Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har det blitt dratt på og pussa litt sparkel på "schærra". Er ikke så velig lenge igjen til den er klar for lakk nå, men det tar sikkert sin tid før jeg rekker å få klint på noe her. Er bare å ta slipeklossen fatt etter jobb i morra da :)

hdi3aajyjj02bz1k22q8.jpg

Torbjørn så et behov for å bytte ut rattet i bilen sin. Karen kjører stil med Sabelt så langt øyet rekker inn i kabinen på den feite e30'n hans. I og med at jeg ikke har noe særlig stil kjøpte jeg det gamle rattet :)

PS: Ryktet sier også at Torbjørn nå har skaffa seg en e28. Klokskap kommer med alderen det Torbjørn, tror det er håp for deg! Gratulerer med dagen! :happybday:

5sl2k7iq56va3zj5iafq.jpg

God natt!

• 2 weeks later...
  • Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Se der ja!! Tøff den E30'n din Trond ;) regner med det er over middels arti' å rasa med den der... Å så fin derric-vogna vart med feite felger da 8) Lykke tel videre med prosjektet!!

Takker for det Mats. Joa, er artig å sladde litt :) Håper det blir muligheter for diagnose i morra så jeg får bilen til å gå skikkelig før helga. Hadde tenkt med til bmwtreffet selv om sladding ikke står så veldig høyt der :)

Tror jeg skal bli ferdig med å slipe sparkel i morra, så da er den egentlig klar for lakk. Det kommer jeg ikke til å rekke før helga da det skal styres litt med fronten og at jeg kommer til å prioritere at den funker. Må bytte skiver, klosser og calippere foran da siden jeg skal gå over til noe så gromt som ekte 325 bremser :lol:

Ble bedre med litt hjul på gamle 7'ern ja. Skal vel bli muligheter for å slite litt dekk med den etterhvert også :)

Hilsen Trond

Skrevet
Med litt lakk nå så blir dette virkelig bra. Flytter vel rimelig godt på seg vil jeg tro. 8)

Stiller du på Rudskogen den 31. mai da?

Heisann!

Blir nok litt bedre med lakk ja. Visst alt går etter planen blir det Bmw-treff på meg. Muligens søndag? Har du tenkt deg dit bare på lørdag eller hele helga? Håper jo på å kunne nyte synet av bilen din igjen :)

Hilsen Trond

Jeg og fruen reiser 03.30 i natt. Blir der hele helgen ja. :D

Hva blir det til med deg da?

Skrevet
Med litt lakk nå så blir dette virkelig bra. Flytter vel rimelig godt på seg vil jeg tro. 8)

Stiller du på Rudskogen den 31. mai da?

Heisann!

Blir nok litt bedre med lakk ja. Visst alt går etter planen blir det Bmw-treff på meg. Muligens søndag? Har du tenkt deg dit bare på lørdag eller hele helga? Håper jo på å kunne nyte synet av bilen din igjen :)

Hilsen Trond

Jeg og fruen reiser 03.30 i natt. Blir der hele helgen ja. :D

Hva blir det til med deg da?

Ser ut til at jeg bare blir tilskuer gitt. Har vært på diagnose nå og får feil på selve DME boksen. Så den må loddes opp eller byttes ut. Tviler på at det blir noe av før søndag. Synd det, for så lenge den går som den skal er den morsom. Virka som Rune ble imponert i kveld i alle fall :)

Da kommer jeg nok til å gå rundt i depot å kikke på e28-vagnar isteden, er jo ikke feil det heller men det er jo såklart kjøring som frister mest. Vi snakkes sikkert på søndag også får dere ha lykke til med turen hitover :)

Hilsen Trond

Skrevet
Det var synd Trond , men da har du ihvertfall funnet hva som er galt med bilen .

Joa, da slipper jeg jo å lure noe mer da. Håper det går ann å reparere den jeg har. Virker jo nesten som det er noe løst siden det varierer hvor lang tid det tar før den begynner å knote. Kom fra Drammen og nesten hjem i går, andre ganger bare 500m.

Nå kan vi jo kunkurere om å bli mest solbrente på søndag da. Du i offroad-løypa og jeg i skinnet av en e28 eller 2 på Rusleskauen :)

Hilsen Trond

• 1 month later...
Skrevet

Ja, det stemmer som Thorbjørn sier, det har skjedd litt her nå. Har vært lenge stille men nå begynner det å dra seg til.

Begynte som snekker forrige helg for å sette opp et lite reisverk å henge noen plastvegger i. Det gikk ganske lett faktisk selv om jeg er totalt allergisk mot alt som har med snekkering å gjøre :) Ble til at det ble tak på det og en grei carport som bare trenger litt ekstra forsterking. Sånn ser det i allefall ut:

a13ns4mrylnnp7rz5w97.jpg

Her er bilen før jeg begynte å kladde å sprøyte:

w6l1d8yo7iwk7n06mvje.jpg

nkqzqvhyh4c2aw5rjcnk.jpg

poltn960ihsqfy1n28em.jpg

Satte i gang på onsdag og var uheldig med blandinga av lakken. Den ble alt for tjukk og ligna mest på sprøytesparkel så resultatet ble ikke noe å skrive hjem om. Ble til at jeg pøste på for å få den litt blank og ente opp med sig herfra til helv.te:

p918a7gjpxhgdlkzcmsh.jpg

ubqrdnjz7dxq98i7reuf.jpg

b8rnpxkqli3x6g6wurcj.jpg

I og med at blandinga var så feil ble det fristende å slipe den ned å prøve på nytt. Så vi satte i gang her i går og i dag var det klart for et nytt forsøk. Fikk lånt ei annen lakksprøyte også i tillegg til litt tynnere lakk. Ble veldig fornøyd med resultatet egentlig. Jeg har jo aldri tatt i ei lakksprøyte før onsdag. Ble i alle fall mer enn bra nok for en banebil etter mitt syn. Kjørte den ut i friluft i kveld etter litt småmontering nå i kveld:

v6r1m963jiusqqyrhq9c.jpg

thoadbyhueeeugdvgw86.jpg

gq81djuuo79kpzhdngko.jpg

Trygt tilbake i garasjen sin :)

70rf65qtqkpmnisucvtu.jpg

Så nå gjenstår bare noen smådeler som trenger litt lakk i morra så er den snart klar for banen igjen. Det blir morro det. Håper den går som den skal nå uten noe mer tull, viste seg at det har vært veldig dårlig signal på hastighestsignalet. Bare å krysse finga for at det er det som har stilt i stand problemer hittil i år.

Hilsen Trond

Skrevet
Jaja.. da var den ferien over da. Ble ikke gjort halvparten av det som var tenkt. Skal jeg skylde på været eller være å ærlig å inrømme at jeg er smålat? :)

Uansett har jeg fått skifta foringer på bruene foran da, ikke dårlig på nesten en uke det :D

Se hvor gode de gamle var:

0m7oibg6inln9g70b732.jpg

Sitter denne muligens litt skeivt?

xe66c937b9e0folammpk.jpg

Blir litt overraska når orginalforingene fra 89 ikke holder lenger enn 19 år. Er ikke BMW kvalitet eller? Tror dere det muligens kan være en garanti sak?

5fapfhz0nz6b6o2s0bnz.jpg

Satser på at disse gjør jobben litt bedre enn de gamle. Greit å slippe at forhjulene flytter seg for mye og ukontrollert under oppbremsing.

z39utibma4fbi215ful8.jpg

Kjøp deg noen eksentriske foringer og Gruppe N topplager forann så får du mere camber forann. Er jo en bane bil du sier at du lager. Med de orginale foringene du putter på der kan jeg garantere deg at hjulene flytter på seg når du bremser hardt. Kjøp E30M3 foringer, der er manssiver og exentriske.

Skrevet

Ser jo bra ut det der. :)

Måtte du til med dyr lakksprøyte, eller lar det seg gjøre å få greit resultat med en billig en? Hva med kompressor? Må det svære greier til for å holde det gående?

Skrevet

Kjøp deg noen eksentriske foringer og Gruppe N topplager forann så får du mere camber forann. Er jo en bane bil du sier at du lager. Med de orginale foringene du putter på der kan jeg garantere deg at hjulene flytter på seg når du bremser hardt. Kjøp E30M3 foringer, der er manssiver og exentriske.

Husker ikke om det skreiv det før men trodde jeg bestilte foringer fra M3, men det viste seg at mekonomen bare hadde disse til M3. Glante litt på det da og det så ut som de første årgangene av M3 hadde sånne vanlige sentrerte foringer. Unasett så holder de så lenge de holder. Bytter senere :) Må til med noe camberjustering ja. Er ikke så ille pris på justerbare K-sport for eksempel. Me får se ka så skjer!

Ser jo bra ut det der.

Måtte du til med dyr lakksprøyte, eller lar det seg gjøre å få greit resultat med en billig en? Hva med kompressor? Må det svære greier til for å holde det gående?

Jo takk for det. Er jo selvsagt ikke noe showlakk detta, men det var ikke det som var tanken heller.

Veit ærlig talt ikke om sprøyta er dyr eller ikke. Tror ikke den er billigst og heller ikke av de dyreste. Den sprøyta hvertfall mye finere enn den første billig sprøyta jeg testa. Den billige hadde en tendens til å "spytte" litt vel selv når vi tynna ut lakken.

Har forresten hørt en del positivt om den dyreste de har på biltema, men jeg har jo ikke prøvd ded selv da.

Har en ganske stor kompressor, men når Rune lakka bilen sin i fjor var det ikke så store kompressoren han brukte i allfa fall. Går jo på lavt trykk så skal vel ikke allverden til. :)

Hilsen Trond

Skrevet

se her ja. dette blei jo dritbra da. jeg og rune tar oss en tur i morgo med e30n min vi for en liten sjekk hehe. btw sku vært med på kino i dag trond, den var grom den filmen gitt.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet
se her ja. dette blei jo dritbra da. jeg og rune tar oss en tur i morgo med e30n min vi for en liten sjekk hehe. btw sku vært med på kino i dag trond, den var grom den filmen gitt.

mvh

Thorbjørn R

Dere er hjertelig velkommen såklart! Hva var det dere så egentlig?

Hilsen Trond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...