hjulene holder seg mer der de skal.

Skrevet

Hva som er best er jo ikke så lett å svare på, da det kommer ann på bruken. Det er ikke alltid stivest er best, og settet fra IE er ganske kraftige saker, så vil nok ikke brukt det på en bil som kun skal kjøres på vanlig vei. Da ville jeg heller ha gått for ett sett fra H&R eller Eibach. De er ett bedre kompromiss mellom gate- og banekjøring.

Bilen skal vell storsett bare brukes til banekjøring så stiv skal den være=)

Og må si meg enig med yngvejos om det med "innstyringen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...