OleTommy Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 hehe ja sånt skjer,mn d må jo ver pga for høg temp,for lite bensin kansje... har aldri hatt problemer me turbo i andre motorer me like høg komp som i b38. b38 har vel ikkje dårligere stempel en andre motorer? trodde helst at di var bedre iom at dette er en m motor Steffen Hofsøy reagerte på dette 1
OleTommy Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 ja d er sant mn greit å vite hva andre folk vet,
dunderdo Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 Skru ut den motoren du har å sell den komplett for 30000kr-35000kr Kjøp en S38B36 for ca 20000kr eller mindre hos koed. å da har du 15000kr du kan kjøpe smidde deler av å få ut hur mycke som helst....
336mik Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 Smidde deler får du for 15 lapper,men man trenger fortsatt motorstyring og overlading.
dunderdo Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 Jeg ville gått for kompressor å et tillegssprut. Da er det fort å få ut 400-450hk Selv så elsker jeg turbo motorer. Men det er så SYKT dyrt å bygge S38 turbo. Slenge på en kompressor er så mye enklere en et komplisert Turbo system. Vil koste mye mindre også. Et kompressor ladesystem er det ikke så omfattende. Det er så mye mindre deler å slanger som kan lage krøll. Ikke trenger han å kappe sund halve fronten for å få ic på plass heller. Turbolagg er finnes ikke heller. På S38 vil jeg foreslå dette... Kompressor 500hk <- Turbo 500hk ->
OleTommy Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 ok takk for bra svar. noen som vet pris og kor d går an å få tak i kompressor kit?
OleTommy Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Skrevet Mars 16, 2008 ka som må byttes for å sette i turbo? bare stempel og råder eller er d andre ting som bør byttes?
camxer Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 Jeg ville gått for kompressor å et tillegssprut. Da er det fort å få ut 400-450hkSelv så elsker jeg turbo motorer. Men det er så SYKT dyrt å bygge S38 turbo. Slenge på en kompressor er så mye enklere en et komplisert Turbo system. Vil koste mye mindre også. Et kompressor ladesystem er det ikke så omfattende. Det er så mye mindre deler å slanger som kan lage krøll. Ikke trenger han å kappe sund halve fronten for å få ic på plass heller. Turbolagg er finnes ikke heller. På S38 vil jeg foreslå dette... Kompressor 500hk <- Turbo 500hk -> For å så ikke få "turbolagg" så må du gå for skrukompressor som er vanligvis en god del dyrere enn sentrifugalkompressor. Det er viktig å gå for den riktige Når det er snakk om IC, så kan det også være en fordel å ha det på et kompressorbygg, men det er langt ifra like nødvenig som med et turbobygg.
336mik Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 Min skrukompressor utviklet en del varme,selv med en ganske stor greddy IC(600x300x75),var innsugs tempen på over 30 grader ved 0.4 bar,og en ute temp på 5 grader.
OleTommy Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Skrevet Mars 20, 2008 ka som må byttes for å sette i turbo? bare stempel og råder eller er d andre ting som bør byttes? ingen som vet? er d mer som bør skiftes?
OleTommy Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Skrevet Mars 20, 2008 http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=444 e dette brukanes på turbobygg?
336mik Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Jeg har da sånn topp pakning,og sammen med arp bolter,så funker det greit på min ihvertfall.
OleTommy Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 Jeg har da sånn topp pakning,og sammen med arp bolter,så funker det greit på min ihvertfall. ok d står at kompen blir 8,9 me denne pakningen, stemmer d? og kor mye overtrykk kjører du? når komp senkes vil jo stempel og råder tåle mer overladning, men hvor mye?
336mik Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 8.9 er vel litt høy komp med mindre du skal ha et profft bygg som trenger mye ettersyn. Anbefales vel mellom 8 og 8.5. Jeg har vel noe sånt som 7:1 på min. Les på www.pure.pf.com der står alle svarene du trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå