Gå til innhold

225/40-17 på 7" felg?

Frode_E30
 Share

Anbefalte innlegg

225 dekk på 7,5 felg er det mest ideelle du kan ha når det gjelder lavprofil. At noen mener det blir alt for mye gummi er bare at de vil at felgene skal stikke mye utenfor for at det skal se tøft ut. Mange har alt for brede felger i forhold til dekket, det er ikke positivt for egenskapene heller. Dekkets støtte mot felgen på et lavprofildekk (45 profil og mindre)er alltid 85% av dekkbanens bredde, derfor skal felgens bredde ideelt sett være 85% av dekkbredden. På profiler over 45 er det 70%. Dette ifølge Car Bible.

http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte nye Michelin Pilot Sport i fjor fikk jeg beskjed om at Michelin oppga at 225 kunne brukes på felgbredder fra 7" til 9,5".

Jeg kjører 225 Michelin X-ice på vinteren på de originale M-techfelgene og det er helt ok med 225 framme på 7,5" felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte nye Michelin Pilot Sport i fjor fikk jeg beskjed om at Michelin oppga at 225 kunne brukes på felgbredder fra 7" til 9,5".

Jeg kjører 225 Michelin X-ice på vinteren på de originale M-techfelgene og det er helt ok med 225 framme på 7,5" felg.

Greit nok det, men det kommer an på profilen også vet du.

40-profil som i dette tilfellet er ganske lite gummi og krever bredere felg i forhold til f.eks 55-profil. Jeg også har 225 dekk på 7,5" felg, men da med 45-profil, har hatt 215 tidligere og det passet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40-profil som i dette tilfellet er ganske lite gummi og krever bredere felg i forhold til f.eks 55-profil. Jeg også har 225 dekk på 7,5" felg, men da med 45-profil, har hatt 215 tidligere og det passet bedre.

Aha, det er et meget godt poeng ja. Leste automatisk 225/45... Jeg kjører 225/45 vinter. Sommerdekkene på 225/40/18 fikk jeg beskjed om kunne brukes på 7"-9,5"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det er et meget godt poeng ja. Leste automatisk 225/45... Jeg kjører 225/45 vinter. Sommerdekkene på 225/40/18 fikk jeg beskjed om kunne brukes på 7"-9,5"

Hadde jeg fått beskjed om det hadde jeg begynt å krangle med de. Har kjørt med 225/40-18 på 8,5" felg, da var det litt strekk siden det er 8" som passer perfekt, tør ikke tenke på 7" :shock:

Merkelig anbefaling, sikker på at vedkommende var edru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått beskjed om det hadde jeg begynt å krangle med de. Har kjørt med 225/40-18 på 8,5" felg, da var det litt strekk siden det er 8" som passer perfekt, tør ikke tenke på 7" :shock:

Merkelig anbefaling, sikker på at vedkommende var edru?

Lurer du på om Michelin var edru?

Kjører selv 225/40/18 og har da litt strekk på 8,5" som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke Michelinmannen :lol:

Vedkommende som sa at du kunne bruke 225/40-18 på 7" felg.

Mine tabeller sier 7,5"-9"

He-he :D

Da blingsa de antakelig en halv tomme feil i hver ende der jeg handla ja. Glad jeg ikke har en felg/dekk-kombo som er på grensa etter de tallene jeg fikk oppgitt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...