Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe ja sånt skjer,mn d må jo ver pga for høg temp,for lite bensin kansje...

har aldri hatt problemer me turbo i andre motorer me like høg komp som i b38.

b38 har vel ikkje dårligere stempel en andre motorer? trodde helst at di var bedre iom at dette er en m motor

Skrevet

Skru ut den motoren du har å sell den komplett for 30000kr-35000kr

Kjøp en S38B36 for ca 20000kr eller mindre hos koed. å da har du 15000kr du kan kjøpe smidde deler av å få ut hur mycke som helst....

Skrevet

Jeg ville gått for kompressor å et tillegssprut. Da er det fort å få ut 400-450hk

Selv så elsker jeg turbo motorer. Men det er så SYKT dyrt å bygge S38 turbo. Slenge på en kompressor er så mye enklere en et komplisert Turbo system. Vil koste mye mindre også. Et kompressor ladesystem er det ikke så omfattende. Det er så mye mindre deler å slanger som kan lage krøll. Ikke trenger han å kappe sund halve fronten for å få ic på plass heller. Turbolagg er finnes ikke heller. :wink:

På S38 vil jeg foreslå dette...

Kompressor 500hk <-

Turbo 500hk ->

Skrevet
Jeg ville gått for kompressor å et tillegssprut. Da er det fort å få ut 400-450hk

Selv så elsker jeg turbo motorer. Men det er så SYKT dyrt å bygge S38 turbo. Slenge på en kompressor er så mye enklere en et komplisert Turbo system. Vil koste mye mindre også. Et kompressor ladesystem er det ikke så omfattende. Det er så mye mindre deler å slanger som kan lage krøll. Ikke trenger han å kappe sund halve fronten for å få ic på plass heller. Turbolagg er finnes ikke heller. :wink:

På S38 vil jeg foreslå dette...

Kompressor 500hk <-

Turbo 500hk ->

For å så ikke få "turbolagg" så må du gå for skrukompressor som er vanligvis en god del dyrere enn sentrifugalkompressor. Det er viktig å gå for den riktige ;) Når det er snakk om IC, så kan det også være en fordel å ha det på et kompressorbygg, men det er langt ifra like nødvenig som med et turbobygg.

Skrevet

Min skrukompressor utviklet en del varme,selv med en ganske stor greddy IC(600x300x75),var innsugs tempen på over 30 grader ved 0.4 bar,og en ute temp på 5 grader.

Skrevet
Jeg har da sånn topp pakning,og sammen med arp bolter,så funker det greit på min ihvertfall.

ok d står at kompen blir 8,9 me denne pakningen,

stemmer d? og kor mye overtrykk kjører du?

når komp senkes vil jo stempel og råder tåle mer overladning, men hvor mye?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...