Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det der er en E23 det.

Hvorfor har det ikke blitt lagt ut bilder av den før?

Den var jo kjempefin!

Ber deg pent om å opprette en egen tråd om E23`n din Trond. :)

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Se der ja :) Arti å se at E30'n begynner å ta form. Hørtes ut som et morsomt prosjekt når jeg snakket med deg i vinter :) Skulle tatt en nærmere titt på bilen når jeg først va innom :) Men blir vel å se i bedre tilstand på Kommende Bmw treff utover i sesongen? :)

Skrevet

Takker for skryt av e23'n gutter, det er trivelig å høre. Skal begynne på den når e30'n går skikkelig og har fått kun en farge igjen :) Gamle Derrick-bilen trenger litt nytt stål og noen nye slitedeler før den kommer på veien. Har ikke lagd noen egen tråd om den enda siden jeg kjenner meg selv og veit at ting tar sin tid her i gården :wink:

Hilsen Trond

Skrevet

Har fått tatt litt bilder i dag etter jeg fant ut hva som var feil med bensintilførselen. Det var bare flaut egentlig. Hadde kobla pumpa feil. Testa pumpa i tanken og da det begynte å boble i tanken tenkte jeg at den var feilkobla, men det viste seg at det var returen som kom tilbake og lagde bobler. Så sånn kan man enkelt ødeleggen et perfekt banetreff på 1,2 og 3 :wink: Men nå kutter den i allefall ikke i svingene!

Var en liten tur hos Ole i dag og han hadde noe gamle eksosrør fra Saab 900 Aero'n han hadde før i tida. Han var så grei å donere litt til meg da så det ble det rustfri stuss på 316. Litt penere enn den gamle:

e5f2rlwtvexipsaspt1o.jpg

4zrvewlpdu1edkfjpcsx.jpg

ckobyflsj9q8ko88ujn3.jpg

Gjorde litt i motorrommet i dag. Rydda litt i ledningene og lakkerte holderen til gasswiren. Bildene viser også lokket jeg ladge til innsugsboksen for å bli kvitt den orginale innsugsbelgen. Den belgen tar borti bremsepumpa og blir gnagd i filler når motor'n vrir på seg. Nå er det god klaring og ingen problem lenger, ble også bedre plass til luftfilter og LMM.

lpvl5jknfe1onoav8621.jpg

1yd1915v6y11lb4936ha.jpg

l35ryegog4f2zczhtfwy.jpg

vh8qilnttfj6le72m5j3.jpg

Bilen i all sin "prakt":

utw8f5n34c2b8gykfajm.jpg

Hilsen Trond

Skrevet
gøy å se de gamle hjula mine på bilen din.. Hehe..

Skulle ønske jeg hadde hatt kunskapen til å sette nedi en s maskin i bilen min jeg.. Haha

Stå på tøffen:)

Hjula kom til nytte her, ser mye bedre ut enn bottlecaps :)

Bare å handle inn motor og sette i gang det. Med litt råd og tips så havner det inn til slutt.

hehe ja sånn kan det gå trond. men men nå funker den vel optimalt igjen da så da ere bare og begynne og brenne av dekk hehe.

mvh

Thorbjørn R

Joa, er bare å glede seg til neste banetreff nå. Har som du sikkert så på fredag noen dekk som fortjener litt pryl :D

Skrevet

Ja! vi får glede oss til neste bane treff nå.. Men hvor lenge bil det til det blir ny lakk på bilen din?

også får en liten tåre i øyekroken da jeg ser e23'n din.. Begynner og savne 735 min..

forretsen du? vet du noe om lufting av s38?

Harald

Skrevet
Ja! vi får glede oss til neste bane treff nå.. Men hvor lenge bil det til det blir ny lakk på bilen din?

også får en liten tåre i øyekroken da jeg ser e23'n din.. Begynner og savne 735 min..

Harald

Blir det skilter på bilen din så du får kjørt på treff eller?

Hehe.. ikke godt å si når det blir kun en farge på den igjen. Driver å pusser og gjør klar til lakk da om dagen da. Var litt sånn albino-hvit av pussestøv i stad :)

E23 er grombil det. Blir artig å få den på veien, men har begynt å lure på om jeg skal sette i stand e28'n min nå først. Savner den så veldig :cry:

Nei har ikke lufta s38 noen gang gitt. Men skal vel egentlig ikke være så håpløst det. S50'n er skikklig simpel å lufte i allefall, der er det heller ikke noen lufteskruer og dill. Er nok viktig å få ekspansjonskammeret høyt nok så vannet bli pressa inni motor'n og lufta forsvinner ut. Har skjært av bunn av en 1,5l brusflaske og dratt på litt teip på tuten så den passer og tetter ned i ekspansjonskammeret. Da får du vannet litt høyere og det har virka bra på noen biler for meg. Ulempen er at det lett blir litt søl når bilen er ferdig lufta og du tar vekk flaska halvfull av vann og kjøleveske :lol:

Hilsen Trond

Skrevet
Med litt lakk nå så blir dette virkelig bra. Flytter vel rimelig godt på seg vil jeg tro. 8)

Stiller du på Rudskogen den 31. mai da?

Heisann!

Blir nok litt bedre med lakk ja. Visst alt går etter planen blir det Bmw-treff på meg. Muligens søndag? Har du tenkt deg dit bare på lørdag eller hele helga? Håper jo på å kunne nyte synet av bilen din igjen :)

Hilsen Trond

Skrevet

Harald

Hehe.. ikke godt å si når det blir kun en farge på den igjen. Driver å pusser og gjør klar til lakk da om dagen da. Var litt sånn albino-hvit av pussestøv i stad :)

E23 er grombil det. Blir artig å få den på veien, men har begynt å lure på om jeg skal sette i stand e28'n min nå først. Savner den så veldig :cry:

Nei har ikke lufta s38 noen gang gitt. Men skal vel egentlig ikke være så håpløst det. S50'n er skikklig simpel å lufte i allefall, der er det heller ikke noen lufteskruer og dill. Er nok viktig å få ekspansjonskammeret høyt nok så vannet bli pressa inni motor'n og lufta forsvinner ut. Har skjært av bunn av en 1,5l brusflaske og dratt på litt teip på tuten så den passer og tetter ned i ekspansjonskammeret. Da får du vannet litt høyere og det har virka bra på noen biler for meg. Ulempen er at det lett blir litt søl når bilen er ferdig lufta og du tar vekk flaska halvfull av vann og kjøleveske :lol:

Hilsen Trond

Ja har prøvd og holde ekspansjonstanken høyt opp og ser ut som at det fungerer bra.. men tenkte på litt med den radiattor plaserlinga jeg.. du tror ikke den er gærn altså? torbis mente detta skjønner u.. men men går seg vel til..

Men skal prøve det med flaska jeg og se om den går seg til da... :D

Skrevet

de gule lyktene er ikke kjøpt. de er det jeg og rune b. som har hjulpet til med og sette på. er montert på film på orginale lyktene. filem får du bestilt fra usa.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet

Harald

Hilsen Trond

Ja har prøvd og holde ekspansjonstanken høyt opp og ser ut som at det fungerer bra.. men tenkte på litt med den radiattor plaserlinga jeg.. du tror ikke den er gærn altså? torbis mente detta skjønner u.. men men går seg vel til..

Men skal prøve det med flaska jeg og se om den går seg til da... :D

Er ikke umulig at Mr Torbjørn er inne på noe med lavt montert radiator. Nivået i radiatoren bør vel helst ligge over vannstand i motoren vil jeg tro. Dette er rein tipping fra min side, men si du har problemer med å lufte den kanskje det er noe i det?

Tøft prosjekt!

Hvor har du kjøpt de gule lyktene?..har en e 28 som gjærne har lyst å på ett par.

Stemmer som Torbjørn sier her at vi bare dro på film. Rune gjode det først på e28'n sin og det ble bedre enn på e30 siden ringene rundt lyktene sitter nærmere kanten på e28 enn e30. Film får du tak i hos sånne firmaer som lager reklame (regn med litt bestillingstid). Etter det jeg har sett i tråden din fortjener den 535 absolutt et sett gule linser 8)

Jag får bjuda på en liten foto av bilen til Rune som jeg tok når vi var på tur til Tyskland i fjor høst. Dette var første dagen av ferien like etter vi gikk i land i Danmark og kun timer før havariet kom slengt på oss :roll:

wsqhy8rxxms5ocwd6z6q.jpg

PS: E28 er bare så uendelig kul bil!! :D

Hilsen Trond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...